  • Data: 2019-01-06 16:17:06
    Temat: Niedrogie przetwornice 230V AC --> 5V/3,3V DC
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnio zauważyłem, że na Allegro można za kilkanaście złotych kupić
    przetwornice wytwarzające stałe napięcie 5V albo 3,3V z przemiennego
    napięci sieci. Chociażby HLK-PM01 albo HLK-PM03. Zawsze wydawało mi się,
    że podobne urządzenia są o wiele bardziej kosztowne...

    Ktoś miał do czynienia z czymś takim? Bo prawdę mówiąc już jakiś czas
    temu szukałem czegoś podobnego, co pozwoliłoby mi w prosty sposób
    zasilać projekty z pogranicza automatyki domowej. Chodził mi po głowie
    chociażby dzwonek do drzwi, oparty na ESP8266, który wysyłałby
    powiadomienia o naciśnięciu przycisku. Można by zaprojektować to
    tradycyjnie, w oparciu o transformator, jednak przy pracy 24/7 straty
    energii staną się już zauważalne. Można by też wykorzystać lepszą
    ładowarkę impulsową, ale nie będzie to ani małe, ani eleganckie
    rozwiązanie. A tutaj przecież właśnie o to chodzi, żeby całość zmieściła
    się w stosunkowo niewielkiej obudowie.

    Ktoś używał tego w projektach? Jak wygląda kwestia niezawodności oraz
    jakości DC na wyjściu?