  • 1. Data: 2009-01-08 06:10:35
    Temat: karty pamięci
    Od: "b." <a...@a...arturbukowski.pl>

    witam,

    do niedawna mialem 2 karty pamieci: 1GB sandisk ultra II i 16GB PQI. na
    zewnetrznym czytniku podpietym do USB obie kart banglały. jednak przestało
    mnie bawić szukanie czytnika, wiec kupilem sobie wewnetrzny ;-) okazało
    sie, ze ten nie czyta mojej 16GB PQI. Dzisiał z głupia wsadziłem do
    czytnika 16GB preteca. czytnik bez problemu widzi karte, dane da sie
    wymieniac z komputerem.

    da się cos zrobic, zeby ten 16GB PQI byl widoczny przez czytnik?

    b.

    --
    www.arturbukowski.pl

  • 2. Data: 2009-01-08 06:51:13
    Temat: Re: karty pamięci
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 07:10:35 +0100, b. napisał(a):
> [...]
    > mnie bawić szukanie czytnika, wiec kupilem sobie wewnetrzny ;-) okazało
    > sie, ze ten nie czyta mojej 16GB PQI. Dzisiał z głupia wsadziłem do

    Fajnie że napisałeś jaki typ karty :P
    Ale biorąc pod uwagę okoliczności, to pewnie jest to 16GB SDHC a Twój
    czytnik po prostu nie potrafi obsłużyć SDHC...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 3. Data: 2009-01-08 07:31:49
    Od: b <a...@a...arturbukowski.pl>

    Dnia 08-01-2009 o 07:51:13 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Fajnie że napisałeś jaki typ karty :P

    fakt, nie napisalem: CF.

    b.

    --
    www.arturbukowski.pl

  • 4. Data: 2009-01-08 07:48:23
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 08.01.2009, o godzinie 07.51.13, na pl.rec.foto.cyfrowa, Jacek
    Osiecki napisał(a):

    > Fajnie że napisałeś jaki typ karty :P
    > Ale biorąc pod uwagę okoliczności, to pewnie jest to 16GB SDHC a Twój
    > czytnik po prostu nie potrafi obsłużyć SDHC...

    Nie sądzę, bo: "Dzisiał z głupia wsadziłem do czytnika 16GB preteca.".
    SD daje radę do 4GB (poza specyfikacją), ale nie 16. 16 to na 100% SDHC.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2009-01-08 10:52:15
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 08 Jan 2009 08:31:49 +0100, b napisał(a):

    > fakt, nie napisalem: CF.

    Może się tak przytrafić, że chipset czytnika będzie niekompatybilny z
    niektórymi kartami. To taki szczegół, którego sprzedawcy nie uwzględniają
    (chodzi o chipset) a ma kluczowe znaczenie w działaniu urządzenia - np.
    prędkość transmisji i kompatybilność z poszczególnymi kartami.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2009-01-09 04:46:59
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    b. wrote:
    > da się cos zrobic, zeby ten 16GB PQI byl widoczny przez czytnik?

    W niektórych czytnikach da się zrobić firmware upgrade.

  • 7. Data: 2009-01-11 20:11:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 08:48:23 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):
    > Nie sądzę, bo: "Dzisiał z głupia wsadziłem do czytnika 16GB preteca.".
    > SD daje radę do 4GB (poza specyfikacją), ale nie 16. 16 to na 100% SDHC.

    I to właśnie miałem na myśli pisząc, że pewnie to SD - bo 16GB to na pewno
    SDHC i ma prawo być nieobsługiwane przez niektóre czytniki.
    Autor wątku jednak napisał że chodzi o CF - i tu raczej moje pomysły się
    kończą, bo akurat CF jest wyjątkowo standardowe i kompatybilne :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944