  • 1. Data: 2009-01-08 08:21:21
    Temat: Nikkor 80-200 f/2.8 czy tamron 70-200 f/2.8
    Od: tygrys2001 <t...@w...pl>

    Jak w temacie... co wybrać?

  • 2. Data: 2009-01-08 11:45:50
    Temat: Re: Nikkor 80-200 f/2.8 czy tamron 70-200 f/2.8
    Od: "babinicz" <b...@v...pl>

    Użytkownik "tygrys2001" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gk4di8$a2v$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Jak w temacie... co wybrać?

    Chcąć udzielić Ci porady chciałbym wiedzieć jakiego Nikkor-a 80-200/2,8 masz
    na myśli. W historii firmy, (o tych samych parametrach jakie podałeś) było
    ich z tego co wstępnie obliczyłem: 5.

    pzdr.
    babinicz.

  • 3. Data: 2009-01-08 12:17:15
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    babinicz pisze:

    > Chcąć udzielić Ci porady chciałbym wiedzieć jakiego Nikkor-a 80-200/2,8 masz
    > na myśli. W historii firmy, (o tych samych parametrach jakie podałeś) było
    > ich z tego co wstępnie obliczyłem: 5.

    A nawet 6, ale chodzi zapewne o model, który można wciąż kupić
    bezpośrednio od producenta: AF-D new, czyli z dwoma pierścieniami.

  • 4. Data: 2009-01-08 12:51:27
    Od: tygrys2001 <t...@w...pl>

    Nikon Nikkor AF 80-200mm f/2.8D ED -
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/nikon-nikkor-af-80-200
    mm-f-2-8d-ed,2231s

    CZY
    Tamron AF SP 70-200mm F/2,8 Di LD [IF] Makro
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/tamron-af-sp-70-200mm-
    f-2-8-di-ld-if-makro,7785s

  • 5. Data: 2009-01-08 13:19:20
    Od: "babinicz" <b...@v...pl>

> [...]
    mm-f-2-8d-ed,2231s

    > CZY
    > Tamron AF SP 70-200mm F/2,8 Di LD [IF] Makro

    Tamrona miałem przez pewien czas równolegle z tym Nikkorem więc był czas
    aby sobie oba szkła dokładnie przetestować.
    Nikkor jest bardziej kontrastowy (zwłaszcza pod światło) i "szybciej się
    rozpędza" jeśli chodzi o rozdzielczość - zwłaszcza na brzegach kadru - o
    około jedną wartość przesłony. Ponadto - co jest również ważne ma
    zdecydowanie trwalszą mechanikę, znacznie przyjemniej i równiej pracują w
    nim pierścienie zoomowania i ostrości w trybie manualnym.
    Niestety różnica w cenach - jak sam widzisz wynosi 2/3, dodatkowo do
    Nikkora wskazana będzie osłona HB-7 (nowy oryginał okolo 140zł, chiński
    zamiennik na allegro 42zł) - której w przeciwieństwie do Tamrona nie ma w
    zestawie:(
    Jeśli masz kasę na Nikkora to szczerze Ci go polecam. Dodatkową
    korzyścią będzie mniejszy spadek wartości jak kiedyś będziesz chciał się go
    pozbyć. Tamrony, Sigmy - są wtórnym rynku tanieją znacznie szybciej.

    pzdr.
    babinicz

  • 6. Data: 2009-01-08 13:26:49
    Od: tygrys2001 <t...@w...pl>

    I o to mi chodziło :) dzięki wielkie. Najlepiej spytać kogoś, kto
    pstrykał jednym i drugim... co do kasy... wolę dać 1000zł więcej...
    dzięki wielkie...
    Sprzęt zamówiony... został jeszcze dylemat z obiektywami Makro :)

  • 7. Data: 2009-01-08 13:36:53
    Od: "babinicz" <b...@v...pl>

    > Sprzęt zamówiony... został jeszcze dylemat z obiektywami Makro :)

    Nie odpowiem na temat tego szkła bo go nie mam.
    Ale mam oba nikkory 60/2,8D i 105/2,8D, każdy jest inny bo do innej
    dziedziny macro fotografii zaprojektowany.
    Kiedyś posłuchałem, "mądrych rad" z <foto>, czy z <foto-kuriera> - "kup
    105-tkę będziesz miał i makro i portret w jednym".
    Kupiłem, spraktykowałem - Nic bardziej mylnego. Ten obiektyw nie ma plastyki
    jak np. manualna AIS 105/2,5 niezbędnej do portretu. Ktoś kto używa
    wymienionego szła lub AIS 135/2 wie o czym pisze:)

    pzdr.
    babinicz

  • 8. Data: 2009-01-08 13:50:39
    Od: tygrys2001 <t...@w...pl>

    Nie zależy mi na portretówce... na dobrym makro... korci mnie trochę ta
    stabilizacja... z drugiej strony 150 sigmy też ma swoje plusy...
    Szukam dobrego makro do motylków, robaczków itd :)
    Używałem tamrona 90 z Canonem 400D i byłem zadowolony przykłady:
    http://www.digart.pl/zoom/2495424/_odpoczynek.html
    http://www.digart.pl/zoom/2205041/_posilek_.html
    http://www.digart.pl/zoom/2107791/Zielono.html

    nie jestem pewien jak współpracowałby taron 90 z mocowaniem nikona...
    i teraz czytając o 105 micro i 150 sigmy... nie do końca jestem pewien
    co wybrać...

  • 9. Data: 2009-01-09 23:05:08
    Od: Dariusz Tyrpin <d...@t...net>

    Użytkownik babinicz napisał:

    > Niestety różnica w cenach - jak sam widzisz wynosi 2/3, dodatkowo do
    > Nikkora wskazana będzie osłona HB-7 (nowy oryginał okolo 140zł, chiński
    > zamiennik na allegro 42zł) - której w przeciwieństwie do Tamrona nie ma w

    Nikon ma dziwną politykę - płacisz ponad 3k zł i musisz osłonę kupić,
    której koszt wyprodukowania wynosi pewnie z 1$ - rozbój w biały dzień.
    Mimo to warto było kupić ten obiektyw - to bardzo solidna i pancerna
    konstrukcja - wczoraj ją odebrałem od kuriera :)

    --
    Dariusz Tyrpin www.tyrpin.pl gg: 3134030