  • 1. Data: 2014-06-21 17:42:31
    Temat: Obrysy i grafy
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam prostokątne obrysy obszaru. Niech będzie ich 10.
    Przypuśćmy że obrys 3 przecina się z 7
    poza tym 4 z 5, 8 z 5 ale 4 i 8 nie.
    Samo przecinanie się mam:
    bool rectangle_collision(Rect &rect1, Rect &rect2)
    {
    return !(rect1.x > rect2.x+rect2.width || rect1.x+rect1.width <
    rect2.x || rect1.y > rect2.y+rect2.height || rect1.y+rect1.height <
    rect2.y);
    }

    więc, nie zajmuję się geometrią na płaszczyźnie ale grupowaniem.
    Mam dostać wynikową listę obrysów:
    0 - 0
    1 - 1
    2 - 2
    3 - 3 OR 7
    4 - 4 OR 5 OR 8
    5 - 6
    6 - 9

    Metoda OR też już jest. Chodzi o grupowanie. Pisałem z jedną listą,
    gdzie wyrzucałem (potrzebny iterator dla vektora w C++)
    Pisałem na liście wejściowej i wynikowej, iterując
    for i=0..9; for j=i+1.10
    ale komplikuje się i nie działa dobrze

    Pomyślałem że ten problem można by przełożyć na grafy, Mamy graf gdzie
    jest dość mało krawędzi (ale krawędzie są dwukierunkowe) tak że składa
    się z wielu rozłącznych części. Czy ten algorytm to szukanie składowych
    spójnych grafu?

  • 2. Data: 2014-06-21 18:05:37
    Temat: Re: Obrysy i grafy
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-21 17:42, Borneq pisze:
    > więc, nie zajmuję się geometrią na płaszczyźnie ale grupowaniem.
> [...]

    Ale uwaga!, łączenie to nie całkiem grupowanie, nie grupujemy dalej 3 z
    4 czy 4 z 5, jeśli by wynikowe obrysy wzrosły, to nie ma sensu dalej je
    łączyć, bo w wyniku powstał by jeden czy kilka wielkich obrysów, a nie
    to chodzi.

  • 3. Data: 2014-06-21 18:08:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Czy składowa SILNIE spójna różni się tym od spójnej, że usunęliśmy
    niektóre krawędzie pozostawiając kontakt wszystkich ze wszystkimi w
    składowej?

  • 4. Data: 2014-06-21 18:48:47
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Czy nada się http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/utils/002_roz/ol018.ph
    ?

  • 5. Data: 2014-06-21 18:57:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 17:42:31 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Metoda OR też już jest. Chodzi o grupowanie.

    Co to ejst "grupowanie"? Czy moglbys sformulowac problem tak aby
    wiadomo bylo o co chodzi?

    A.L.

  • 6. Data: 2014-06-21 19:08:31
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-21 18:57, A.L. pisze:
    > Co to ejst "grupowanie"? Czy moglbys sformulowac problem tak aby
    > wiadomo bylo o co chodzi?

    Łączenie elementów w grupę: w powyższym przykładzie jedną grupę stanowią
    obrysy {3,7} a drugą {4,5,8} pozostałe grupy są jednoelementowe.

  • 7. Data: 2014-06-21 20:45:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 19:08:31 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Łączenie elementów w grupę: w powyższym przykładzie jedną grupę stanowią
    >obrysy {3,7} a drugą {4,5,8} pozostałe grupy są jednoelementowe.

    Jaka jest definicja grupy? Czy mozesz sformulaowc swoj problem NIE
    polsugujac sie przykaldami i kodem?

    A.L.

  • 8. Data: 2014-06-22 08:49:09
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-06-21 18:48, Borneq pisze:
    > Czy nada się http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/utils/002_roz/ol018.ph

    Świetnie się do rozwiązania tego problemu nadaje

  • 9. Data: 2014-06-23 00:58:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 22 Jun 2014 08:49:09 +0200, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Świetnie się do rozwiązania tego problemu nadaje

    jakiego problemu?...

    Czuy to specjalnosc polskiej informatyki - rozwiazywanie problemu
    zanim sie go porzadnie zdefiniuje?

    A.L.