  • 1. Data: 2009-01-07 21:24:09
    Temat: Lampy blyskowe i zdalne wyzwalanie.
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Hejka,

    Tak sobie pomyslalem, ze fajnie by bylo pobawic sie w fotografie przu
    uzyciu kilku zewnetrznych lamp blyskowych. Juz obadalem nieco temat i wiem,
    ze moge uzyc wyzwalacza radiowego, ktorego moge podlaczac do dowolnego
    aparatu wyposazonego w stopke. Na allegro sporo tego jest. Statywy tez juz
    2 mam :) Pozostaje kwestia wyboru lamp. Jako, ze jestem uzytkownikiem
    systemu 4/3 Olympusa doszedlem do wniosku, ze przynajmniej jedna lampa
    powinna byc oryginalna olympusowska. Kolejna jednak (a moze 2 kolejne)
    chyba mozna by kupic innego producenta, np. jakis tanszy Sunpak, Tumax, czy
    cos podobnego. I tak beda wyzwalane radiowo i ustawiane w trybie manualnym.
    Ma to sens? :) Ewentualnie za jaka tansza lampa sie rozgladac?

    Thomas

  • 2. Data: 2009-01-07 21:42:29
    Temat: Re: Lampy blyskowe i zdalne wyzwalanie.
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Ma to sens? :) Ewentualnie za jaka tansza lampa sie rozgladac?

    tak ma.
    Bylo juz o tym i to niedawno.

    Pzdr
    Rakan

  • 3. Data: 2009-01-09 11:01:41
    Od: j...@g...pl

    On 7 Sty, 22:24, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
> [...]
    > cos podobnego. I tak beda wyzwalane radiowo i ustawiane w trybie manualnym.
    > Ma to sens? :) Ewentualnie za jaka tansza lampa sie rozgladac?

    1. Tanie lampy zazwyczaj nie mają podziału mocy błysku, czyli cały
    czas walą na maxa
    2. Jak już kupisz taką co ma podział błysku, to będziesz musiał biegać
    od lampy do lampy i regulować błysk.
    3. Jeśli masz puszkę Olka 420, 520, E-3 to najlepiej zainwestować w
    lampy wyzwalane bezprzewodowo, masz do wyboru: olki FL-50R, FL-36R lub
    Metz AF48-1, AF58-1 (w symbolach Metza mogłem się pomylić). FL-36 jest
    najsłabszy błys (moc) i długo się ładuje, podbnie kosztuje Metz AF48
    (ponoć w 100% kompatybilny z systemem Olka ale ... choć można w niej
    wymieniać firmware ... choć trzeba na takowy czekać aż się pokaże )

    Funkcja bezprzewodowego wyzwalania błysku pozwala na ustawianie
    wszystkich lamp z poziomu korpusu (przynajmniej mam tak w E-3) (tryb
    pracy - TTL lub Manual, siła błysku itp...) Sterownikiem jest lampa
    wbudowana w korpus.

    Jeśli będziesz działał tylko w studiu to zastanów się nad lampami
    studyjnymi.

  • 4. Data: 2009-01-09 22:07:05
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > 1. Tanie lampy zazwyczaj nie mają podziału
    > mocy błysku, czyli cały czas walą na maxa

    Akurat takiej nie mialem na uwadze.
    Patrzylem na cos takiego (Vivitar 285HV):
    http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=
    16752&cat=256&page=1

    > 2. Jak już kupisz taką co ma podział błysku,
    > to będziesz musiał biegać od lampy do lampy i regulować błysk.

    No tak zdaje sobie z tego sprawe oczywiscie.

> [...]
    > systemem Olka ale ... choć można w niej
    > wymieniać firmware ... choć trzeba na takowy czekać aż się pokaże)

    FL-50R jest w planach jako jedna z lamp (powiedzmy glowna). Przyda sie tez,
    kiedy bedzie stosowana solo na korpusie.

> [...]
    > wszystkich lamp z poziomu korpusu (przynajmniej mam tak w E-3)
    > (tryb pracy - TTL lub Manual, siła błysku itp...) Sterownikiem

    Wolalbym jednak radiowe wyzwalanie. Chyba daje to wieksze mozliwosci
    swobodnego ustawienia lampy. Chyba przy sterowaniu optycznym jednak lampy
    musza sie widziec no i odleglosc pewnie tez jest ograniczona. Na poczatku
    (kiedy wybieralem korpus) to myslalem, ze te lampy (olkowe) sa wyzwalane
    zdlane radiowo. Pozniej sie doczytalem, ze jednak optycznie.
    Czy w jakims systemie sprzetu foto jest to rozwiazane radiowo? Nikon?

    > Jeśli będziesz działał tylko w studiu to zastanów się nad lampami
    > studyjnymi.

    Nie studio. Raczej fotografia outdoor i wspomaganie fleszem, nie tyle zeby
    tylko doswietlic wlasciwei, ale raczej dla uzyskania odpowiedniego efektu.

    Thomas