  • 1. Data: 2004-01-21 19:38:26
    Temat: Poznań Internet Exchange ??
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Wobec zainstniałej sytuacji i tak na prawdę niewielkiej naszej siły
    przetargowej wobec ISP proponuję stworzyć coś na kształt WIX'a i wspólnie
    walczyć ze zmową cenową i monopolem. Lokale są, chętni też pewnie by się
    znaleźli. Z tego co wiem ICP chciał coś takiego już zrobić.
    Dzisiaj rozmawiałem z kilkoma z Was - wszyscy uciekają z MAN'a - tworzą się
    "komuny łączowe" itd. itp. Może by tak zrobić wreszcie coś porządnie i
    wspólnie zamiast rozbijać się na małe grupki, które od wielce wielmożnego
    GTS'a "negocjują" biedne 1000 zł / MBIT. Ta cena i tak jest chora, a IP nie
    ufam i nie jestem przekonany co do ich łącz. Allegro z tego co wiem wynosi
    się do TK, która współdzieli bramkę ATMana z Crowleyem i innymi firmami. Ta
    bramka juz pada - pingi potrafią w trakcie dnia skakać do 60 ms ... co
    będzie jak jeszcze przypnie się tam ten poznański potentat ??!!

    Czekamy na propozycje i proponujemy jedno wspólne spotkanie ludzi na
    poważnie zainteresowanych taką inicjatywą w przyszłym tygodniu gdzieś w
    Poznaniu.

    kontakt :
    Adam Grześko : 609 576 886 m...@p...pl
    Tomasz Formanowski : 604 619 970 m...@p...pl

    --
    pozdrawiam
    Mathom

  • 2. Data: 2004-01-21 20:09:01
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: "Morel" <m...@p...pl>

    Trzeba koniecznie coś zrobić! Niedługo będzie tak, że pracować będzie można
    dopiero po godzinie pierwszej w nocy do 6 rano. To co się teraz dzieje to po
    prostu kompletna komuna :\. Ludzie - zorganizujmy się i zróbmy coś na
    kształt warszawskiego WIXA.

    pozdrawiam,
    Morel
    m...@p...pl

  • 3. Data: 2004-01-21 20:17:42
    Od: "Misiu" <m...@p...pl>

    Jestem z wami !!
    ip 212.126.5.238 juz nasmarowalem do TVN moze ktos nas wyslucha !!

  • 4. Data: 2004-01-21 20:23:01
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Morel <m...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > prostu kompletna komuna :\. Ludzie - zorganizujmy się i zróbmy coś na

    ostatnio staneło na tym, że nikt z zainteresowanych nie był w stanie
    dojść do węzłów gdzie się znajdują operatorzy (Taczaka - PKP,
    Marcelinska - Telenergo itp). ICP było skłonne zapewnić podłączenie w kilku
    punktach (coś na wzór na wix.aster.pl) i transmisje gigabitethernet
    pomiędzy tymi węzłami.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 5. Data: 2004-01-21 20:23:11
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > ip 212.126.5.238 juz nasmarowalem do TVN moze ktos nas wyslucha !!

    Trzeba działać, a nie liczyć na mannę z nieba :)

  • 6. Data: 2004-01-21 20:29:52
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

> [...]
    kilku
    > punktach (coś na wzór na wix.aster.pl) i transmisje gigabitethernet

    Przecież nie musimy od razu robić styku ze wszystkim sieciami. Wystarczą
    dwie-trzy. Na początek to będzie i tak wystarczające. Od czegos trzeba
    zacząć.

  • 7. Data: 2004-01-21 20:33:21
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, mathom wrote:
> [...]
    > walczyć ze zmową cenową i monopolem. Lokale są, chętni też pewnie by się
    > znaleźli. Z tego co wiem ICP chciał coś takiego już zrobić.

    Chcielismy, to prawda - i juz prawie ze sie udalo, ale w ostatniech chwili
    wszyscy "podstawowi gracze" sie wyprowadzili z Poznania i projekt
    umarl smiercia naturalna.

    Nie mniej jednak, my jako ICP jestesmy wciaz otwarci na tego typu
    wspolprace.

    Wojtek

    --
    ICP network administrator
    tel: +48-61-8861-163 fax: +48-61-8861-155

  • 8. Data: 2004-01-21 20:36:32
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Nie mniej jednak, my jako ICP jestesmy wciaz otwarci na tego typu
    > wspolprace.

    Czyli piszesz się na spotkanie ??

  • 9. Data: 2004-01-21 20:38:20
    Od: f...@i...pl

    > Czyli piszesz się na spotkanie ??

    Ja lub Bartosz przyjdziemy.

    Wojtek

  • 10. Data: 2004-01-21 21:28:06
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    mathom wrote:
> [...]
    > grupki, które od wielce wielmożnego GTS'a "negocjują" biedne 1000 zł
    > / MBIT. Ta cena i tak jest chora, a IP nie ufam i nie jestem

    Jasne, chcesz miec dobry internet ale najlepiej za darmo co?
    1000PLN za Mbit to bardzo niska cena.

    Michal