  • 1. Data: 2009-11-09 13:05:04
    Temat: Nietypowy problem z dyskiem
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.COM>

    Witam,

    chciałbym skonsultować następującą sprawę. Otóż mam dysk 1000GB (Seagate
    seria 12).

    Chciałem zamienić flagę aktywności pomiędzy dwoma partycjami i toporny
    programik, którym to zrobiłem, "powiększył" mi dysk do 1433 GB.

    Z tego powodu Menedżer Dysków w WinXP wyświetla mi teraz między dwiema
    partycjami nieistniejący obszar, który on oznacza jako unallocated.

    Wiem, że nie mogę teraz nic ruszać z partycjami, bo wszystko się wywali
    i stracę dane.

    Dlatego moje pytanie brzmi - w jaki sposób mogę z powrotem przywrócić
    prawidłowy rozmiar dysku?

    --
    Z góry dziękuję za pomoc,

    Tomasz Wójtowicz

  • 2. Data: 2009-11-09 14:23:33
    Temat: Cholerny news.neostrada.pl
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com>

    :(

  • 3. Data: 2009-11-09 19:55:27
    Temat: Re: Nietypowy problem z dyskiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009, Tomasz Wójtowicz wrote:

> [...]
    > wywali i stracę dane.
    >
    > Dlatego moje pytanie brzmi - w jaki sposób mogę z powrotem przywrócić

    Ja bym zaczął od zbackupowania MBR.
    Przyznaj się - zrobiłeś?
    Czymkolwiek, w trzech kopiach, na wszystkim co da się podpiąć do tego
    kompa poza owym HDD oczywiście :) i wydruku w HEX na papierze nie
    wyłączając.
    (a jakbyś miał kopię MBR sprzed operacji, to "o czym mowa" ;))
    Potem może pomóc dowolny edytor dyskowy, DOSowej wersji
    DISKEDITa (był kiedyś w wersji demo oprogramowania Nortona)
    nie wyłączając.

    pzdr, Gotfryd