  • 1. Data: 2009-06-24 18:58:33
    Temat: Netia - wystawienie faktury jest strasznie skomplikowane
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Witam,

    Co jakis czas pojawiaja sie tutaj opisy "ciekawych" przygod z
    operatorami. Stwierdzilem jednak, ze opisze i moja historie, bo juz nie
    wiem, czy smiac sie, czy plakac.

    Zaznaczam, ze troche to trwalo i moglem z datami pomylic sie o miesiac
    lub dwa.

    W listopadzie 2007 roku moja firma podpisala dwie umowy z Netia na
    swiadczenie uslugi internetowj. W lokalizacji A na 2 MB i w lokalizacji
    B na 6 MB. Pierwsza umowa zostala zrealizowana bardzo szybko, a druga
    rozwiazana po kilku dniach, z braku mozliwosci technicznych.
    Po miesiacu, czy dwoch wylaczono nam internet w lokalizacji A i
    naliczono kare, za zerwanie umowy... Okazalo sie, ze komus w Netii sie
    pochrzanilo i uznali, ze rozwiazanie umowy dotyczylo dzialajacej uslugi.
    Po wyjasnieniu internet podlaczono ponownie i wystawiono korekte na
    nieslusznie naliczona kare.

    W kwietniu 2008 zorientowalem sie, ze faktury za lokalizacj A przychodza
    na 6 MB! Nie wiem nawet, jaka predkosc byla tam swiadczona. Wynikalo to
    z faktu, ze przechodzi przez moje rece duza ilosc faktur i zwyczajnie
    nie zorientowalem sie, ze faktura jest zawyzona o kilkadziesiat zlotych.
    Natomiast w miejscu swiadczenia uslugi prawie nigdy nie bywalem -
    zreszta nie przyszlo mi nawet do glowy, zeby sprawdzac predkosc internetu.

    Napisalem wiec reklamcje, z prosba o przywrocenie predkosci 2 MB i
    zwrocenie nadplaty za abonament. Najpierw reklamacje odrzucono (caly
    czas naliczajac faktury za 6 MB) informujac, ze ja mialem poddpisana
    umowe na 6 MB. Niestety nikt nie byl w stanie takiej umowy mi pokazac...
    Napisalem kolejna reklamacje, ktora byla ponownie odrzucona. Napisalem
    wiec odwolanie do reklamacji. Odwolanie bylo rozpatrywanie kilka
    miesiecy.... W koncu - na poczatku roku 2009 - wystawiono mi 14 korekt
    (600 zl nadplaty). I kolejna fakture - znow na 6 MB! W tym czasie
    dokonalem dwoch modyfikacji:
    -podpisalem umowe na swiadczenie uslugi intrnetowej o predkosci 2 MB w
    lokalizacji B (zostala ona uruchomiona)
    -zerwalem umowe na swiadczenie uslugi internetowej w lokalizacji A

    W marcu dostalem fakture za lokalizacje B (ok) i za 6 MB w lokalizacji
    A, gdzie juz nawet nie bylo linii telefonicznej!
    Zlozylem reklamacje i dostalem 15 korekte.

    W kwietniu dostalem kolejna fakture - na lokalizacje B (ok) i
    lokalizacje A, ktorej fizycznie juz nie ma.
    Zlozylem reklamacje i dostalem 16 koretke.
    W miedzyczasie zwiekszylem predkosc w lokalizacji B do 6 MB (tym razem
    sie dalo).

    W maju odstalem fakture na 6 MB w lokalizaji B (ok) i znow na
    lokalizacje A, ale tym razem juz chociaz na wlasciwa, umowna predkosc -
    na 2 MB.
    Zlozylem reklamacje i dostalem 17 koretke.

    W czerwcu... tak! Dostalem fakture na lokalizacje B (ok) i lokalizacje A....
    Zlozylem reklamacje i wystawiono mi 18 koretke.

    Boje sie kolejnej faktury.

    Kiedy dostaje kolejna fakture z Netii sam sie zastnawiam, skad ja znam
    takie przeklenstwa. Juz nie wiem, jak mam rozmawiac z konsultantami.
    Bylem mily, nie pomoglo. Bylem niegrzeczny, nie pomoglo. Krzyczalem, nie
    pomoglo.

    Najfajniejsze jest to, ze od kilku miesiecy, kiedy do nich dzwonie, to
    oni natychmiast przynaja mi racje i odrazu wystawiaja korekte.

    Rozumiem, ze bylo troche kombinacji na tych laczach, ale bez przesady.
    Poza tym skoro wystawili mi 18 korekt, to jednak potrafia to ogarnac i
    wiedza co jest grane. Wystwienie wlasciwej faktury przekracza jednak
    mozliwoscii Netii. Chyba teraz sam wystawie sobie wzorcowa fature i
    wysle do Netii.

    POZDRAWIAM
    Karol Nawrot

  • 2. Data: 2009-06-25 05:21:24
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W listopadzie 2007 roku moja firma podpisala dwie umowy z Netia na
    > swiadczenie uslugi internetowj.

    (...)

