  • 1. Data: 2010-10-25 08:34:32
    Temat: No i mamy nowego opa ...ehmm.... stacjonarnego ;-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=19687

    Plus rusza z numerami stacjonarnymi

    Polkomtel startuje z usługami działającymi w oparciu o numer
    stacjonarny, który może być przypisany do dotychczasowej aktywacji lub
    być oddzielną kartą SIM - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

    Usługi startują najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu pod nazwą
    Kwotoreduktor. Obie usługi będą dostępne także w wersji dla biznesu,
    minimalnie różniącymi się cenami.

    Przemek

  • 2. Data: 2010-10-25 10:48:49
    Temat: Re: No i mamy nowego opa ...ehmm.... stacjonarnego ;-)
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Polkomtel startuje z usługami działającymi w oparciu o numer stacjonarny,
    > który może być przypisany do dotychczasowej aktywacji lub być oddzielną
    > kartą SIM - wynika z informacji TELEPOLIS.PL.

    minus usluge ma w rzeczywistosci od kilku lat pod nazwa onephone, ale nie
    bylo to reklamowane i dostepne chyba wylacznie dla biznesu
    usluga aliasu numeru stacjonarnego do komorkowego jest dla operatora
    prawdopodobnie klopotliwa, gdyz poza przychodem z abonamentu uslugi i
    ewentualnie przekierowania spadaja przychody z mtr, a dochodzi koszt
    utrzymania uslugi
    ale skoro inni maja, to trzeba sie dostosowac do potrzeb rynku

  • 3. Data: 2010-10-26 22:52:46
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik brum napisał:

    > minus usluge ma w rzeczywistosci od kilku lat pod nazwa onephone, ale
    > nie bylo to reklamowane i dostepne chyba wylacznie dla biznesu usluga
    > aliasu numeru stacjonarnego do komorkowego jest dla operatora
    Myślisz, że to jest alias? Chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby SIM
    miał "bezpośrednio" nr stacjonarny byleby op od tego SIMa brał za
    przychodzące FTR a nie MTR.

    > prawdopodobnie klopotliwa, gdyz poza przychodem z abonamentu uslugi
    > i ewentualnie przekierowania spadaja przychody z mtr, a dochodzi
    > koszt utrzymania uslugi.
    Spadają, ale skoro MTR jest zastąpiony przez FTR, co sprawia, że można
    liczyć na więcej rozmów przychodzących ze stacjonarnych.

    > ale skoro inni maja, to trzeba sie dostosowac do potrzeb rynku
    A jaki to jest rynek - czy aby nie niszowy? Ile "stacjonarnych" SIMów
    już działa?

    Przemek

  • 4. Data: 2010-10-27 06:15:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-27 00:52, Przemysław Kowalik pisze:

    > Spadają, ale skoro MTR jest zastąpiony przez FTR, co sprawia, że można
    > liczyć na więcej rozmów przychodzących ze stacjonarnych.

    Liczyć można, ale inteligentni ludzie tego nie robią :-) Koszt
    świadczenia (taki prawdziwy :-) usługi stacjonarnej i komórkowej jest w
    zasadzie taki sam, może na niekorzyść stacjonarnej (bo być może trzeba
    było uruchomić kolejny punkt styku), więc zysk (nie mylić z przychodem)
    jest niski. A skuteczne rozgłoszenie nowego numeru stacjonarnego jest
    już coraz trudniejsze.

  • 5. Data: 2010-10-27 10:09:56
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Myślisz, że to jest alias? Chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby SIM
    > miał "bezpośrednio" nr stacjonarny byleby op od tego SIMa brał za
    > przychodzące FTR a nie MTR.

    tego nie wiem, natomiast w usludze onephone nie bylo wylacznie numeru
    stacjonarnego, tylko dotychczasowy komorkowy + nowy stacjonarny
    nie odnosi sie to do nowej uslugi

    > A jaki to jest rynek - czy aby nie niszowy? Ile "stacjonarnych" SIMów już
    > działa?

    niszowy to chyba nie, oprocz mozliwosci zastosowania sima w zwyklej komorce
    jest wybor aparatow biurkowych (jablotron, panasonic, jakis no name z ery)
    wiec sprzedaz istnieje
    wprawdzie nieczesto, ale jednak juz spotykam w biznesie numery pochodzace z
    puli stacjonarnych ery, zwykle male firemki

  • 6. Data: 2010-10-27 10:50:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > przychodem) jest niski. A skuteczne rozgłoszenie nowego numeru
    > stacjonarnego jest już coraz trudniejsze.

