eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm[Nokia E51] Brak emotikonow i inne niedogodnosci po przesiadce ze starszej Nokii › [Nokia E51] Brak emotikonow i inne niedogodnosci po przesiadce ze starszej Nokii
    From: "Latet" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: [Nokia E51] Brak emotikonow i inne niedogodnosci po przesiadce ze starszej
    Nokii
    Date: Thu, 30 Apr 2009 02:32:45 +0200

    Witam,

    Przesiadlem sie wlasnie z N6151 na E51.

    Ciesze się bez porównania lepszym wyświetlaczem, cieszę się wireless-em... i tu
    się moja radość już chyba kończy. Nie mogę zrozumieć, dlaczego E51 nie ma kilku
    tak podstawowych (dla wygody) rzeczy jak:

    1. Brak emotikonów (tzn. ich wyboru podczas pisania, pal licho to, że nie widać
    ich graficznie w SMS-ach). Nagle wszyscy się pytają, co ja tak smętnie i
    poważnie piszę... :-/
    Mogę przez to stracić przyjaciół, wtedy Nokię pozwę 8-))))

    2. Przy dodawaniu adresatow SMS-a mozna brać ich tylko z głównej ksiażki
    kontaktów - nie ma możliwości w rodzaju "ostatnio uzywane". Bardzo uciążliwe :-(

    3. W niektorych sytuacjach (np. "Przypisz dzwonek") telefon wyświetla hurtem na
    jednej liście wszystkie pliki dźwiękowe, jaki znajdzie (w sobie + na karcie
    pamięci). I nie da się, tak jak w N6151, ograniczyć się do wyboru z okreslonego
    folderu, np. osobnego folderu z dzwonkami. Niby nic, ale mam sporo plików mp3 na
    karcie i szykanie między nimi dzwonków jest czasochłonne.

    4. Brak numerowania różnych elementów. Np. będąc w skrzynce odbiorczej SMS-ów
    nie ma żadnej informacji o tym, ile ich tam jest. Mała rzecz, a wkurza.

    5. Dziwne filtrowanie: podczas "chodzenia" po długiej liście kontaktów
    idiotycznie działa wpisanie 1 literki. Np. wpiszę "p" i filtr nie ogranicza tego
    co widać do pozycji na literę "P", ale także pokazuje takie, w których od tej
    litery zaczyna się drugie, czy dalsze słowo (np. "Adam Polak"). Ale spoko, to
    nawet jest fajne. Problem mam inny - po usunięciu wpisanek z literki np. "p", -
    filtr sie oczywisie wyłącza, ale kursor nie zostaje tam gdzie był (na "p"),
    tylko skacze na początek listy.

    6. W przeciwieństwie do N6151 nie da się zrobić tak, aby ręczne zablokowanie
    klawiatury od razu włączało blokadę z hasłem. W E51 jest to zupełnie niezależna
    funkcja, która zresztą świetnie działa automatycznie, problem tylko z jej
    ręcznym włączaniem, bo to się odbywa przez nacisniecie wyłacznika + wybranie
    stosownej opcji, a to jest bardzo niewygodne.

    Ale nie pisze tego, aby się użalać, ani recenzować. Piszę, bo być może ktoś wie
    i doradzi mi, jak te niedogodności rozwiązac, albo obejść. W końcu ponoć pod
    Symbianem wszystko jest możliwe...

    Choc problemu bólu kciuka od pisania jedną ręką (tą, która trzyma telefon) na
    klawiaturze E51 żaden soft mi nie rozwiąże, ale to już moja prywatna wina i
    głupota, że kupiłem za mały (a moze za cienki?) telefon dla moich rąk. Na N6151
    pisze mi się doskonale jedną ręką, bez bólu.

    Dziękuje,

    latet