  • 71. Data: 2018-11-23 10:34:17
    Temat: Re: Niezmienniki pętli
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 07:33, s...@g...com wrote:
    > Przecież to syf w porównaniu do C++ z Qt...

    Nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych masz dokladnie zerowe pojecie.

    PS: Gdybys mial choc troche oleju w glowie, to zauwazylbys od razu,
    ze model Qt (obiekt w Qt jest tak naprawde tylko referencja) jest
    dokladnie "zmalpowaniem" model Java-owego i .NET-owego.
    Dobrze zreszta, bo model "wartosciowy" C++ byl (a szczegolnie dzisiaj
    jest) chory. Qt poprawia wiec w tym wzgledzie chore C++.
    Tylko ze... Qt to nie standard, ba! Nawet nie darmowe (GPL) i ciezkie
    (jako biblioteka) jak cholera.

    PS1: Co do syfiastosci modelu wartosciowego. Nie jest syfiasty jesli
    istnieje jako alernatywa, a nie "only you" jak w C++.
    W takiej Simuli67 istnialy sobie dwa modele
    1. wartosciowy: a := b // a staje sie kopia b - tak jak '=' w C++
    1. referencyjny: a :- b // a staje sie referencja b - tak jak '=' w Java
    Autor C++ pozwala sobie twierdzic ze zaczerpnal z Simule i poprawil :)
    Smich :)

    AK

  • 72. Data: 2018-11-23 10:38:04
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 08:00, Wojciech Muła wrote:
    > Ja dla zachowania równowagi psychicznej piszę w Pythonie.:)
    > Tam (prawie) wszystko jest jak powinno.

    Ja rowniez. Od 15 lat :)

    > Największy błąd Pythona to dopuszczenie do powstania
    > dwóch obozów py2 i py3.

    No coz.. Glownie msci sie poczatkowy blad projektowy Pythona
    (string jako bytes miast unicode).
    Cale szczescie to juz historia (Py2 juz mial byc niewspierany
    od 2019, ale ublagano ze skonczy sie wsparcie w lutym 2020).

    AK

  • 73. Data: 2018-11-23 13:08:31
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, November 23, 2018 at 10:38:11 AM UTC+1, AK wrote:

    > Ja rowniez. Od 15 lat :)

    No może Ci się spodobać: https://www.youtube.com/watch?v=4r2Xh_aNZ3s&t=28101s
    ( "Python as C++'s limiting case" by Brandon Rhodes)

    Chociaż facet ma u mnie dużego minusa za krytykowanie Pascala. ;)

    w.

  • 74. Data: 2018-11-23 13:10:55
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

> [...]
    > Cale szczescie to juz historia (Py2 juz mial byc niewspierany
    > od 2019, ale ublagano ze skonczy sie wsparcie w lutym 2020).

    Niestety, zanim te miliony linii kodu będzie się komuś chciało
    przepisać na Py3 to miną wieki.

    w.

  • 75. Data: 2018-11-23 14:46:11
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

> [...]
    > ze model Qt (obiekt w Qt jest tak naprawde tylko referencja) jest
    > dokladnie "zmalpowaniem" model Java-owego i .NET-owego.

    Wg Wikipedii:
    - pierwszy release Qt: 1995 rok (prace od 1991)
    - pierwszy release Javy: 1995
    - pierwszy release .NETa: 2002

    W jaki sposób Java i .NET miałyby być inspiracją dla Qt, to nie mam pojęcia.

    > Dobrze zreszta, bo model "wartosciowy" C++ byl (a szczegolnie dzisiaj
    > jest) chory.

    Dlaczego? Jest konsekwentny. W odróżnieniu np. od Javy, gdzie int jest wartościowy
    ale Integer nie jest, albo nie da się zrobić List<int>, albo gdzie wskaźniki nazywane
    dla zmyłki referencjami są jednak wartościowe, itd.

    > Tylko ze... Qt to nie standard,

    A jakim standardem jest Java albo .NET?

    > i ciezkie
    > (jako biblioteka) jak cholera.

    Qt jest używane w systemach wbudowanych. Jakoś .NETa tam nie widuję.

    > PS1: Co do syfiastosci modelu wartosciowego. Nie jest syfiasty jesli
    > istnieje jako alernatywa, a nie "only you" jak w C++.

    Alternatywą w C++ są wskaźniki (różnych rodzajów). Oznacza to, że można mieć i jedno
    i drugie.

    > W takiej Simuli67 istnialy

    Ludzkość tego nie doceniła.

  • 76. Data: 2018-11-23 15:33:08
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 13:10, Wojciech Muła wrote:
    > Niestety, zanim te miliony linii kodu będzie się komuś chciało
    > przepisać na Py3 to miną wieki.

    E tam... :)

    "Przepisanie" wcale niemalego systemu W CDN z Py->Py3 zajelo mi
    (jako dodatkowa "oddolna" praca chyba 2-3 miesiace).
    PS: No tylo tyle, ze po opuszczeniu CDN w 2016 podobno do dzisiaj
    jest to wciaz Py2).

    Podobnie w RA (i chyba tak samo sie to skonczy).
    PS: "Inicjawyty oddolne" sa w korpo polskich tepione...

    PSX: No fakt. Trzeba "umiec" mimo, ze gros roboty odbywa sie
    automatycznie.

    AK

  • 77. Data: 2018-11-23 15:39:51
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 14:46, Maciej Sobczak wrote:

    > Ludzkość tego nie doceniła.

    A tak. Tak jak mnostwo porzadnych rzeczy.
    Ot "ficzer" ludzkosci, ze woli czesto g... zamiast dobre papu. ;)

    Do tego czasu myslamlem, ze rozmawiam z inzynierem.
    Widze jednak, ze to kolejny fanatyczny Ayatollach C++.

    Dlatego z mej strony EOT

    AK

  • 78. Data: 2018-11-23 15:42:15
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 14:46, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    > - pierwszy release .NETa: 2002
    >
    > W jaki sposób Java i .NET miałyby być inspiracją dla Qt, to nie mam pojęcia.

    Gdzie ja kurde napisalem ze byl inspracja?
    Poza tym _jakie to ma za znaczenie_?
    Po prostu Java, a szczegolnie .NET byly od samego poczatku lepiej
    zaprojektowane.

    AK

  • 79. Data: 2018-11-23 15:47:43
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 14:46, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    > ale Integer nie jest, albo nie da się zrobić List<int>, albo gdzie wskaźniki
    > nazywane dla zmyłki referencjami są jednak wartościowe, itd.

    Kazdy Javowiec dobrze wie dlaczego jest ta dwoistosc (ze wzgledow
    wydajnosciowych dla typow prostych).
    Jest jednak zawsze alternatywa int:Integer,long:Long,double:Doublei itp
    i w zaleznosci od potrzeb uzywa sie jednao czy drogiego + autoboxing
    W C++ nie ma żadnej (a to "podobno" obiektowy jezyk:).

    AK

  • 80. Data: 2018-11-23 15:53:11
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 14:46, Maciej Sobczak wrote:
    > Alternatywą w C++ są wskaźniki (różnych rodzajów).

    Jaaasne :) I t wycieki i "podwojne" zwalnianie zasobow. Miodzio

    PS: Zeby nie bylo. Doceniam, ze po 40 latach komitet laskawie
    zauwazyl, ze nalezy ustandaryzowac cus tak niezbednego jak
    shared_ptr (C++11).

    AK