  • 11. Data: 2009-06-05 21:32:59
    Temat: Re: Nka - zmiana regulaminu!!! Mozna wypowadac umowy bez konsekwencji!
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    brum wrote:

    > biznes to koncept, ciezka praca, uczciwosc i solidnosc, a przede wszystkim
    > bona fide
    > to, co opisujesz z biznesem nie ma wspolnych elementow, za to nieodparcie
    > kojarzy mi sie z czyms, co podczas spaceru z psem musze po nim posprzatac

    bo skorzysta z promocji na nowym.
    z plusa tez wysylaja, mozna wziac nowy aparat.

    pawell

  • 12. Data: 2009-06-05 22:10:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brum wrote:

> [...]
    > to, co opisujesz z biznesem nie ma wspolnych elementow, za to
    > nieodparcie kojarzy mi sie z czyms, co podczas spaceru z psem musze

    no to niech operatorzy zachowują sie bona fide...

    na razie jest tak że stary klient jest traktowany jak ustrzelony frajer,
    ważny jest nowy klient bo za nowego się płaci bo nowy dobrze wygląda w
    statystyce.

  • 13. Data: 2009-06-05 23:04:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 6 Cze, 00:10, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > na razie jest tak że stary klient jest traktowany jak ustrzelony frajer,
    > ważny jest nowy klient bo za nowego się płaci bo nowy dobrze wygląda w

    Dokladnie. Bo niestety, w wielu firmach po podpisaniu umowy (najlepiej
    cyro na rok, dwa) jestes juz nikim :(
    Niestety wiekszosc firm w Polsce jeszcze nie nauczylo sie doceniania
    lojalnosci. A od dawna wiadomo, ze klient lojalny przynosci zyski
    najnizszym kosztem.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 14. Data: 2009-06-06 06:57:08
    Temat: Re: Nka - zmiana regulaminu!!! Mozna wypowadac umowy bez konsekwencji! [OT?]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rafal M wrote:

> [...]
    > Niestety wiekszosc firm w Polsce jeszcze nie nauczylo sie doceniania
    > lojalnosci. A od dawna wiadomo, ze klient lojalny przynosci zyski

    nie nie nie, w firmach premiuje sie znajdowanie nowych klientów a nie
    utrzymywanie starych.

    statystycznie rzecz biorać w sytuacji małej konkurencji stary klient sam sie
    trzyma, bo mu sie nie chce zmianiać lub konkurencja nic lepszego nei
    proponuje poza ew trochę niższą ceną.

    a nowi klienci dobrze wyglądają w staystykach.

    potrzebna jest deregulacja i regulacja rynku, deregulacj aby nowe podmioty
    mogły łatwo wchodzić (tam gdzie wejście jest trudne bo wymaga dużej
    inwestycji na starcie) oraz regulacja aby stare podmioty jak najmniej mogły
    szkodzić nowym i jak namniej porzeszkadzać klientom w zmianie dawcy usługi.

    patrz co sie dzieje na rynku usług komórkowych, czytałem wywiad z facetem
    Play, w niektórych krajach zmiana operatora kom, to kwestia kilku godzin i
    zero kosztów.

  • 15. Data: 2009-06-06 07:11:05
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > kojarzy mi sie z czyms, co podczas spaceru z psem musze po nim posprzatac

    Z ciekawosci zapytam: czy podobnie oceniasz działania wielkich koncernów np
    Ery, ktoa zmieniała regulamin, nazywajac to "uzupełnieniem" a teraz
    przegrała przed sądem z UKE w sprawie kary za to ?
    Pytam bo spotkałem ludzi, którzy są jakoś tam związani z establishmentem i
    gdy ich zapytać to zawsze suruwu karali by obywatela ale już wielką firmę
    czy "znanego" obywatela już łagodniej.
    Twierdzą, że "nie po to zostałem sławny/bogaty/wpływowy" aby teraz być
    równym tymi z pospólstwa.
    Ba ! Nawet takich sędziów można spotkać.
    Obywatel szaraczek przekroczył prędkosć o 10 km/h (tak tak o dzisięć) to
    zaocznie - buch 500 PLN.
    Aktor przekroczy prędkosć o 50 km i ..... umorzenie ze względu na znikomą
    szkodliwość społeczną czynu.
    Oba postępowania przed sądami grodzkimi.

    Przed wojną było odwrtonie (przynajmniej jeśli chodzi o urzędników) : masz
    władzę wiec za ten sam czyn odpowiadasz surowiej.
    PRL odwrócił ten stosunek i tak jest do dziś.

