  • 1. Data: 2013-03-09 01:39:26
    Temat: Niedoróbki w Androidzie. Odcinek 1 - wyładowana do zera bateria
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Odkąd od ponad 2 lat używam iPhone z iOS na pokładzie
    nauczyłem się, że system jest "dla ludzi", dobrze przemyślany
    i zachowuje się tak jak się od niego oczekuje...
    Uczulony jestem więc na niedoróbki w innych systemach
    operacyjnych - na przykład mam Nexusa 7 od Googla
    z najnowszym andkiem na pokładzie i drażni mnie taka
    niedoróbka - opiszę scenariusz:

    - używam urządzenie na baterii... zostawiam włączone
    - zapominam o nim kilka dni, bateria się wyładowuje - ok
    - włączam do USB peceta w roli ładowarki... pokazuje się
    na pustym ekranie biała ikonka bateryjki i znika...
    - niestety w tym stanie urządzenie NIE POKAZUJE ile
    procent jest już naładowane, to pierwszy ból
    - próba włączenia go po kilkunastu minutach ładowania
    daje efekt taki, że system startuje, pokazuje się ekran
    logowania, logujesz się do systemu, widzisz że Nexus
    wchodzi na wifi, nawet pojawia się w komputerze jako
    USB Storage i tu drugi ból: wszystko co widać w tym
    stanie na ekranie to małe okienko z kręcącym się kółkiem
    i napisem Powering Off... po czym się urządzenie wyłącza.

    Pytam się teraz - PO JASNĄ CHOLERĘ pozwala się włączyć
    skoro absolutnie nie ma użytkownik kontroli i urządzenie
    się automatycznie samo wyłącza??? Jeśli wiemy, że nie
    ma energii w baterii to nie reagujemy na próby włączenia
    skoro nic, absolutnie nic one nie dadzą i tylko wyładują
    baterię która i tak nie jest jeszcze naładowana?

    Jak to się dzieje w iOS? Ano zaczynamy tak samo, od
    całkowicie wyładowanego iPhone 4 lub iPhone 5.
    Włączamy do USB w celu ładowania... Co się dzieje?
    Ano ikona postępu ładowania pojawia się w kolorze
    czerwonym Z NUMERYCZNYM OKREŚLENIEM % STANU
    naładowania baterii, np. 2%. W tym stanie urządzenie
    NIE REAGUJE na guzik włączania - po prostu się nie
    włącza. Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
    WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!

    Nie ma zgadywanek, nie ma włączania gdy się nie może
    włączyć, nie ma wkurzania urzytkownika który myśli że
    już można coś sprawdzić tylko po to aby dowiedzieć się
    że urządzenie się właśnie wyłącza - konkluzja?

    Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
    systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
    bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

  • 2. Data: 2013-03-09 09:50:48
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013 18:39:26 -0600, Pszemol wrote:
    > Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
    > WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!

    Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
    potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie jest dobrym
    pomyslem.
    I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
    padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
    potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.

    A co do tych kilku procent -- Andek po wlaczeniu troche sobie mieli, i
    IMO intensywnosc tego co się dzieje zalezy od tego, ile mediow lezy po
    pamieciach, ile jest aplikacji do wystartowania (i puszczenia w tle, iOS
    chyba tu nie ma duzo roboty). Mozna wtedy oczywiscie jakis prog ustalic,
    ale albo bedzie za nisko przy obciazonym urzadzeniu i tak padnie podczas
    wstawania, albo przy swiezutkim urzedzeniu bedzie ten prog ustawiony
    zachowawczo, ale zdecydowanie za wysoko (a akurat kogos moze palic, zeby
    miec klamota chodzic tu i teraz).

    > Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
    > systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
    > bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

    Ale nie miales poprzednio E52? :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 3. Data: 2013-03-09 10:09:48
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > - włączam do USB peceta w roli ładowarki...

    500mA

    > - niestety w tym stanie urządzenie NIE POKAZUJE ile
    > procent jest już naładowane, to pierwszy ból

    moje androidy pokazuja, smiem twierdzic ze nexus tez
    (0-25-50-75-100%)

> [...]
    > Pytam się teraz - PO JASNĄ CHOLERĘ pozwala się włączyć
    > skoro absolutnie nie ma użytkownik kontroli i urządzenie

    bo jezeli uzywa sie dolaczonej ladowarki o 4 razy wiekszym
    pradzie mozna z niego normalnie korzystac...

