  • 1. Data: 2009-01-20 14:30:28
    Temat: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: i...@g...com

    Dzień dobry

    Na początku chciałabym zaznaczyć, że czytałam archiwum grupy jak
    również wiele innych stron internetowych.
    Jestem na etapie kupowania lustrzanki cyfrowej. Kwota jaką obecnie
    dysponuję to 3500 zł.
    Mój wybór padł na dwa konkretne modele -
    Nikon D90 + obiektyw AF-S DX 18-105 G ED VR
    Canon EOS 40D + obiektyw EF-S 17-85 IS
    Canon ma 10 mln pikseli (prawdziwa efektywność to chyba 8 megapixeli),
    a Nikon 12,3 miliona pikseli. Oba mają matrycę CMOS.
    Aparat będę zamawiała w jednym ze sklepów internetowych.
    Do tej pory fotografowałam aparatem kompaktowym.
    Nie mogę zdecydować się, który z aparatów wybrać. Jestem amatorką,
    lubię fotografować, kiedyś robiłam zdjęcia Zenitem swojego taty więc
    ustawienia przysłony, czasu itp. nie są mi straszne. Lubię zdjęcia
    dobre jakościowo, ostre i kontrastowe.
    Problemem dla mnie jest też wybór systemu. Na początku chcę kupić
    któryś z wyżej wymienionych zestawów.
    Interesuje mnie, który z systemów będzie tańszy ewentualnie w
    późniejszej rozbudowie (dokupienie obiektywu stałoogniskowego 50mm do
    zdjęć portretowych). Fotografia różna od zdjęć rodzinnych, po
    fotografie miasteczka itp.
    Interesuje mnie również, który z aparatów ma skuteczniejszy system
    ustawiania ostrości (lepszy autofocus), który popełnia mniej błędów
    również w trudnych warunkach oświetleniowych. Ostatnio fotografowałam
    kompaktem swoje dziecko na szkolnym balu (przygaszone światła i
    kolorofony dyskotekowe) i powiem szczerze, że dużo zdjęć było
    nieostrych.
    W którym z aparatów wychodzą ładniejsze zdjęcia w formacie jpg i raw.
    Na jednym z forów przeczytałam, że Nikon D90 ma problemy z ustawianiem
    ostrości, że autofocus często się myli (chyba na optyczne.pl).
    Wyświetlacz LCD w Canonie z tego co czytałam jest dużo gorszy niż w
    Nikonie. Live View posiadają oba modele.
    Wizjery chyba mają podobne, Nikona większy (jestem okularnicą :) ale
    to chyba nie powinno mieć dużego znaczenia). Nie mam możliwości
    porównania tych aparatów w rzeczywistości więc korzystam z Państwa
    pomocy i doświadczenia.
    Który aparat wybrać?

    Pozdrawiam
    Ivonka

  • 2. Data: 2009-01-20 15:11:59
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    i...@g...com pisze:

    > Canon ma 10 mln pikseli (prawdziwa efektywność to chyba 8 megapixeli),
    > a Nikon 12,3 miliona pikseli.

    Ta różnica nie ma znaczenia - i tu i tam bardzo dużo. W zupełności
    wystarczy. Potrzebny do kompletu będzie też dobry obiektyw. Tu musisz
    poczekać na rady użytkowników tych systemów.

> [...]
    > lubię fotografować, kiedyś robiłam zdjęcia Zenitem swojego taty więc
    > ustawienia przysłony, czasu itp. nie są mi straszne. Lubię zdjęcia