    Bo to jest tak, jak się zatrudnia pracowników na umowę i dzieło czy inne
    kombinacje.
    Pracownik (zwykle student) wie że jest sezonowy i nic go nie obchodzi.
    Czasem i na decyzyjne stanowiska (nie tylko na infolinię) trafiają takie
    osoby.
    Na dodatek system jest zrobiony sztywno aby "nie było przekrętów" i nawet
    myśląca osoba przed monitoem nic nie poradzi bo "tfurca" wiedział lepiej
    (odwieczny problem programistów).
    Poza tym są szkolenia aby klentów kiwać.
    Na zakończenie jest przekonanie, że po tej stronie jesteśmy MY (dla klienta
    jesteśmy "ONYMI" a więc możemy wiecej) a po drugiej biedny miś.
    "Skoro w TP to działa to czemu u nas ma nie działać" (bałagan działający
    zawsze w jedną stronę).
    vari

  • 3. Data: 2009-06-25 19:35:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Karol Nawrot wrote:
    > [...]

    Jeszcze za czasów BOKów w TPSA zleciłem jakieś tam modyfikacje na dwóch
    numerach.

    Oczywiście wszystko zostało dokumentnie pomylone.

    Kiedy to reklamowałem w BOKu mówiąc, że na 4 zlecenia zrobili 5 błędów
    to kobieta popatrzyła na mnie z niedowierzaniem i odpowiedziała
    "widocznie takiego ma Pan farta".

    Może u Ciebie jest podobnie ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-06-25 20:22:30
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    > Kiedy to reklamowałem w BOKu mówiąc, że na 4 zlecenia zrobili 5 błędów
    > to kobieta popatrzyła na mnie z niedowierzaniem i odpowiedziała
    > "widocznie takiego ma Pan farta".
    >
    > Może u Ciebie jest podobnie ;-)
    Hahahahahahaha ;-) To jest dobre. ;-)

    Moja firma ma kilka linii/lacz intrnetowych i takich anegdot mam wiecej.
    Kiedys Pani z TP sie na mnie obrazila (serio), jak skladalem reklamacje.
    Mielismy Neostrade, ktora wypowiedzielismy na koniec miesiaca (abonament
    zaplacony z gory). Przygotwalismy sie na przelaczenie lacza na inne, na
    29 dnia miesiaca. Ale juz 26 odcieto nas od internetu.
    [Ja] - Kiedy powinniscie wylaczyc nam internet?
    [BL] - Na koniec miesiaca
    [Ja] - A wylaczyliscie 26
    [BL] - Ale dlaczego?
    [Ja] - To wlasnie JA chcialbym wiedziec!
    [BL] - Ale to TYLKO(!!!) 4 dni wczesniej!
    [Ja] - Tylko?! Abonament zaplacilem za CALY miesiac, wiec chce miec
    dostep do internetu przez CALY miesiac. To jest lacze firmowe i jest nam
    potrzbne do pracy
    [BL, FOCH] - To chce Pan zlozyc reklamacje?!
    [JA] - Oczywiscie!
    [BL] - Dobrze, numer zgloszenia przesle SMSem (trzask)

    Dostalismy zwrotu jakies 5 zl - chodzilo o sam fakt....

    Wiesz, cos w tym jest. Najgorsze jest w tym wszystkim to, ze osoby, z
    ktorymi rozmawiamy sa tak naprawde niczemu nie winne - bledy - w
    wiekszosci przypadkow - popelnia "backoffice". Dlatego uwazam, ze w
    infoliniach powinna byc opcja - "Jesli chcesz krzyczec, nacisnij 9". I
    powinien zglaszac sie czlowiek, ktoremu moznaby powiedziec, co mamy na
    mysli. ;-) Bo wyzywanie sie na konsultancie, ktory z nasza sprawa
    spotyka sie 1 raz w zyciu jest bez sensu...

    POZDRAWIAM
    Karol Nawrot

  • 5. Data: 2009-06-25 22:22:49
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Karol Nawrot" <k...@a...gwshm.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:h20msi$pgk$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > mysli. ;-) Bo wyzywanie sie na konsultancie, ktory z nasza sprawa
    > spotyka sie 1 raz w zyciu jest bez sensu...

    Podobne odczucia miałem nie tak dawno wobec Sferii - wyszedłem na spacer
    z psem, poruszając się w obszarze o promieniu ok. 60-70 metrów,
    rozmawiałem jednocześnie ze znajomym. Przeszedłem W SUMIE ok. 400 metrów
    i w telefonie, już się w domu znalazłem, usłyszałem "pyp pyp pyp",
    następnie za niedługi czas bełkotliwym głosem, tylko raz więc nie
    zdążyłem się wsłuchać (ale wiem, co poszło), oznajmiło mi coś, że
    przekroczyłem strefę. A według regulaminu mam do dyspozycji obszar o
    promieniu CONAJMNIEJ 500 metrów, czyli może być więcej. Drugi raz na
    Mokotowie, akurat kończyłem rozmowę, ale też, przeszedłem w sumie ok.
    300 metrów... na szczęście nie zdążyło mnie "rozwalić"... miałem chęć
    kogoś zdecydowanie opiertentegodolić. Konsultant bełkotał coś, że raz to
    będzie 600 metrów, a raz znacznie mniej... I pretensje mam do niego nie
    o to, że kolokwialnie mówiąc, pierdolił bzdury, ale że się nie poczuł do
    przeproszenia i miał mnie, ogólnie mówiąc w moim pseudonimie użytym w
    kolokwialnym znaczeniu. Bardzo by mi się wtedy przydała opcja
    pokrzyczenia sobie do gościa...