    A aby wychowywać społeczeństwo i później żądać od niego uczciwosci, samemu
    trzeba dawać przykład.
    Zatem koncern, minister, aktor czy burmistrz nie powinni narzekać na "nasze
    społeczeństwo" póki sami tolerują lub nawet popełniają o wiele bardziej
    szkodliwe czyny.

    Skoro wielkie koncerny wykorzystują różne sztuczki i pozaprawne wpływy aby
    nieuczciwe się bogacić (bo pociąga to np szkodę dla szarych obywateli) -
    vide różne dziwne zmiany prawa czy pokrętne plany (i tak sabotowane)
    wprowadzania DVB-T, to czemu obywatel jest niby moralnie badziej
    odpowiedzialny gdy wykorzystuje to samo prawo (on przynajmniej na pewno nie
    wpływa na jego kształtowanie) ?
    Poza tym on korzystajac ze swego prawa nie powoduje żadnej szkody "łaskawemu
    operatorowi".
    Bo przecież zaraz podpisze umowę ale taniej (ale to wciąż tyle ile żąda
    operator, tyle że od nowych abonentów - on nie oszukuje, on płaci tyle ile
    operator wymaga).
    A tutaj nie ma sytuacji jak z telefonii komórkowej, że operator
    dofinansowuje aparat.
    Tutaj albo kupuje się N-boxa albo go wynajmuje.
    Ceny tegoż się nie zmienią. Zmieni się cena abonamentu.
    Jeśli nie uważasz że takie przywiązywanie klienta (bez ponoszenia własnych
    kosztów operatora) jest OK to nie masz prawa czepiać się klienta że korzysta
    z prawa by zapłacić jak nowy klient.
    Nie masz po prostu moralnego prawa, dlatego że on akurat nie robi nic złego.
    vari

  • 16. Data: 2009-06-06 07:37:57
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Z ciekawosci zapytam: czy podobnie oceniasz działania wielkich koncernów
    > np Ery, ktoa zmieniała regulamin, nazywajac to "uzupełnieniem" a teraz
    > przegrała przed sądem z UKE w sprawie kary za to ?

    postepowanie ptc w sprawie zmiany regulaminu nie wymag komentarza, kazdy
    normalny czlowiek od razu widzial grubosc nici, ktorymi szyli to
    "uzupelnienie"

    > Przed wojną było odwrtonie (przynajmniej jeśli chodzi o urzędników) : masz
    > władzę wiec za ten sam czyn odpowiadasz surowiej.
    > PRL odwrócił ten stosunek i tak jest do dziś.

    bardzo dobra uwaga
    a skoro tak jest do dzisiaj, chociaz wladze sprawuje owczesna "opozycja", to
    o czym to swiadczy

    > Nie masz po prostu moralnego prawa, dlatego że on akurat nie robi nic
    > złego.

    mam inne zdanie

  • 17. Data: 2009-06-06 07:40:06
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > no to niech operatorzy zachowują sie bona fide...

    to, ze ktos gra nieladnie nie oznacza, ze samemu trzeba tak postepowac

  • 18. Data: 2009-06-06 07:48:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brum wrote:

    > to, ze ktos gra nieladnie nie oznacza, ze samemu trzeba tak postepowac

    mam już dosyć frajerstwa, to jest wojna a na wojnie...

    a etyka? niech etycznei zacznie postępować władza i korporacje a potem
    neich sie zajmują nauczaniem obywateli etyki.

  • 19. Data: 2009-06-06 08:24:47
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > a etyka? niech etycznei zacznie postępować władza i korporacje a potem
    > neich sie zajmują nauczaniem obywateli etyki.

    piszac to przyznajesz, ze postepowaniu opisanemu w watku etyki brakuje
    a co do wladzy i korporacji: mam w glebokim powazaniu to czy ktos
    kradnie/oszukuje/kombinuje
    osobiscie wole rownac do lepszych, a nie gorszych i fakt, ze ktos stara sie
    mnie ocyganic (pardon: wyromowac) nie jest dla mnie powodem do lustrzanego
    zachowania, tylko do pozegnania sie z takowym indywiduum

  • 20. Data: 2009-06-06 09:13:03
    Od: Mane <m...@g...pl>

    vari pisze:

    > Bo przecież zaraz podpisze umowę ale taniej (ale to wciąż tyle ile żąda
    > operator, tyle że od nowych abonentów - on nie oszukuje, on płaci tyle ile
    > operator wymaga).

    Dla operatora to nawet lepiej, w końcu pozyska nowego klienta a to się
    liczy przede wszystkim :)