  • 1. Data: 2009-04-30 00:32:45
    Temat: [Nokia E51] Brak emotikonow i inne niedogodnosci po przesiadce ze starszej Nokii
    Od: "Latet" <x...@x...pl>

    Witam,

    Przesiadlem sie wlasnie z N6151 na E51.

    Ciesze się bez porównania lepszym wyświetlaczem, cieszę się wireless-em... i tu
    się moja radość już chyba kończy. Nie mogę zrozumieć, dlaczego E51 nie ma kilku
    tak podstawowych (dla wygody) rzeczy jak:

    1. Brak emotikonów (tzn. ich wyboru podczas pisania, pal licho to, że nie widać
    ich graficznie w SMS-ach). Nagle wszyscy się pytają, co ja tak smętnie i
    poważnie piszę... :-/
    Mogę przez to stracić przyjaciół, wtedy Nokię pozwę 8-))))

    2. Przy dodawaniu adresatow SMS-a mozna brać ich tylko z głównej ksiażki
    kontaktów - nie ma możliwości w rodzaju "ostatnio uzywane". Bardzo uciążliwe :-(

    3. W niektorych sytuacjach (np. "Przypisz dzwonek") telefon wyświetla hurtem na
    jednej liście wszystkie pliki dźwiękowe, jaki znajdzie (w sobie + na karcie
    pamięci). I nie da się, tak jak w N6151, ograniczyć się do wyboru z okreslonego
    folderu, np. osobnego folderu z dzwonkami. Niby nic, ale mam sporo plików mp3 na
    karcie i szykanie między nimi dzwonków jest czasochłonne.

    4. Brak numerowania różnych elementów. Np. będąc w skrzynce odbiorczej SMS-ów
    nie ma żadnej informacji o tym, ile ich tam jest. Mała rzecz, a wkurza.

    5. Dziwne filtrowanie: podczas "chodzenia" po długiej liście kontaktów
    idiotycznie działa wpisanie 1 literki. Np. wpiszę "p" i filtr nie ogranicza tego
    co widać do pozycji na literę "P", ale także pokazuje takie, w których od tej
    litery zaczyna się drugie, czy dalsze słowo (np. "Adam Polak"). Ale spoko, to
    nawet jest fajne. Problem mam inny - po usunięciu wpisanek z literki np. "p", -
    filtr sie oczywisie wyłącza, ale kursor nie zostaje tam gdzie był (na "p"),
    tylko skacze na początek listy.

    6. W przeciwieństwie do N6151 nie da się zrobić tak, aby ręczne zablokowanie
    klawiatury od razu włączało blokadę z hasłem. W E51 jest to zupełnie niezależna
    funkcja, która zresztą świetnie działa automatycznie, problem tylko z jej
    ręcznym włączaniem, bo to się odbywa przez nacisniecie wyłacznika + wybranie
    stosownej opcji, a to jest bardzo niewygodne.

    Ale nie pisze tego, aby się użalać, ani recenzować. Piszę, bo być może ktoś wie
    i doradzi mi, jak te niedogodności rozwiązac, albo obejść. W końcu ponoć pod
    Symbianem wszystko jest możliwe...

    Choc problemu bólu kciuka od pisania jedną ręką (tą, która trzyma telefon) na
    klawiaturze E51 żaden soft mi nie rozwiąże, ale to już moja prywatna wina i
    głupota, że kupiłem za mały (a moze za cienki?) telefon dla moich rąk. Na N6151
    pisze mi się doskonale jedną ręką, bez bólu.

    Dziękuje,

    latet

  • 2. Data: 2009-04-30 05:39:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Latet pisze:

> [...]
    > poważnie piszę... :-/
    > Mogę przez to stracić przyjaciół, wtedy Nokię pozwę 8-))))

    A ręcznie wpisywać się ich nie da? Ja zawsze myślałem, że wygodniej
    wstawić te dwa znaki z klawiatury niż bawić się w wyszukiwanie
    odpowiedniego emoticona w "katalogu". ;)
    A tak na poważnie, to musisz pamiętać, że E51 to telefon na Symbianie.
    Symbian to system operacyjny i właściwie każda podstawowa funkcja może
    być zrealizowana za pomocą alternatywnego softu. Na w czasach s60v2
    używałem do pisania SMSów czegoś o nazwie NaSMS. Nie pamiętam jak
    radziło sobie z emoticonami, ale dawało spore możliwości. Ja akurat
    korzystałem z tego z innego powodu - oszczędności. W oryginalnym
    programie polskie znaki były wstawiane automatycznie...

