  • 121. Data: 2018-06-19 22:56:03
    Temat: Re: NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-06-2018 o 19:43, Marek S pisze:

    > Tymczasem NE pięknie mi pokazał, że mimo wszystko mam się na chwilę
    > wpakować w korek aż do następnego zjazdu, kanałami jechać równolegle do
    > obwodnicy by wyjechać pod koniec korka. Straciłem 9km a zyskałem 15
    > minut. Sprawdziłem też trasę rekomendowaną (= przez korek, co mnie
    > zdziwiło) vs. najszybszą. Różnica była ok 20 minut. Trasa zupełnie inna.

    W sensie, że rekomendował Ci trasę, która była dłuższa czasowo o 20
    minut od najszybszej?

  • 122. Data: 2018-06-20 07:12:35
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.06.2018 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Skoro czas jest porównywalny, to jednak wychodzi mu, że szybciej przez
    > remont.

    Pewnie tak. A Google Mapsom wychodzi, że szybciej nie przez remont.

    > A skoro mówisz, że jedziesz a mimo to czasu nie zyskujesz, to pewnie
    > alternatywna trasa jest dłuższa, więc nie dziwota, że jej nie proponuje,
    > bo i po co?

    Czasem lepiej jechać dłużej, niż stać. Przy porównywalym czasie
    na dłuższej trasie możesz spalić mniej, jadąc ze stałą prędkością.
    Poza tym, jak pisałem, efekt psychologiczny. Zwłaszcza pasażerka
    się wkurza :-)

    Oczywiście, jakby zysk czasowy był znaczący to bym się nie
    czepiał. Ale nie jest.

    > Powtarzam - czyjeś prywatne upodobania nie są i nie mogą być kryterium
    > dla nawigacji.

    Oczywiście. Jeszcze by sobie użytkownik pomyślał, że nawigacja
    jest dla niego, a nie na odwrót.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 123. Data: 2018-06-20 09:11:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 07:12, Dominik Ałaszewski pisze:
> [...]
    > na dłuższej trasie możesz spalić mniej, jadąc ze stałą prędkością.
    > Poza tym, jak pisałem, efekt psychologiczny. Zwłaszcza pasażerka

    No ale to chyba żaden problem - dotykasz ikonki korka, wybierasz omiń
    (jeśli masz takie preferencje) i jazda :)
    Trudno wymagać, żeby navi wysyłała Cie na dłuższy objazd o podobnym
    czasie przejazdu jak przez korek.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 124. Data: 2018-06-20 09:14:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-06-19 o 19:53, Marek S pisze:

    > Cud się stał i za Waszym doradztwem nabyłem NE i jestem zadowolony.

    Kto kobiety nie zaznał kozy chwalić będzie ;)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 125. Data: 2018-06-20 10:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-06-19 o 13:25, J.F. pisze:

    >Tego się nie dowiemy.
    >Ale muszę Ci powiedzieć, że dziś znów obwodnica była zabetonowana bo
    >motocyklista się rozwalił. Gdy NE prowadził mnie objazdami, odpaliłem
    >Yanosika, tak dla poglądu. I oczom nie wierzyłem... pokazał korek
    >taki sam jak NE!!! Gdybym wcześniej wiedział o tym korku, to i
    >wcześniej uruchomiłbym Yanosika po to by sprawdzić czy mimo wszystko
    >wpakuje mnie w niego. Żal dupę ściska, ehhh... okazja zmarnowana.

    Ja teraz mam okazje codziennie - z powodu remontu na A4 pod wroclawiem
    tworzy sie korek.

    No i np z centrum do Brzegu janosik prowadzi autostrada i przewiduje
    1:20 (70km), a GM prowadzi przez Oławe i mowi 1:03 (50km), a
    autostrada bedzie 1:05.

    Niestety - nie jade, wiec nie wiem kto ma racje :-)
    Z powodu korka te 1:20 jest wielce prawdopodobne, 1:03 przez Olawe
    rowniez jest prawdopodobne ... ale drobne zatwardzenie i moze sie
    zrobic 1:30.