    > Jeśli wiemy, że nie
    > ma energii w baterii to nie reagujemy na próby włączenia
    > skoro nic, absolutnie nic one nie dadzą i tylko wyładują
    > baterię która i tak nie jest jeszcze naładowana?

    oczywiscie ze dadza przy uzyciu DOLACZONEJ LADOWARKI

> [...]
    > NIE REAGUJE na guzik włączania - po prostu się nie
    > włącza. Gdy ikona pokaże 4% URZĄDZENIE SAMO SIĘ
    > WŁACZA i kontynuje prace podczas ładowania!!!!

    co powoduje zwiekszenie czasu ladowania z gniazda w
    komputerze o kilkaset %

    > Nie ma zgadywanek, nie ma włączania gdy się nie może
    > włączyć, nie ma wkurzania urzytkownika który myśli że
    > już można coś sprawdzić tylko po to aby dowiedzieć się
    > że urządzenie się właśnie wyłącza - konkluzja?

    przeciez apple wie lepiej...

    > Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
    > systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
    > bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

    chyba ze ma sie mozg i potrafi sie go uzywac, wtedy mozna
    przyjemnie korzystac z urzadzenia ktore nie probuje
    'myslec' za ciebie...

  • 4. Data: 2013-03-09 12:04:56
    Od: K <...@...c>

    W dniu 09-03-2013 01:39, Pszemol pisze:

    > Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
    > systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
    > bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

    to daj tego nexusa swojemu chlopakowi.

  • 5. Data: 2013-03-09 14:05:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message
    > Tylko wiesz, jak chcesz urzadzenie naladowac szybciej, a nie
    > potrzebujesz go juz teraz, to takie samowlaczenie się nie
    > jest dobrym pomyslem.

    A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?
    Może ładowanie baterii w iPhone jest lepiej przemyślane
    niż w niektórych opisywanych tu telefonach z Andkiem,
    gdzie bilans ładowania był ujemny gdy się używało
    w samochodzie telefonu jako nawigacji... w iPhone mimo
    pracy w takiej roli bateria się ładuje a nie rozładowuje
    podłączona do gniazda zapalniczki w aucie...

    > I uprzedzajac, bo zaraz się dowiem ze wymyslilem z kosmosu problem --
    > padło, wyjezdzam, do posadzenia się w tramwaju, pociagu, etc nie
    > potrzebuje klamota, ale chce miec jak najwiecej energii w podrozy.

    Wybacz, ale statystycznie rzecz ujmując to gdy włączasz do prądu
    CAŁKOWICIE wyładowane urządzenie to więcej masz przypadków
    takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

    Tak czy inaczej nawet w twoim przypadku, jeśli podejrzewasz że
    się wolniej będzie ładować włączone to możesz go wyłaczyć - nie
    w tym rzecz że urządzenie się samo włącza tylko problemem jest
    tu że Nexusa 7 nie wiadomo kiedy można już włączyć a kiedy
    jest jeszcze za wcześnie.

> [...]
    > wstawania, albo przy swiezutkim urzedzeniu bedzie ten prog ustawiony
    > zachowawczo, ale zdecydowanie za wysoko (a akurat kogos moze palic,

    Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??

    Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
    do ładowarki!!!! Jeśli tylko bilans ładowania jest dodatni to niech
    sobie tam mieli ile chce mielić - jeśli się włączył to nie powinien się
    wyłączać tylko kontynuować pracę w czasie ładowania.

    > Ale nie miales poprzednio E52? :-)

    Używałem wielu telefonów - E51 i E52 też miałem czasem w ręce.
    Jednak przez ostatnie 2 i 1/4 roku moim głównym telefonem był
    iPhone 4 a teaz od niecałego miesiąca mam iPhone 5 i jestem
    zadowolony z tego jak to urządzenie jest przemyślane i funkcjonalne.

  • 6. Data: 2013-03-09 14:08:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Jak to się dzieje w iOS? [...] nie ma wkurzania *urzytkownika*

    Bo nie ma takowych.
    Chyba, że słownik w tym wspaniałym systemie twierdzi inaczej...

