  • 81. Data: 2020-04-14 15:14:59
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko musisz stosowny mechanizm zrobic.

    Albo kupić w sklepie za rónowartość butelki whisky.

    > Albo i nie, bo bezwladnosc wystarczy :-)

    Chodzi o bezwładność mentalną?

    > A na razie nikt wspomnial o takim mechanizmie.

    Wspomniał. I to od razu po zadaniu pytania. Potem nastąpił
    konkurs na najgłupsze rozwiązanie -- całkiem jak w typowm
    zespole konstrukcyjnym pozbawionym opieki.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2020-04-14 15:16:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko musisz stosowny mechanizm zrobic.

    Albo kupić w sklepie za równowartość butelki whisky.

  • 83. Data: 2020-04-14 16:19:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Albo kupić w sklepie za równowartość butelki whisky.

    No nie wiem, czy tak latwo kupisz.
    To raczej specjalizowane rozwiazania.

    >Chodzi o bezwładność mentalną?

    Nie, zwykla mechaniczna.
    Zeby ruch tloka zdazyl przelaczyc zawor.

    >Wspomniał. I to od razu po zadaniu pytania. Potem nastąpił
    >konkurs na najgłupsze rozwiązanie -- całkiem jak w typowm
    >zespole konstrukcyjnym pozbawionym opieki.

    To sie nazywa burza mozgow i jest uznana metoda :-)

    P.S. https://youtu.be/8v4jteZUaxc?t=503

    Bez cudow ... ale silowniki sa dwa.
    Pod tymi suwakami kryja sie zawory rozdzielajace 2/5 ?

    https://youtu.be/KOK8D4NkC9I?t=789

    P.S. Jeden maly przeciek
    https://www.youtube.com/watch?v=39lbQqwTmWs

    Always kill the first Englishman :-)

    J.

  • 84. Data: 2020-04-14 16:33:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No nie wiem, czy tak latwo kupisz.
    > To raczej specjalizowane rozwiazania.

    Tam, gdzie używa się pneumatyki, tak samo powszechne, jak -- bo
    ja wiem -- procesor Atmela wśród elektroników. Poniewiera się
    tego sporo po szufladach we fabryce i zawale półki sklepów.

    > Nie, zwykla mechaniczna.
    > Zeby ruch tloka zdazyl przelaczyc zawor.

    To dobrze napisałem. Przeskok mentalny też jest dużym problemem.

    > To sie nazywa burza mozgow i jest uznana metoda :-)

    Raczej gównoburza (nie będę wnikał, co kto ma w głowie).

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2020-04-14 16:41:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Jakiś akumulator nie wchodzi w grę ?

    Zawsze można powietrzem zasilać turbinkę, turbinka ładowałaby
    akumulator... a dalej już prosto :)

  • 86. Data: 2020-04-14 17:34:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Tam, gdzie używa się pneumatyki, tak samo powszechne, jak -- bo
    >ja wiem -- procesor Atmela wśród elektroników. Poniewiera się
    >tego sporo po szufladach we fabryce i zawale półki sklepów.

    Taki mechanizm z przeskokiem ?
    Moze i typowe, ale wydaje mi sie, ze nie.

    Chyba, ze masz taki zawor na mysli ... ten chyba bylby dobry
    https://www.youtube.com/watch?v=MhnwGD1Jo3E

    >Raczej gównoburza (nie będę wnikał, co kto ma w głowie).

    taka idea - wiekszosc pomyslow gowniana, ale czasem sie cos fajnego
    wymysli.

    J.

  • 87. Data: 2020-04-14 17:54:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Taki mechanizm z przeskokiem ?
    > Moze i typowe, ale wydaje mi sie, ze nie.

    Mnie się nie wydaje. U nas leżą w szufladzie.

    > Chyba, ze masz taki zawor na mysli ... ten chyba bylby dobry
    > https://www.youtube.com/watch?v=MhnwGD1Jo3E

    Dobry -- i taki pokazałem jakiś czas temu w sklepie, za cenę flaszki.

    > taka idea - wiekszosc pomyslow gowniana, ale czasem sie cos
    > fajnego wymysli.

    Tym razem się nie wymyśliło. Co dziwnym nie jest -- tak można robić,
    gdy potrzeba czegoś nietypowego. Ruch wte i nazad jest przez ludzkość
    od dawna opanowany w każdym możliwym aspekcie.

    Jarek

    --
    Żebyś ty chmielu na tyczki nie lazł,
    Nie robiłbyś ty z panienek niewiast,

  • 88. Data: 2020-04-14 18:16:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Mnie się nie wydaje. U nas leżą w szufladzie.

    >Dobry -- i taki pokazałem jakiś czas temu w sklepie, za cenę flaszki.

    IMO - wielka ta flaszka, albo dobra ... ale ok, jakies 140 zl w
    sklepie, okazja na allegro moze sie trafi .

    >Tym razem się nie wymyśliło. Co dziwnym nie jest -- tak można robić,
    >gdy potrzeba czegoś nietypowego. Ruch wte i nazad jest przez ludzkość
    >od dawna opanowany w każdym możliwym aspekcie.

    taa - przez korbowod.

    Ale ta propozycja tez padla, obrotowy silnik pneumatyczny i wiertarka
    reczna w charakterze przekladni :-)

    J.

  • 89. Data: 2020-04-14 18:27:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > IMO - wielka ta flaszka, albo dobra ... ale ok, jakies 140 zl
    > w sklepie, okazja na allegro moze sie trafi .

    Nie jestem za tym, żeby pić byle co. Dobre rozwiązanie -- to i
    flaszka niekiepska być powinna.

    > taa - przez korbowod.

    Pierwsza maszyna parowa wykonywała tylko ruchy posuwisto-zwrotne,
    przez co miała ograniczone pole zastosowań, głównie pompowanie
    wody z kopalni. Korbowód pojawił się później.

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2020-04-14 19:40:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Pierwsza maszyna parowa wykonywała tylko ruchy posuwisto-zwrotne,
    >przez co miała ograniczone pole zastosowań, głównie pompowanie
    >wody z kopalni. Korbowód pojawił się później.

    A jak kombinowali

    https://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_motion
    https://en.wikipedia.org/wiki/Peaucellier%E2%80%93Li
    pkin_linkage
    https://en.wikipedia.org/wiki/Straight_line_mechanis

    I po co - przyszedl korbowod i wyrownal :-)

    J.