    >To kolejna istotna wada Yanosika. Ma informacje ale z nich nie
    >korzysta.

    Moze i korzysta do planowania, ale sie nie podzielic

    >Sądzę, że to nie o to chodzi lecz zawsze było "gorzej". Po pierwsze
    >specyfika 3miasta - czyli 1 czyt 2 główne ulice i mnóstwo
    >pomniejszych wokół.

    Ja mam specyfike inna - niewielki wybor. Zazwyczaj jest jedna trasa.
    Szczegolnie po miescie. A roznice beda minutowe, wiec tyle co dwa
    swiatla.

    >Po drugie - jeżdżąc pierdylion razy danymi trasami, nawet bez
    >nawigacji, w końcu zaczyna się dostrzegać reguły. Wtedy konfrontacja
    >z jakąkolwiek nawigacją daje wyobrażenie o jej skuteczności. Czyli
    >gdy zaczynasz wnikać to zaczynasz dostrzegać, tak to działa.

    No i efekt taki, ze Yanosik prowadzi mnie trasa, o ktorej wiem, ze
    jest ogolnie dobra.
    Wiec nie widze powodow do narzekania :-)
    I poki sie korek nie trafi, to tym bardziej nie widze powodow :-)

    A jak sie trafi, to nie wiem - nie wiedzial, wiedzal ale olal, korek
    sie zaczal 15 minut temu ...

    Taki maly przyklad Wroclaw-Wągrowiec.
    GM proponuje przez przez Srem-Poznan-Murowana Gosline 3:20, 229km.
    Lub przez Leszno-Oborniki 3:30, 240km.
    lub przez Krotoszyn-Srode 3:44, 231km.

    Z praktyki wiem, ze najlepiej przez Rawicz-Srem-Kórnik, potem S5 na
    Gniezno i sie jakos przebijac.
    No i Y wlasnie prowadzi przez Rawicz-Srem-Gniezno 3:19, 251km - ale to
    dlatego, ze proponuje S5 wyskoczyc az za Gniezno, dawniej tego kawalka
    nie bylo.
    To mam na Y narzekac ?

    Ale czasem te nawigacje potrafia zaskoczyc - pokaza ci trase, o ktorej
    bys nawet nie pomyslal, mimo ze 20 lat jezdzisz ... bo dobrales sobie
    optymalna trase i nie zjezdzasz.

    J.

  • 126. Data: 2018-06-20 11:57:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Jun 2018 09:14:09 +0200, w <5b29fec1$0$614$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

    > Kto kobiety nie zaznał kozy chwalić będzie ;)

    To chwal dalej te kozy ;)

    Który tam TT był w zeszłorocznym teście Motoru?

    Bo w tym przedostatni i wygrał tylko z Google Maps:
    https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/nawigacje-w
    -smartfonie-test/

  • 127. Data: 2018-06-20 14:14:08
    Od: "Mirek Ptak (n...@n...pl)" <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 czerwca 2018 12:01:12 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > To chwal dalej te kozy ;)
    >
    > Który tam TT był w zeszłorocznym teście Motoru?

    Ktoś o TT wspominał? Kompleks jakiś?

    > Bo w tym przedostatni i wygrał tylko z Google Maps:
    > https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/nawigacje-w
    -smartfonie-test/

    Test robiony gdzie? Niech ten NE mnie przeprowadzi przez tak zakorkowaną Bratysławę
    jak wczoraj to zacznę *płacić* abonament. Na razie spasuję - wolę sprawdzone
    rozwiązania działające w całej Europie:)

    PZDR - Mirek
    PS.
    Nie bijcie jak coś nie tak z wyglądem i kodowaniem - chyba pierwszy raz z googla
    piszę :)

  • 128. Data: 2018-06-20 15:54:24

    Wed, 20 Jun 2018 05:14:08 -0700 (PDT), w
    om>, "Mirek Ptak
    (n...@n...pl)" <k...@g...com> napisał(-a):

    > Ktoś o TT wspominał? Kompleks jakiś?

    Bo tak mi się skojarzyło :) Co do TT to chyba nikt nie może mieć kompleksów.

    A nie wiem -- chyba można doczytać.