    > Ano konkluzja jest tylko jedna: iOS jest dobrze przemyślanym
    > systemem operacyjnym dla ludzi, a Android jest niedorobionym
    > bublem do wkurzania naiwnioków i aplehejterów :-)))

    Wniosek całkowicie bzdurny, jak zresztą każdy wyciągany na siłę pod
    określoną z góry tezę. Tak samo zachowuje się np. wyczerpany LG Viewty,
    który jako żywo z Androidem nie ma nic wspólnego.

    JoteR

  • 7. Data: 2013-03-09 14:11:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > 500mA

    No i? Sądzisz że 2.5W mocy to za mało? :-)

    Nie ma tu jednak różnicy, bo ten sam efekt jest na ładowarce
    z USB takiej do kontaktu w ścianie.

    > moje androidy pokazuja, smiem twierdzic ze nexus tez
    > (0-25-50-75-100%)

    Sugerujesz, że włączy się dopiero jak będzie mieć 25%?
    Bo inaczej mnie to nie bardzo obchodzi - chcę wiedzieć
    kiedy mogę już włączyć i się nie wyłączy sam...

    > bo jezeli uzywa sie dolaczonej ladowarki o 4 razy wiekszym
    > pradzie mozna z niego normalnie korzystac...

    Nieprawda.
    Na firmowej ładowarce sieciowej jest ten sam problem.

    > oczywiscie ze dadza przy uzyciu DOLACZONEJ LADOWARKI

    ??? Cały czas Nexus był podłączony do peceta.

    > co powoduje zwiekszenie czasu ladowania z gniazda w
    > komputerze o kilkaset %

    I co z tego, skoro można go używać a jak się chce szybciej
    to można wyłączyć? W przypadku Nexusa nie wiadomo
    kiedy można go włączyć a jak się go próbuje włączyć to
    zużywa tą nienaładowaną baterię tylko po to aby powiedzieć
    użytkownikowi że właśnie się wyłącza - już po zarejestrowaniu
    się jako USB Storage w pececie, a więc można zacząć jakieś
    kasowanie, kopiowanie które zostanie przerwane w trakcie
    bo tablet się postanowił wyłączyć. Nie kłóć się bo to jest kupa.

    > przeciez apple wie lepiej...

    I dobrze bo powinno wiedzieć kiedy urządzenie ma na tyle
    prądu w baterii aby dało się go używać w czasie ładowania.
    A Google niestety nie wie, bo jest głupie.

    Chyba nie zrozumiałeś co przeczytałeś.

  • 8. Data: 2013-03-09 14:12:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message

    > Wniosek całkowicie bzdurny, jak zresztą każdy wyciągany na siłę pod
    > określoną z góry tezę. Tak samo zachowuje się np. wyczerpany LG
    > Viewty, który jako żywo z Androidem nie ma nic wspólnego.

    To, że jakiś inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
    nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

  • 9. Data: 2013-03-09 14:58:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 9 Mar 2013 07:05:41 -0600, Pszemol wrote:

    > A dlazego twierdzisz, że będzie ładować się wolniej?

    Bo jesli ladowane urzadzenie ciagnie prad, to prad ten nie idzie do
    baterii. Fizyka w szkolce byla? Jakies I prawo Kirchoffa, te okolice.

    > Wybacz, ale statystycznie rzecz ujmując to gdy włączasz do prądu
    > CAŁKOWICIE wyładowane urządzenie to więcej masz przypadków
    > takich że właśnie go chcesz użyć a nie ładujesz go na zaś...

    O, dzieki, na Ciebie zawsze mozna liczyc.

    > Co to znaczy "trochę sobie mieli"? :-)) A co to ma do rzeczy??
    >
    > Przecież mówimy o włączaniu urządzenia CAŁY CZAS PODŁĄCZONEGO
    > do ładowarki!!!!

    I JESZCZE SIEDEM WYKRZYKNIKOW!!!!!!

    Jeżeli dobra ładowarka daje 1.5A, a urzadzenie bierze 0.5A, czy czasem
    blizej 1A, to ile zostanie do ładowania? Dalej 1.5A, tak?

    I jak dla mnie tutaj jest koniec tego wątku. I przepraszam za probe
    podjecia merytorycznej dyskusji.

    Uuuuhu, jest trop...

  • 10. Data: 2013-03-09 15:00:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 9 Mar 2013 07:12:53 -0600, Pszemol wrote:

    > To, że jakiś inny system jest TEŻ niedorobionym bublem
    > nie robi bzdurnym wniosku o tym że Android jest bublem.

    A moze to jednak PEBKAC?