  • 1. Data: 2013-07-07 20:43:16
    Temat: światła dzienne DRL a światła pozycyjne
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam

    Ogólnie wiadomo, że w nowych pojazdach świecą tylko światła DRL z
    przodu, jednak jest przepis mówiący tak -cytat:

    " W autach rejestrowanych do końca 2009 roku światła dzienne mogły
    zapalać się wraz ze światłami mijania, w tych rejestrowanych od 1
    stycznia 2010 roku światła do jazdy dziennej muszą zapalać się wraz z
    silnikiem, a wyłączać, gdy zapalane są światła mijania, drogowe, lub
    przednie światła przeciwmgłowe."

    I tu mam wątpliwość : w autach rejestrowanych w Polsce, czy
    rejestrowanych gdziekolwiek, np. w UE ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2013-07-07 21:36:54
    Temat: Re: światła dzienne DRL a światła pozycyjne
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Jul 2013 20:43:16 +0200, Nix
    <v...@w...pl> wrote:

> [...]
    >przednie światła przeciwmgłowe."
    >
    >I tu mam wątpliwość : w autach rejestrowanych w Polsce, czy

    Rejestrowanych PO RAZ PIERWSZY? Rok produkcji

    A co z samochodami importowanymi spoza UE produkowanymi przed 2009 i
    rejestrowanymi w Polsce po 2010?...

    A.L.

  • 3. Data: 2013-07-07 22:04:23
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-07-07 21:36, A.L. pisze:

    > Rejestrowanych PO RAZ PIERWSZY? Rok produkcji
    >
    > A co z samochodami importowanymi spoza UE produkowanymi przed 2009 i
    > rejestrowanymi w Polsce po 2010?...
    >
    > A.L.

    Ok, więc chodzi o rok produkcji.

    Trochę źle dobrałem ten cytat, bo chodzi o świecenie dziennych DRL wraz
    z pozycyjnymi( przód+tył)... czy taki układ w aucie sprzed 2009 roku
    jest zgodny z przepisami ?

    pzdr! Nix

  • 4. Data: 2013-07-07 22:07:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-07 22:04, Nix pisze:

    > Ok, więc chodzi o rok produkcji.
    >
    > Trochę źle dobrałem ten cytat, bo chodzi o świecenie dziennych DRL wraz
    > z pozycyjnymi( przód+tył)... czy taki układ w aucie sprzed 2009 roku
    > jest zgodny z przepisami ?

    Na pozycyjnych wolno jeździć zawsze. Więc pozycyjne możesz zapalić do
    dowolnych innych świateł, które trzeba włączyć.

  • 5. Data: 2013-07-08 19:33:44
    Od: Nix <v...@w...pl>

    > Na pozycyjnych wolno jeździć zawsze. Więc pozycyjne możesz zapalić do
    > dowolnych innych świateł, które trzeba włączyć.

    Tak też mi się wydawało, ale ONI tzn. policjanci ew. diagności na stacji
    kontroli pojazdów będą się trzymali konkretnych przepisów- zatem jest
    przepis który mówi że "zawsze" wolno włączyć pozycyjne do innych
    świateł, np. do ledowych DRL ?

    pzdr! Nix