  • 81. Data: 2018-11-23 17:42:12
    Temat: Re: Niezmienniki pętli
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 10:34:25 UTC+1 użytkownik AK napisał:

    > Nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych masz dokladnie zerowe pojecie.

    Wystarczająco dobre, by wiedzieć, że VM to syf i patologia leczona plastrami
    nikotynowymi...

    > Tylko ze... Qt to nie standard,

    Praktycznie to już standard. Jak znasz C++ a nie znasz Qt, to nie jesteś pełno
    sprawnym programistą C++

    > ba! Nawet nie darmowe (GPL)

    Od 2009 jest do wyboru licencja Gpl, Lgpl i komercyjna...

    > i ciezkie
    > (jako biblioteka) jak cholera.

    Jak masz wolne 3,5 kEUR to możesz mieć "lekkie" exe (biblioteki linkowane
    statycznie).
    A co masz w Java czy .Net ?!? Musisz rozprowadzać swoje "kody bajtowe" razem z
    ogromnym VM i biliotekami!!!

  • 82. Data: 2018-11-23 19:42:25
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 17:42, s...@g...com wrote:

    > Wystarczająco dobre, by wiedzieć, że VM to syf i patologia
    > leczona plastrami nikotynowymi...

    Wez sie czlowieku przestan osmieszac i wbij sobie w lepetyne,
    ze Twoj ukochany procesor to tez w gruncie rzeczy VM-ka.

    AK

  • 83. Data: 2018-11-23 19:43:16
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-11-23 17:42, s...@g...com wrote:

    > Od 2009 jest do wyboru licencja Gpl, Lgpl i komercyjna...

    No mowie przecie: nie darmowe

    AK

  • 84. Data: 2018-11-23 19:54:03
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, November 23, 2018 at 3:47:50 PM UTC+1, AK wrote:

    > Kazdy Javowiec dobrze wie dlaczego jest ta dwoistosc (ze wzgledow
    > wydajnosciowych dla typow prostych).

    Jak ich przekonano, że to dobre, to wierzą; nawet uwierzą, że strictfp wynika z
    Wielkiego Planowania I Przewidywania. :)
    To jest przykład na to, że koślowość wynika z ważniejszej potrzeby: zachowania
    kompatybilności bajtkodu. BTW, nie możesz stworzyć metody, która byłby większa niż
    64kB w bajtkodzie, bo kompatybilność.

    > W C++ nie ma żadnej (a to "podobno" obiektowy jezyk:).

    Akurat w C++ typy całkowite po prostu są. Chociaż zawsze można je opakować w klasy i
    dodać anonimowe pola char[64], żeby dotrzymać kroku w wymaganiach pamięciowych Javy.
    :)

    w.

  • 85. Data: 2018-11-24 21:05:29
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Jaaasne :) I t wycieki

    Napisałem "różnych rodzajów" właśnie dlatego, że o wyciekach też pomyślano.

    BTW:

    https://www.google.com/search?q=Java+memory+leak

    > PS: Zeby nie bylo. Doceniam, ze po 40 latach komitet laskawie
    > zauwazyl, ze nalezy ustandaryzowac cus tak niezbednego jak
    > shared_ptr (C++11).

    Bo, jak na ironię, to wcale nie wymagało standaryzacji. Pamiętaj też, że w pewnej
    klasie programów (zwykle akurat tam, gdzie taki shared_ptr w ogóle może być
    potrzebny) zupełnie praktycznym standardem jest Boost. Tzn. standardem na takiej
    samej zasadzie, jak dla niektórych standardem jest Java czy .NET.
    I w takim C++Boostowym standardzie shared_ptr już był.
    Dlatego Twoja krytyka, czy też może docenianie komitetu, w tym zakresie nie ma
    większego znaczenia.

  • 86. Data: 2018-11-24 21:20:36
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Kazdy Javowiec dobrze wie dlaczego jest ta dwoistosc (ze wzgledow
    > wydajnosciowych dla typow prostych).

