    From: i...@g...com
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Date: Tue, 20 Jan 2009 06:30:28 -0800 (PST)

    Dzień dobry

    Na początku chciałabym zaznaczyć, że czytałam archiwum grupy jak
    również wiele innych stron internetowych.
    Jestem na etapie kupowania lustrzanki cyfrowej. Kwota jaką obecnie
    dysponuję to 3500 zł.
    Mój wybór padł na dwa konkretne modele -
    Nikon D90 + obiektyw AF-S DX 18-105 G ED VR
    Canon EOS 40D + obiektyw EF-S 17-85 IS
    Canon ma 10 mln pikseli (prawdziwa efektywność to chyba 8 megapixeli),
    a Nikon 12,3 miliona pikseli. Oba mają matrycę CMOS.
    Aparat będę zamawiała w jednym ze sklepów internetowych.
    Do tej pory fotografowałam aparatem kompaktowym.
    Nie mogę zdecydować się, który z aparatów wybrać. Jestem amatorką,
    lubię fotografować, kiedyś robiłam zdjęcia Zenitem swojego taty więc
    ustawienia przysłony, czasu itp. nie są mi straszne. Lubię zdjęcia
    dobre jakościowo, ostre i kontrastowe.
    Problemem dla mnie jest też wybór systemu. Na początku chcę kupić
    któryś z wyżej wymienionych zestawów.
    Interesuje mnie, który z systemów będzie tańszy ewentualnie w
    późniejszej rozbudowie (dokupienie obiektywu stałoogniskowego 50mm do
    zdjęć portretowych). Fotografia różna od zdjęć rodzinnych, po
    fotografie miasteczka itp.
    Interesuje mnie również, który z aparatów ma skuteczniejszy system
    ustawiania ostrości (lepszy autofocus), który popełnia mniej błędów
    również w trudnych warunkach oświetleniowych. Ostatnio fotografowałam
    kompaktem swoje dziecko na szkolnym balu (przygaszone światła i
    kolorofony dyskotekowe) i powiem szczerze, że dużo zdjęć było
    nieostrych.
    W którym z aparatów wychodzą ładniejsze zdjęcia w formacie jpg i raw.
    Na jednym z forów przeczytałam, że Nikon D90 ma problemy z ustawianiem
    ostrości, że autofocus często się myli (chyba na optyczne.pl).
    Wyświetlacz LCD w Canonie z tego co czytałam jest dużo gorszy niż w
    Nikonie. Live View posiadają oba modele.
    Wizjery chyba mają podobne, Nikona większy (jestem okularnicą :) ale
    to chyba nie powinno mieć dużego znaczenia). Nie mam możliwości
    porównania tych aparatów w rzeczywistości więc korzystam z Państwa
    pomocy i doświadczenia.
    Który aparat wybrać?

    Pozdrawiam
    Ivonka