  • 1. Data: 2009-11-09 09:54:06
    Temat: Problem z instalacją systemu (ale raczej sprzętowy)
    Od: krzysiek82 <k...@N...pl>

    Witajcie
    Trafił mi w ręce komputer dosyć już stary ale nadaj do tej pory
    użyteczny. Ale niestety pojawił się problem z przeinstalowaniem systemu.

    Nośnik sprawdziłem (oryginalna płytka windows xp home) nie ma błędów
    Pamięć przetestowałem nie ma błędów. Dysk twardy także sprawny.

    Niestety na różnych etapach instalacji, wywala mi błędy, że nie może
    skopiować jakiegoś pliku. Zwykle nie tego samego.

    Podmieniłem napęd, nic to nie dało, wymieniłem tasiemkę także.

    Ma ktoś jakieś pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-11-09 10:05:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 09 Nov 2009 10:54:06 +0100, krzysiek82 napisał(a):

    > Ma ktoś jakieś pomysły :)

    Ja mam :) Reset biosu, wywalić wszystkie zbędne dodatki (karty, napędy),
    pamięć potestować pod dosem z 10 godzin, na wszelki wypadek zostawić tylko
    jeden moduł, sprawdzić napięcia, czy procek się nie grzeje, zastosować
    jeszcze inny napęd CD itd... A jak nie pomoże, to płyty też w końcu się
    psują :) Co to za zabytek że zapytam z ciekawości?
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-09 10:09:27
    Od: krzysiek82 <k...@N...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Ja mam :) Reset biosu,

    robiłem, zresztą od poprzedniej instalacji nikt nic nie zmieniał w biosie.

    wywalić wszystkie zbędne dodatki (karty, napędy),

    jest tylko dysk i napęd cd grafa i lna integra

    > pamięć potestować pod dosem z 10 godzin,

    testowała się jakieś 3-4h

    na wszelki wypadek zostawić tylko
    > jeden moduł

    tylko jeden jest.

    Co to za zabytek że zapytam z ciekawości?

    512MB Ram, procesor jakiś celeron 1.7 płyta jakaś oem, więc zapewne foxconn

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2009-11-09 10:15:26
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > Ma ktoś jakieś pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

    Przegraj nośnik na nową płytę (max x16 disc-at-once). Sprawdź czy
    kondensatory na płycie nie są wylane, wybrzuszone, a także (jeśli masz
    możliwość) podłącz wiarygodny , porządny zasilacz. Dla pewności sprawdź
    jeszcze odczyt parametrów ze S.M.A.R.T. dysku (rellocated sector count i
    current pending sector count - powinny być zero) - polecam DTemp.exe pod
    Windows albo smartudm.exe pod DOS. Obstawiam błedy odczytu płyty
    spowodowane wysłuzónym laserem, stary nośnik albo problemy z kontrolerem
    na płycie (kwestia zasilacza bądz kondensatorów) albo uszkodzenia samego
    dysku. Dla pewności usuń mu MBR i od nowa załóż partycje (najlepiej
    tylko podstawowe).

    Pzdr, OMSON

    P.S. Jeśłi w trakcie kopiowania pojawi się błąd odczytu to będzie
    wiadomo o co kaman ;) Tak czy siak, zacznij od instalacji z
    "odświeżonego" nośnika.

  • 5. Data: 2009-11-09 14:47:47
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Jeśli już ma przegrywać płytę, to najlepiej na sam twardy dysk.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-11-09 15:46:39
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Niestety na różnych etapach instalacji, wywala mi błędy, że nie może
    > skopiować jakiegoś pliku. Zwykle nie tego samego.

    Jak wówczas się zachowuje napięcie na liniach 12V, 5V, 3,3V?

  • 7. Data: 2009-11-09 20:17:57
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Przeczysc jakims preparatem plytke CD.
    Z czasem stara dawno nieuzywana plyta pkrywa sie wiekszymi mniejszymi
    rysami, odciskami palcow czy drobinkami jakichs substancji.
    Mialem podobny przypadek z niemoznoscia skopiowania duzej ilosci plikow.
    Oczyszczenie plytki CD specjaknym sprayem do plytek pomoglo w 100%.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4589
    (20091109) __________

  • 8. Data: 2009-11-09 21:11:50
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    U mnie było identyczne zachowanie przed wysypaniem się pamięci niestety.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-11-10 10:40:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > Podmieniłem napęd, nic to nie dało, wymieniłem tasiemkę także.
    >
    > Ma ktoś jakieś pomysły :)? Z góry dzięki za podpowiedzi.

    Dodatek do tej list co ci podali:

    Obejrzyj czy nie spuchły kondensatory.

  • 10. Data: 2009-11-10 19:19:22
    Od: mayoo <m...@d...pl>