  • 31. Data: 2012-04-25 14:33:49
    Temat: Re: Nie badz pan glab, praw fizyki pan nie oszukasz
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 25 April 2012 12:45:10 UTC+1, PeJot wrote:
    > Mój ma *minimalną moc* grzewczą
    > 7.5 kW i na dobrą sprawę to jest za dużo w stosunku do realnego
    > zapotrzebowania na zainstalowaną moc grzejników.

    To jest rynek na którym rządzą firmy budowlane. Oni nie są zainteresowani kotłami o
    minimalnych mocach, bo boją się że klient będzie narzekał że mu zimno i będa problemy
    z reklamacją. Natomiast nikt nie będzie fikał z reklamacją jak mu zbyt duży kocioł
    będzie żarł gaz, bo widziały gały co brały. W ten sposób do przeciętnego domu ląduje
    kocioł 60kW (poważnie!), który jest podłączony do zbyt małego zbiornika, czego
    efektem jest włączanie się go na 10 sekund raz na pięć minut. Idealne warunki do
    zajeżdżenia go zmęczeniem materiału i zabetonowania kamieniem kotłowym. Ale to już
    nie developera problem, reklamacja trafia do dostawcy kotła, a oni są ubezpieczeni-
    przyjedzie pan eńdzinier, naprawi i pojedzie. I tak przez rok albo dwa, aż sie
    gwarancja skończy. A potem się bujaj człowieku...
    Konrad

  • 32. Data: 2012-04-26 06:43:37
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-04-25 14:10, Konrad Anikiel pisze:

    > Nigdy nie widziałem kotła z jakąś dziwaczną pompą, one przeważnie są zwyczajnymi,
    handlowymi modelami, np Grundfoss. Kupujesz pompę, wymieniasz i luzik.

    OK, faktycznie to jakiś popularny model. Nie mam pojęcia, czy faktycznie
    należy już tę hałasującą pompę wymienić, czy jeszcze kilka sezonów
    pociągnie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2012-04-26 07:48:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-04-25 13:45, PeJot pisze:

    > Druga sprawa, to czy w ogóle istnieją kotły kondensacyjne na małe moce,
    > nadające się do ogrzewania mieszkań ? Mój ma *minimalną moc* grzewczą
    > 7.5 kW i na dobrą sprawę to jest za dużo w stosunku do realnego
    > zapotrzebowania na zainstalowaną moc grzejników.

    Poguglałem, i niestety w przypadku kotłów kondensacyjnych moce zaczynają
    się od 9 kW.

    > Trzecia sprawa: ZTCC kocioł kondensacyjny ma ok. 15% wyższą sprawność.
    > Zdąży mi się zamortyzować zanim padnie ?

    Na przykładzie Junkersa: modele Ceraclass i 2 x droższy kondensacyjny
    Cerapur Smart, optymistycznie licząc zwrot nakładów w ciągu 10-15 lat.
    Dokładając do tego zapewne wyższy koszt serwisu, przy moich rocznych
    nakładach na gaz kocioł kondensacyjny wydaje się być nieopłacalny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2012-04-26 11:26:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 26 April 2012 05:43:37 UTC+1, PeJot wrote:
    > Nie mam pojęcia, czy faktycznie
    > należy już tę hałasującą pompę wymienić, czy jeszcze kilka sezonów
    > pociągnie.

    Zanim zdechnie, masz czas na okazyjne znalezienie nowej po dobrej cenie. Wymienisz
    jak będziesz musiał.
    Konrad

  • 35. Data: 2012-04-26 12:17:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-04-26 11:26, Konrad Anikiel pisze:

    > Zanim zdechnie, masz czas na okazyjne znalezienie nowej po dobrej cenie. Wymienisz
    jak będziesz musiał.

    Oby tylko ten model przez 10 lat nie wyleciał z katalogu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2012-04-26 14:35:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 26 April 2012 06:48:42 UTC+1, PeJot wrote:
> [...]
    > Dokładając do tego zapewne wyższy koszt serwisu, przy moich rocznych
    > nakładach na gaz kocioł kondensacyjny wydaje się być nieopłacalny.

    No bo to trzeba dom projektować do kotła. Ogrzewanie podłogowe, niskotemperaturowy
    zasobnik, niskotemperaturowy komin (albo wręcz brak komina), wtedy to ma sens. A tak
    po prostu zamieniać- to może być strzelanie do muchy z armaty.
    Konrad
    PS popatrz na to, wymiennik mojej konstrukcji (OEM), jacys Belgowie składają z tego
    całkiem niezły kocioł: http://www.acv-uk.com/Prestige%2018-32.htm twierdzą że moc
    min. 2.2kW. Co ciekawe im mniejsza moc tym wyższa sprawność. Przy tak niskiej mocy to
    ma szanse działać nieprzerwanie, bez tego cholernego uruchamiania, kiedy stal stęka i
    trzeszczy od naprężeń. Wymiennik pod solidne amerykańskie przepisy, buczki go prędko
    nie zjedzą.

  • 37. Data: 2012-04-26 19:55:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-04-26 14:35, Konrad Anikiel pisze:

    > No bo to trzeba dom projektować do kotła.

    Może. Ale tu chodzi o mieszkanie, gdzie jest ledwie 7 kW mocy w
    grzejnikach a i to katalogowo, w realu mniej. W sumie brakuje na rynku
    kotłów o małych mocach, do takich zastosowań. Znam gorsze rozwiązania,
    gdzie ten sam 7.5 kW kocioł napędza 3 kW grzejników w małym mieszkaniu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 38. Data: 2012-04-26 21:49:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 26 April 2012 18:55:22 UTC+1, PeJot wrote:

> [...]
    > kotłów o małych mocach, do takich zastosowań. Znam gorsze rozwiązania,
    > gdzie ten sam 7.5 kW kocioł napędza 3 kW grzejników w małym mieszkaniu.

    Ograniczeniem jest palnik. Nie możesz w niego dmuchać za mało gazu, bo płomień
    przeskoczy na drugą stronę siatki, zassie powietrze do kanału mieszającego
    (plastikowy), wentylatora (plastikowy) i tylko się módl żeby tam był jakiś flame
    arrester, bo inaczej masz pożar. Ale gdyby palnik zrobić z kilkoma niezależnymi
    strefami, dać prosty rozdzielacz z wentylatora na te strefy tak żeby można było palić
    jedną, dwiema, trzema itd, to możnaby zejść z mocą dużego nominalnie kotła
    praktycznie do zera. Niestety, postęp nie jest taki szybki jak pomysły, bo w tym
    biznesie najwięcej jest producentów OEM-owych, każdy robi jakiś inny klocek a potem
    ktoś inny to składa do kupy. Zintegrowanie funkcji dwóch takich klocków w jednym
    wymagałoby zebrania wiedzy z dwóch różnych firm w jakiejś innej mającej możliwości
    techniczne i kapitał do zaryzykowania z nowym produktem. Zdarza się, ale bardzo
    rzadko.
    Konrad

  • 39. Data: 2012-04-28 21:42:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    niskotemperaturowy komin (albo wręcz brak komina),

    Komin chyba jednak lepiej dać jakiś współosiowy, jak już oszczędzać to
    na maxa, jeszcze się trochę ciepła ze spalin odzyska szczególnie jak na
    dworze -20C