    To dobrze, że masz doświadczenia z Zenithem. Robienie zdjęć tymi
    aparatami niewiele się różni, poza tym, że możesz poza trybem manualnym
    (jak w zenicie) skorzystać z ustawień półautomatycznych (w Zenicie
    światłomierz wskazywał ci, że prześwietlasz lub niedoświetlasz, a tu
    aparat dobierze parametry - niekoniecznie właściwe, ale zawsze właściwie
    - do wskazań światłomierza).
    Jeśli zależy ci na ostrych i kontrastowych zdjęciach, to w wielu
    wypadkach będziesz zmuszona do ręcznego wywoływania rawów
    (raw.fotosite.pl - stąd możesz pobrać rawy z różnych aparatów i
    zobaczyć, czy cię to kręci) lub w wersji "na lenia" wyostrzać i podnosić
    kontrast jotpegów w Picasie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 3. Data: 2009-01-20 15:13:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    i...@g...com pisze:
    > Canon EOS 40D + obiektyw EF-S 17-85 IS

    To jest kijowy obiektyw.

    > Canon ma 10 mln pikseli (prawdziwa efektywność to chyba 8 megapixeli),

    Nie ma czegoś takiego bez powiązania z obiektywem (o sorry, jest, ale
    dotyczy to tylko jednej marki, której tu nie wymieniono)

    > Który aparat wybrać?

    Wybierz przede wszystkim obiektyw, a do tego body - i raczej kup droższy
    obiektyw, a tańsze body.
    Między seriami dwu i trzycyfrowymi canona nie ma różnic w jakości obrazu
    poza oczywiście tymi wynikającymi z różnych rozdzielczości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-01-20 15:24:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Między seriami dwu i trzycyfrowymi canona nie ma różnic w jakości obrazu
    > poza oczywiście tymi wynikającymi z różnych rozdzielczości.

    Między 450D i 40D też nie?

  • 5. Data: 2009-01-20 15:32:42
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Między 450D i 40D też nie?

    Różnice są, ale drobne, nawet pomiędzy 400d i 40d, które mają tę samą
    rozdzielczość (ale różne matryce!). Raczej nie warto nimi zaprzątać uwagi
    pytającej.

    Jeśli zmieści się w budżecie, to polecam zestaw 450d + EF-S 17-55 IS.

  • 6. Data: 2009-01-20 15:42:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Między 450D i 40D też nie?

    Drobne i wyłapywane przy obróbce rawów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/

  • 7. Data: 2009-01-20 15:42:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kurdybanek wrote:

    > Różnice są, ale drobne, nawet pomiędzy 400d i 40d

    Ale 450D i 40D...

    > Jeśli zmieści się w budżecie, to polecam zestaw 450d + EF-S 17-55 IS.

    A ja nie, bo ten aparat ma koszmarną ergonomię.

  • 8. Data: 2009-01-20 15:45:06
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > A ja nie, bo ten aparat ma koszmarną ergonomię.

    Ergonomię to ma całkiem niezłą, tylko rozmiary haniebnie małe ;) Ale właśnie
    może kobiecie pasować, to musi sama sprawdzić. Zwłaszcza, że taki 40d to już
    kawał cegły jest. A dodaj do tego jeszcze wspomniany obiektyw.

  • 9. Data: 2009-01-20 15:52:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kurdybanek wrote:

    > Ergonomię to ma całkiem niezłą, tylko rozmiary haniebnie małe ;) Ale właśnie
    > może kobiecie pasować, to musi sama sprawdzić. Zwłaszcza, że taki 40d to już
    > kawał cegły jest. A dodaj do tego jeszcze wspomniany obiektyw.

    No to ja bym kupił D60 + 50/1.4G + 18-105. D40 był dużo, dużo wygodniejszy od
    350D. A ten 18-105 jest świetny, poza dośc dużą dystorsją praktycznie nie ma wad.

  • 10. Data: 2009-01-20 15:56:39
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

> [...]
    od
    > 350D. A ten 18-105 jest świetny, poza dośc dużą dystorsją praktycznie nie

    Co do korpusików, się nie zgodzę, zwłaszcza, że 450d dużo fajniejszy jest od
    350d w obsłudze.
    Co do 18-105 się nie wypowiadam, bo nie mam pojęcia.