    Znowu tak piszesz, zeby nikt nie zrozumial.

    MJ

  • 7. Data: 2010-10-27 10:52:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Liczyć można, ale inteligentni ludzie tego nie robią :-)

    Inteligentni ludzie w ogóle ignorują wpływy z ruchu przychodzącego :-)?

    > Koszt
    > świadczenia (taki prawdziwy :-) usługi stacjonarnej i komórkowej jest w
    > zasadzie taki sam, może na niekorzyść stacjonarnej (bo być może trzeba

    Chodzi Ci o usługę stacjonarną w sensie numeracyjnym (podłączoną przez
    GSM) a nie w sensie technologicznym (=PSTN)? No, faktycznie chyba nie ma
    powodów, żeby to kosztowało inaczej. BTW, czy dużo kosztuje utrzymywanie
    "stacjonarności" tzn. pilnowania, żeby stacjonarny SIM nie zadziałał
    przypadkiem poza home zoną :-)?

    > było uruchomić kolejny punkt styku), więc zysk (nie mylić z przychodem)
    > jest niski. A skuteczne rozgłoszenie nowego numeru stacjonarnego jest
    > już coraz trudniejsze.

    Co rozumiesz przez "rozgłoszenie" i to do tego "skuteczne"?
    Poinformowanie ewentualnych zainteresowanych, że dany nr istnieje i
    można nań zadzwonić?

    Przemek

  • 8. Data: 2010-10-27 10:55:18
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Znowu tak piszesz, zeby nikt nie zrozumial.

    Uff, a już myślałem, ze jestem sam z moim niezrozumieniem :-).

    Przemek

  • 9. Data: 2010-10-27 11:12:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > Znowu tak piszesz, zeby nikt nie zrozumial.

    Co tu nie rozumieć? Koszt świadczenia (taki rzeczywisty, nie na potrzeby
    UKE) usługi komórkowej i stacjonarnej over komórki jest praktycznie taki
    sam, może z lekką przewagą stacjonarnej. Na potrzeby kierowania ruchu do
    stacjonarnej części sieci trzeba postawić np. nowy punkt styku. Trzeba
    również zapewnić niemobilność (czyli blokowanie do określonych stacji)
    czyli znowu koszty.
    Liczenie na duży ruch przychodzący jest lekką naiwnością, bo jak ma się
    nowy numer telefonu, to zwykle duży jest ruch wychodzący, a nie
    przychodzący. Numer musi się "rozejść" po świecie, żeby ktoś mógł na
    niego dzwonić.
    Stąd zyski z ruchu przychodzącego są takie sobie, albo i ujemne. I to
    chciałem napisać

  • 10. Data: 2010-10-27 11:17:44
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-10-27 12:52, Przemysław Kowalik pisze:

    > Inteligentni ludzie w ogóle ignorują wpływy z ruchu przychodzącego :-)?

    nie liczą na to, że 0,1 czy nawet 1,0 gr ceny jednostkowej da zauważalną
    pozycję w budżecie

> [...]
    > powodów, żeby to kosztowało inaczej. BTW, czy dużo kosztuje utrzymywanie
    > "stacjonarności" tzn. pilnowania, żeby stacjonarny SIM nie zadziałał

    Jednostkowy koszt jakiś tam jest, stąd np. P4 pilnuje tego offline

    > Co rozumiesz przez "rozgłoszenie" i to do tego "skuteczne"?
    > Poinformowanie ewentualnych zainteresowanych, że dany nr istnieje i
    > można nań zadzwonić?

    tak, dokładnie. Nowy numer, nowy zakres numeracji, nowy operator mają na
    początku jedynie ruch wychodzący. Oczywiście są wyjątki od reguły.