  • 1. Data: 2010-07-25 21:24:43
    Temat: klima buczy
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Musiałem dzisiaj przejechać 400km w deszczu, i jak nazłość - jak klimy
    nie włączę to mam zaparowane wszystkie szyby. Po włączeniu klimy pojawia
    sie jakiś dodatkowy hałas, proporcjonalny do obrotów silnika. Dźwięk
    jest całkiem przyjemny, coś jakby dzwiek starego porządnego silnika
    spalinowego - takie głuche mruczenie. słychać po załączeniu klimy, po
    wyłączeniu - ustaje. rozrząd, paski itp - wymienione 10tyś km temu.
    czynnik w klimie nie uchodzi, uzupełniany/wymianiany 2 lata temu. klima
    ma dobrą wydajność, w każdym razie wydajność nie spadła ostatnio widocznie.

    Wiem ze po takim opisie nie da sie w 100% zdiagnozować co w klimie
    umiera, ale jednak proszę o wskazówki, zeby nie zostać oskubany w
    warsztacie.

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-07-27 14:20:02
    Temat: Re: klima buczy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Wiem ze po takim opisie nie da sie w 100% zdiagnozować co w klimie
    > umiera, ale jednak proszę o wskazówki, zeby nie zostać oskubany w

    A skąd pomysł że coś w niej umiera? Nie było tego hałasu wcześniej?
    Bo wiesz, kompresor jednak słychać nieco po podniesieniu klapy...

  • 3. Data: 2010-07-27 22:48:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message

    > A skąd pomysł że coś w niej umiera? Nie było tego hałasu wcześniej?
    > Bo wiesz, kompresor jednak słychać nieco po podniesieniu klapy...

    wczesniej było tak ze po załączeniu klimy, było delikatnie "czuć" ze
    silnik dostaje dodatkowe obciążenie ( tak jest nadal) i taki dziwny
    dzwiek, jakby uchodzące powietrze z zaworu, przez 2 sek, potem delikatne
    pstyk - i nic wiecej. takie: ppsssuuuuuu-tyk. Teraz nawet tego "psykania
    niema" Choć to by sie dało wyjaśnić. jak jest gorąco to załączam raz
    klime na cały przejazd. jeżdżę mało, upał jest nie zawsze wiec klima
    działała raz na parę dni. ale jak leje, to muszę ustawiać nawiew na
    szyby - wtedy klima samoczynnie strtuje, i tych startów jest tyle ile mi
    razy szyba zaparuje. wiec moze sie już "wypsytała" na dobrze. Brumienie
    słyszę od paru dni zaledwie. Jakie są objawy padającego łożyska? ile
    moze kosztować wymiana (xsara hdi)

    ToMasz

  • 4. Data: 2010-08-02 12:58:04
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:i2ngmn$ovh$1@inews.gazeta.pl !
    Pewnie kiero jakis, ten ToMasz . Tak se patrze i patrze jak nawija
    makaron na uszy:

    > Brumienie słyszę od paru dni zaledwie. Jakie są objawy
    > padającego łożyska? ile moze kosztować wymiana (xsara hdi)

    No to sobie prawdopodobnie odpowiedziales. Wymiana lozysk w kompresorze.
    Co do ceny wymiany zalezy od:
    -typu kompresora
    -lokalizacji ustrojstwa w komorze silnika (czy da sie wymienic lozyska bez
    demontazu kompresora bo wtedy jeszcze nabicie czynnikiem dochodzi)

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec