  • 21. Data: 2020-04-05 19:07:15
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Ze skokiem 150 mm?

    A jakie znaczenie ma skok ? Proponuję *gotowe* rozwiązanie w postaci
    pompy napędzanej pneumatycznie, a nie napędu pneumatycznego
    przylepionego do istniejącej pompy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2020-04-05 20:33:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.04.2020 o 18:35, PeJot pisze:
    > Gotowa pompa membranowa napędzana pneumatycznie.
    Tak by było najprościej, ale nie wolno nam nic zmieniać u istniejącym
    układzie. Niedawno pracowaliśmy w trójkę i jeden był od pompy, teraz
    przy epidemii mogą być tylko 2 osoby i napęd do pompki byłby jak znalazł.
    Jacek

  • 23. Data: 2020-04-05 20:34:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 04:17:39 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Mi się podobają narzędzia na gaz do zapalniczek. Zasada jak w
    > silniku spalinowym: cylinder, tłok, porcja gazu, iskra ze świecy i
    > bum- tłok wykonuje jakąś pracę. Gwoździarki, nitownice itp.

    Sa takie ?
    Mimo naturalnosci pomyslu, sa widac tez i wady.

    I nawet kafar korzysta z normalnego silnika
    https://www.youtube.com/watch?v=gLlMjahEmLY

    http://www.megamaszyny.com.pl/zageszczarka-skoczek-c
    at-1387-id-18810.aspx

    J.

  • 24. Data: 2020-04-05 21:01:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 03:34:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Sa takie ?

    Tak.

    > Mimo naturalnosci pomyslu, sa widac tez i wady.
    >
    > I nawet kafar korzysta z normalnego silnika
    > https://www.youtube.com/watch?v=gLlMjahEmLY

    PAN wysłał takiego w kosmos. Zaciął się ostatnio, trzeba było go szpadlem zdzielić.

  • 25. Data: 2020-04-05 21:07:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    było dla żartu a tu na poważnie:

    http://piopawelko.zut.edu.pl/fileadmin/NEHIP/skrypt_
    podstawy.pdf

  • 26. Data: 2020-04-05 22:46:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2020 o 21:07, t-1 pisze:
    > było dla żartu a tu na poważnie:
    >
    > http://piopawelko.zut.edu.pl/fileadmin/NEHIP/skrypt_
    podstawy.pdf

    Moil zdaniem strzelanie z armaty do wróblą. Zwykła wiertarka
    pneumatyczna z korbą i łącznikiem :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-04-05 23:04:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    podstawy.pdf

    > Moil zdaniem strzelanie z armaty do wróblą. Zwykła wiertarka
    > pneumatyczna z korbą i łącznikiem :-)

    Ale tu trzeba trochę mechaniki. A siłownik i przełącznik pneumatyczny
    redukuje do minimum mechanikę do stworzenia.

    Robert

  • 28. Data: 2020-04-05 23:12:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    >>> http://piopawelko.zut.edu.pl/fileadmin/NEHIP/skrypt_
    podstawy.pdf
    > Ale tu trzeba trochę mechaniki. A siłownik i przełącznik pneumatyczny
    > redukuje do minimum mechanikę do stworzenia.

    Każdy problem ma wiele rozwiązań:

    https://youtu.be/gRNvVWsFxok

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-04-06 12:57:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.04.2020 o 20:34, J.F. pisze:
    > I nawet kafar korzysta z normalnego silnika
    > https://www.youtube.com/watch?v=gLlMjahEmLY
    A taki kafar?
    https://www.youtube.com/watch?v=p7IaSa9o6RU
    Jacek

  • 30. Data: 2020-04-06 13:04:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    podstawy.pdf

    > Moil zdaniem strzelanie z armaty do wróblą. Zwykła wiertarka
    > pneumatyczna z korbą i łącznikiem :-)

    Np. taka:
    https://www.mediaexpert.pl/dom-i-ogrod/wyposazenie-w
    arsztatu/urzadzenia-pneumatyczne/wiertarka-pneumatyc
    zna-topex-74l220?snrai_campaign=aQk23kOzUW9Z&snrai_s
    ource=&snrai_content=&snrai_id=a0307b2d4cb38cd1d5ac4
    61fd2032c93

    Jednak korba to za mało ze względu na prędkość obrotową.
    Raczej śruba i nakrętka.
    Jeśli można w niej zmieniać kierunek obrotów nie zwalniając przycisku
    wystarczy dodać odpowiednie krzywki i gotowe.