    Nie zgadzam się. Nie ma żadnego powodu robić takiej dwoistości, żeby uzyskać
    wydajność. W szczególności wydajność nie jest powodem, dla którego List<int> nie
    działa. Jakoś w innych językach działa i nikt tym językom nie zarzuca braku
    wydajności. To, że w Javie nie działa List<int> wynika z tego, że projektanci Javy
    nie mieli jaj, żeby od początku zrobić prawdziwe generyki, zamiast tego zrobili jakąś
    cienką nakładkę na referencyjno-obiektowy system pod spodem. Dlatego musi być
    List<Integer> - bo akurat to da się *łatwo* zaimplementować przez tzw. wymazywanie
    typów ("type erasure" dla poliglotów) tak, żeby wyszło z tego List<Object>, bo to już
    umieli wcześniej. Tymczasem zarówno Ada jak i C++ potrafią zrobić kontener z
    elementami typu prostego tak samo, jak kontener z elementami referencyjnymi i w obu
    przypadkach jest tak samo (tzn. maksymalnie) wydajnie.

    Nie gloryfikuj amatorszczyzny. Schizofrenia Javowego systemu typów nie ma żadnego
    związku z wydajnością.

    > Jest jednak zawsze alternatywa int:Integer

    Ale właśnie ta alternatywa jest kompletnie po nic. To nie jest ficzer, to jest
    właśnie defekt, bo nie ma powodu, żeby liczbę naturalną wyrażać na więcej, niż jeden
    sposób. To jest ten moment, kiedy patrzysz w popękane lustro i cieszysz się, że jest
    Ciebie tak wielu. Nie, masz po prostu popsute lutro.

    > i w zaleznosci od potrzeb

    Potrzeba jest zawsze jedna. To język zmusza programistę do myślenia na dwa sposoby o
    tym samym. To jest właśnie defekt (popsute lustro).

    > W C++ nie ma żadnej (a to "podobno" obiektowy jezyk:).

    Nie ma żadnego problemu, żeby zrobić list<shared_ptr<int> >. Ale taka "alternatywa"
    nie ma związku z obiektowością. Zwłaszcza, że lista liczb to w ogóle nie jest problem
    obiektowy.

    Nie mieszaj pojęć.

  • 87. Data: 2018-11-26 11:01:54
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, November 24, 2018 at 9:05:30 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    samej zasadzie, jak dla niektórych standardem jest Java czy .NET.
    > I w takim C++Boostowym standardzie shared_ptr już był.

    Akurat C++ w zakresie swobody reprezentacji obiektów w pamięci daje duże możliwości.
    W projekcie przy którym pracowałem mieliśmy:

    * zwykłe wskaźniki,
    * referencje,
    * std::unique_ptr,
    * std::shared_ptr,
    * własny, intruzywyny shared_ptr,
    * odśmiecacz mark & sweep.

    w.

  • 88. Data: 2018-11-29 09:08:49
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Zastanawiam się, czy to jest pojęcie wyłącznie akademickie.

    Jeżeli ktoś po tej dyskusji ma jeszcze resztki zainteresowania tematem, to zachęcam
    do lektury:

    http://www.inspirel.com/articles/Supporting_Loop_Inv
    ariants.html

    To jest opis implementacji niezmienników - a konkretnie tego, jak można niezmienniki
    statycznie weryfikować.

    --
    Maciej Sobczak

  • 89. Data: 2018-12-01 15:15:02
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 23.11.2018 o 19:54, Wojciech Muła pisze:
    > To jest przykład na to, że koślowość wynika z ważniejszej potrzeby: zachowania
    kompatybilności bajtkodu. BTW, nie możesz stworzyć metody, która byłby większa niż
    64kB w bajtkodzie, bo kompatybilność.

    Z drugiej strony to zaleta, nie ma kobyłowatych metod

  • 90. Data: 2018-12-01 20:50:47
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Saturday, December 1, 2018 at 3:15:03 PM UTC+1, Borneq wrote:
    kompatybilności bajtkodu. BTW, nie możesz stworzyć metody, która byłby większa niż
    64kB w bajtkodzie, bo kompatybilność.

    > Z drugiej strony to zaleta, nie ma kobyłowatych metod

    Chyba, że akurat korzystasz z jakiegoś generator kodu i nie
    masz dużej kontroli nad tym, co się dzieje pod spodem.

    w.