    Odnoszę wrażenie, że to taka polska przypadłość (choć nie mówię, że w
    innych krajach tak nie jest), że upierdolić abonenta, a ten się jeszcze
    ma kajać. Zauważyłem pewne też niewielkie podobieństwo do firm
    windykacyjnych... (najlepiej abonencie, abyś nie wiedział o co chodzi,
    co się dzieje, a im bardziej nie wiesz, tym bardziej tobą zmanipulujemy
    i wycyckamy, wydutkamy, nastraszymy, etc...)

  • 6. Data: 2009-06-26 08:06:09
    Od: "MKi" <e...@b...op.pl>

    > Dlatego uwazam, ze w infoliniach powinna byc opcja - "Jesli chcesz krzyczec,
    nacisnij 9". I powinien zglaszac sie czlowiek,
    > ktoremu moznaby powiedziec, co mamy na mysli. ;-)

    Kiedyś czytałem, że w jakaś sieć marketów w USA wprowadziła
    stanowisko "pracownik odpowiedzialny". Jedyna jego pracą
    było siedzienie na 4 literach i oczekiwanie na wezwanie kierownika.
    Tenże, przy wkurzonym kliencie, opieprzał pracownika odpowiedzialnego
    za dany problem klienta.

    Pozdrowiwenia,
    MKi

  • 7. Data: 2009-06-26 09:27:25
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Karol Nawrot"

    > infoliniach powinna byc opcja - "Jesli chcesz krzyczec, nacisnij 9". I
    > powinien zglaszac sie czlowiek, ktoremu moznaby powiedziec, co mamy na
    > mysli. ;-)

    Są systemy call center, które rozpoznają emocje u dzwoniącego. Gdy "słychać"
    że klient dostaje piany, zapala się czerwona lampka u supervisora i ten może
    interweniować np. z pominięciem konsultanta, któremu i tak już pewnie jest
    słabo ze zdenerwowania ;)

    Mam tylko wrażenie, że niektóre polskie infolinie mogłyby zatrudniać
    wyłącznie supervisorów...

    Maciek.

  • 8. Data: 2009-06-27 09:57:03
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Kiedy to reklamowałem w BOKu mówiąc, że na 4 zlecenia zrobili 5 błędów to
    > kobieta popatrzyła na mnie z niedowierzaniem i odpowiedziała "widocznie

    Ja tam nie narzekam :)
    od 6 lat dzwonie za darmo, bo TPSA sie walnela i ktos inny "placi" za mnie
    rachunki (chociaz znajac zycie, placi tylko za siebie, a przypisane ma oba
    numery)...
    Nawet zglaszalem to na infolinii i dowiedzialem sie, jaka to firma :)
    Tylko nie mam smialosci zmieniac parametrow uslug :)
    Ale wydaje mi sie, ze dwukrotne zgloszenie tego faktu zwalnia mnie z
    wszelkich nastepnych krokow, ktore maja rozwiazac ta sytuacje... Jesli uda
    im sie wykryc - zaplace za ostatnie 2 lata. W przypadku innych roszczen bede
    sie sadzil.

    Tylko nie wiem co zrobic, jesli bede sie wyprowadzal... wypowiedziec ta
    umowe, czy olac sprawe :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 9. Data: 2009-07-31 23:18:03
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Kiedyś sprzedałem lokal i zostawiłem stary numer na drucie odciętym na klatce
    schodowej.
    Abo było tanie (coś 10-15 zł?), płaciłem przez parę lat, dodatkowo miałem włączone
    przekierowanie...
    Z ustawieniem przekierowania to był cyrk, bo nie miałem za bardzo jak się wpiąc w
    linię - przy jakimś malowaniu klatki schodowej ucieli jednoparowy przewód wychodzacy
    spod ramki wokół metalowych drzwiczek równo ze scianą, w mieszkaniu dawnych sasiadów
    pies uniemozliwiajacy spokojną robote, i jeszcze złośliwie domofon do budynku
    założyli.
    Zbajerowałem jakoś w BOK-u, nawet chyba się na centralę dodzwoniłem, żeby mi z
    klawiatury kompa ustawili to przekierowanie "bo nie umiem, bo nie mam tonowego, bo
    nie mam rąk ani nóg".
    Po kilku latach raczej przypadkowo wróciłem mieszkać do tamtej dzielnicy i kazałem
    sobie przenieść ów zawieszony (dosłownie :)) numer na nowy adres, przenieśli i działa
    do dziś ;-)
    JaC

    -----