  • 1. Data: 2004-01-21 10:55:42
    Temat: Nie działa "google.pl"
    Od: "WiecholeC" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przepraszam za nieco "dziwaczny" wątek... - ale męczy mnie to... i nie
    pojmuję dlaczego...

    Od pewnego czasu nie można odpalić znanej wyszukiwarki przez krótki wpis:
    "google.pl" - trzeba przez "www.google.pl" albo można też tak "google.com".
    Ja przyzwyczaiłem się NIE używać "www" bo i po co - przecież to tylko
    niepisana umowa, że www to... ble, ble, ble. Przecież istona jest tylko
    domena. Doprawdy nie wiem co stoi na przeszkodzie - aby w DNS-ach nadal po
    staremu tłumaczyć "google.pl".

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WiecholeC
    c...@p...onet.pl
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 2. Data: 2004-01-21 11:01:03
    Temat: Re: Nie działa "google.pl"
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    WiecholeC wrote:

> [...]
    > domena. Doprawdy nie wiem co stoi na przeszkodzie - aby w DNS-ach nadal po

    To nie jest problem braku DNS.
    Po prostu są zapewne nieaktualne wpisy:
    $ host www.google.pl
    www.google.pl CNAME www.google.akadns.net
    www.google.akadns.net A 216.239.59.99
    www.google.akadns.net A 216.239.59.104
    $ host google.pl
    google.pl A 216.239.37.100
    google.pl A 216.239.39.100
    google.pl A 216.239.33.100

    Napisz do Googla.

    Wanted

    P.S. Nie prościej korzystać z bookmarków lub wyszukiwania z paska adresu
    wbudowanego w przeglądarkę, np. w Mozilli jest na dzień dobry.

  • 3. Data: 2004-01-21 11:24:56
    Od: "WiecholeC" <c...@p...onet.pl>

    Cześć!

    Użytkownik "Marcin Sochacki" napisał:

    > [...]
    > To nie jest problem braku DNS.
    > Po prostu są zapewne nieaktualne wpisy:
    > [...]

    OK. Dzięki! Ale czy można powiedzieć, że jest to błąd (tutaj po stronie
    serwisu google), który wymaga korekty? Jeśli tak to czy jest nadzieja, że
    panowie/panie z google uwzględnią moją uwagę i poprawią (czy w ogóle muszą
    to zrobić)?

    > [...]
    > P.S. Nie prościej korzystać z bookmarków lub wyszukiwania z paska adresu
    > wbudowanego w przeglądarkę, np. w Mozilli jest na dzień dobry.
    > [...]

    Pewnie, że prościej, ale często przesiadam się na różne kompy z różnymi
    przeglądarkami no i... zrozum - gdzieś w "paluchach siedzi" owo google.pl
    :-)

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WiecholeC

  • 4. Data: 2004-01-21 11:32:01
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    WiecholeC wrote:

> [...]
    > panowie/panie z google uwzględnią moją uwagę i poprawią (czy w ogóle muszą

    Musi to na Rusi, jak to mawiali.
    Ale to jest ich domena i w ich interesie jest poprawienie. Myślę, że
    warto napisać.

    Wanted

  • 5. Data: 2004-01-21 11:55:48
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    WiecholeC wrote:
    > Witam!
    >
    > Przepraszam za nieco "dziwaczny" wątek... - ale męczy mnie to... i nie
    > pojmuję dlaczego...

    bosh

    zyga
    --
    blur

  • 6. Data: 2004-01-21 21:33:45
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-21 11:55, WiecholeC napisał:

> [...]
    > domena. Doprawdy nie wiem co stoi na przeszkodzie - aby w DNS-ach nadal po

    Zainstaluj sobie Mozillę.
    Ona sama wpisuje www. w adresie jak tobie się nie chce.................

    tom(asz)
    --
    "Ze świata tego każdy ma tyle, ile sam sobie weźmie." (Giovanni Boccaccio)

  • 7. Data: 2004-01-21 22:34:55
    Od: Savitch <t...@p...onet.pl>

    > Ona sama wpisuje www. w adresie jak tobie się nie chce.................

    Nie, kiedy używasz dużo razy tego samego ("google.pl"), a sama
    "sprawdza" pod www. wtedy, kiedy w ogóle nie znajdzie domeny bez www., a
    jesli znajdzie, to proboje sie do niej dobrac... i jej nie idzie.

    Savitch

  • 8. Data: 2004-01-21 22:38:29
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    [Adresy w nagłówkach to mielona pułapka. Jeśli chcesz odpisać,]
    [odpisz via nntp, na cGlwZW4=(at)beast.tu.kielce.pl lub wcale.]

    In the darkest hour on Wed, 21 Jan 2004 22:33:45 +0100,
    Tom(asz) <t...@g...pl> screamed:

    > Zainstaluj sobie Mozillę.
    > Ona sama wpisuje www. w adresie jak tobie się nie chce.................

    Jak już wchodzimy w advocacy, to w tylko wspomnę, że w Operze wystarczy:
    g search string

    (-:

    Artur

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | AMP29-RIPE

  • 9. Data: 2004-01-21 23:30:58
    Od: "WiecholeC" <c...@p...onet.pl>

    Cześć!

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał:

    > bosh
    >
    > zyga
    > --
    > blur

    Ja dodałbym jeszcze jedno...

    mrpty
    uchw
    gwokuk

    Język, którym mówią elfy, naprawdę istnieje :-)
    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WiecholeC

  • 10. Data: 2004-01-22 01:12:36
    Od: Savitch <t...@p...onet.pl>

    > Jak już wchodzimy w advocacy, to w tylko wspomnę, że w Operze wystarczy:
    > g search string

    w mozilli wystarczy po prostu "g" [Enter]

    Tylko chodzi o to, że ona tam szuka w najczęściej używanych. Skoro
    najczęściej używało się "google.pl", to ona wybiera "google.pl".

    Jeśliby używać więcej "www.google.pl" to wybrałaby to.

    Savitch