    > 2. Przy dodawaniu adresatow SMS-a mozna brać ich tylko z głównej ksiażki
    > kontaktów - nie ma możliwości w rodzaju "ostatnio uzywane". Bardzo
    > uciążliwe :-(

    Jak powyżej. A jeśli coś a'la NaSMS nie pomoże, to może alternatywny
    program do obsługi kontaktów by coś dał? ;)

  • 3. Data: 2009-04-30 07:25:35
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    Latet napisał(a):

    > Ale nie pisze tego, aby się użalać, ani recenzować. Piszę, bo być
    > może ktoś wie i doradzi mi, jak te niedogodności rozwiązac, albo
    > obejść.

    Pozostaje wrócic do starego telefonu.

    A na serio, to może warto poczytac przed zakupem?

    Mariano Italiano

  • 4. Data: 2009-04-30 07:31:12
    Od: "Latet" <x...@x...pl>

    > A na serio, to może warto poczytac przed zakupem?

    Tia... jasne... bo wszedzie piszą akurat o tych problemach... :-/

    latet

  • 5. Data: 2009-04-30 07:46:49
    Od: "Latet" <x...@x...pl>

    > A ręcznie wpisywać się ich nie da? Ja zawsze myślałem, że wygodniej wstawić te
    > dwa znaki z klawiatury niż bawić się w wyszukiwanie odpowiedniego emoticona w
    > "katalogu". ;)

    Można ręcznie, ale np. aby ręcznie wpisać klasyczna buzke :) potrzeba aż od
    kilku do kilkunastu (w zaleznosci od tego co sie ma na liscie ostatnio
    wypisywanych znakow specjalnych) nacisniec roznych przyciskow, natomiast w
    starej N6151 były to dokladnie 3 nacisniecia, w tym dwa pierwsze tym samym
    klawiszem (gwiazdką).

> [...]
    > pisania SMSów czegoś o nazwie NaSMS. Nie pamiętam jak radziło sobie z
    > emoticonami, ale dawało spore możliwości.

    Wlasnie po to napisalem tego posta :-) aby sie dowiedziec cos o alternatywnych
    programach, np. do SMS-ow.
    Mam tylko takie lęki, ze nie bede panował nad tym z czym sie laczy taki program
    i czy np. nie wysyla SMS-w przez jakieś zagraniczne, drozsze bramki...

    > korzystałem z tego z innego powodu - oszczędności. W oryginalnym programie
    > polskie znaki były wstawiane automatycznie...

    Na szczescie E51 automatycznie konwertuje poslkie znaki do ASCII.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 6. Data: 2009-04-30 07:53:13
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Latet" <x...@x...pl> napisał
    > Tia... jasne... bo wszedzie piszą akurat o tych problemach... :-/

    IMO pozostaje Ci przyzwyczaić się.
    Kupiłeś telefon z linii biznesowej a oczekujesz śmichów-chichów i
    stereofonicznych sms-ów. Biznesmeny to smutasy - nie wiedziałeś? ;)
    Co do listy mp3, to faktycznie jest to upierdliwe ale wolę to niż przebijać
    się przez kilkanaście folderów, aby na końcu przekonać się, że w tym
    folderze nie ma żadnego pliku.
    Powtórzę po innych jeszcze tylko to, że system jest w miarę otwarty i możesz
    teraz szukać aplikacji, które zastąpią te wbudowane. I oczywiście zacznij od
    rozpracowania strony opda.net.cn ;)

    Maciek.

  • 7. Data: 2009-04-30 09:02:56
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    wpisz w google
    animated sms symbian
    zainstaluj sobie program i masz to co chciales

  • 8. Data: 2009-04-30 09:40:58
    Od: Nur <b...@i...pl>

    Latet pisze:
    [ciach]
    > natomiast w starej N6151 były to dokladnie 3 nacisniecia, w tym dwa
    > pierwsze tym samym klawiszem (gwiazdką).

    Jak masz włączony T9 to też wystarczą 3 naciśnięcia np.:
    2x jedynka | 1x gwiazdka

  • 9. Data: 2009-04-30 09:42:21
    Od: vicctorr <v...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Apr 2009 09:46:49 +0200, Latet napisał(a):

> [...]
    > starej N6151 były to dokladnie 3 nacisniecia, w tym dwa pierwsze tym samym

    U mnie w E51 wystarczy dwa razy nacisnac 1, co daje :) albo trzy razy i
    wtedy mam :-)

  • 10. Data: 2009-04-30 11:03:52
    Od: "empe" <a...@s...tu>

    Użytkownik "vicctorr" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 30 Apr 2009 09:46:49 +0200, Latet napisał(a):
    >

    > U mnie w E51 wystarczy dwa razy nacisnac 1, co daje :) albo trzy razy i
    > wtedy mam :-)

    A w kombinacji z gwiazdka nawet ;-( itp...

    --
    empe