  • 91. Data: 2010-05-14 16:07:43
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w
    > Zamek to jest jedyna sensowna forma rozładowania zablokowanych
    > dwóch pasów,

    Jakiego rozladowania ? Korek bedzie taki sam jak byl, a moze nawet
    ciut wiekszy.
    Tylko bedzie krotszy ale grubszy.

    > zwężających się w jeden. To rozwiązanie ma same zalety:

    Wady tez ma, pare razy wymienialem.

    > - do minimum ograniczona jest agresja kierowców, wynikająca z
    > tego, że "jakiś cwaniak dojechał do końca i się wcisnął"
    >
    > Tylko skończony, ograniczony kretyn będzie twierdził, że
    > blokowanie któregokolwiek pasa jest najrozsądniejszym
    > rozwiązaniem - pomijając ewidentne łamanie przepisów KD.

    Ale ja przeciez zawsze podkreslam ze ci "blokersi" to wlasnie
    pomagaja wprowadzic to co ci sie tak podoba.
    Wystarczy za nimi grzecznie pojechac.

    J.

  • 92. Data: 2010-05-14 16:13:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    w wiadomości news:hsiut0$aeo$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W przypadku zamkna z korka odpadnie część aut które zjadą na
    > wcześniejszych skrzyżowaniach, więc czas łączny będzie mniejszy.

    Laczny sumaryczny czas wszystkich kierowcow, lacznie z tymi ktorzy
    zjezdzaja wczesniej ?
    Czy tylko tych ktorzy jada przez zwezenie.
    Bo ten drugi sie nie zmieni niestety.

    J.

  • 93. Data: 2010-05-14 16:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w
    > I dlatego ci tirmani blokujący pasy przed zwężkami są idiotami.
    > Dostałby
    > taki głupek kilka mandatów po 300zł za blokowanie ruchu, to może
    > by nie
    > zmądrzeli ale przestaliby robić takie głupoty.

    Glupoty to pieprzysz. Po paru mandatach by sie okazalo ze:
    a) zjezdza taki w lewo i wlacza kierunkowskaz w prawo. Ja chce
    zmienic pas, ale mnie nie wpuszczaja, wiec czekam.
    b) padnie na CB "do dwoch odlicz" i co drugi zjedzie w lewo i
    bedzie zachowywal rozsadny odstep.

    > Natomiast na tę głupotę jest proste rozwiązanie - oddzielenie
    > pasów ruchu
    > tak, by nie dało się zjeżdżać poza końcówką przed zwężeniem.

    A ja ciekaw jestem czy by pomogla tablica "prosze sie ustawiac w na
    obu pasach".

    J.

  • 94. Data: 2010-05-14 16:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl>
    On 13 Maj, 10:45, maciej debski <m...@b...pl> wrote:
    > Czym innym jest kiedy ktos nie spieszac sie jedzie drugim pasem i
    > czeka grzecznie az ktos go wpusci "na zamek" a czym innym kiedy
    > ktos
    > nagle wyskakuje z korka i z wyjacym silnikiem i wyszczerzem
    > radosci
    > omija kilkadziesiat samochodow, po czym wciska sie w kolejke na
    > metr
    > przed samym zwezeniem, nie czekajac na to az ktos go wpusci.

    >przeciez idea jazdy na zamek z zalozenia wlasnie takie cwaniactwo
    >uniemozliwia...

    Tylko ze tym co najglosniej krzycza na "blokersow" to sie nie
    miesci w lepetynach :-)

    J.

  • 95. Data: 2010-05-14 16:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w
    > Tu nie chodzi o spryt ale o sprawne usuwanie zatoru.
    > Takie "blokowanie" czy "dojezdzanie" powoduje powstawanie
    > dluzszej "fali" ktora wydluza zator a co za tym idzie straty
    > czasu.
    >
    > Jesli dwoma pasami jedzie sie dokad sie, oraz nie ma tak zwanych
    > dojezdzaczy (czyli czekam az przede mna zrobi sie miejsce na 5
    > samochodow i wolno dotocze sie do poprzedzajacego mnie) da zator
    > ma minimalna wielkosc przez co czas stracony jest najkrotszy.

    Sie mylisz. Jesli przepustowosc waskiego gardla jest np 10 pojazdow
    na minute,
    a przed toba w korku stoi 1000 pojazdow, to poczekasz 1:40
    niezaleznie od tego jak sie ustawia.
    Chyba ze kogos ominiesz - wtedy ty poczekasz mniej, a on wiecej.

    > Dodatkowo w miastach takie rozpelzanie sie zatoru powoduje
    > powstanie tegoz na sasiednich skrzyzowaniach.

    Owszem.
    Ale jak jest kolejka na jednym pasie a drugi wolny, to niektorzy
    zjezdzajacy wczesniej moga kolejke ominac, jest gdzie zjechac ze
    skrzyzowania jak cie zmiana swiatel przylapie na srodku itp.

    J.

  • 96. Data: 2010-05-14 16:27:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "PaPi" <...@...3> napisal w wiadomosci
    > Ale tu nie chodzi o wciskanie sie ile o wykorzystanie
    > przepustowosci odcinka drogi. Jak zamkniesz (poprzez zachowanie
    > TIRowcow ew. innych kierowcow) jeden pas 1km przed korkiem o
    > przynajmniej 500m wydluzysz korek.
    > Tak wiec jedzie sie dokad mozna DWOMA pasami. Przed sama zwezka
    > robi sie zamek i tyle.

    Z tym ze jest to istotne wylacznie dla tych ktorzy na przestrzeni
    tych 500m zjedzaja w bok.

    No i powtarzam - blokers wcale nie przeszkadza zajac obu pasow.
    Ustawic sie za nim grzecznie i za pare minut pustego miejsca
    ubedzie.

    J.

  • 97. Data: 2010-05-14 16:34:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    > na poczatku 1-2 lata prawko jak ktos blokowal pas lewy to
    > myslalem ze ze zwyklego chamstwa wiec [..]
    > potem zaczailem dlaczego blokuja widzac jak ja stoje w korku na
    > prawym pasie ze co chwila przelatuje mi po lewym 80kmph jakas
    > fura. [...]
    > Potem od jakichs ....ja wiem? 3 lat? majac przejechane >200kkm
    > zrozumialem ze to totalny bezsens [...]
    > Teraz zwykle probuje wjechac na drugi pas majac z 500m przed soba
    > bo niestety nie wpuszczaja mnie inni, a wieskzosc tras pokonuje
    > objezdzajac bokiem ten caly bajzel ze zwezeniem.

    Jeszcze pare lat i przejdziesz do nastepnego etapu zrozumienia:
    -zjedzanie 500m przed zwezeniem i jeszcze wpuszczanie podobnych ja
    ty tez jest zle,
    -jazda wolnym pasem z predkoscia taka jak ci obok jest najlepszym
    rozwiazaniem problemu :-)

    > rozwiazaniem jest po prostu edukacja betonu oraz niedoedukowanych
    > ORAZ wprowadzenie przepisu nakazujacego jechac suwakiem (bodaj w
    > niemczech

    Dokladnie tak - zaczac od przepisu i edukacji

    > chociazby tak jest i nie tylko tam). Rozwialoby to wszelkie
    > watpliwosci (polowa betonu by od razu zmienila zdanie a druga
    > polowa wykryszalaby sie z czasem).

    Polowa moze zostac - ktos musi jechac jednym z pasow :-)

    J.

  • 98. Data: 2010-05-14 16:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
> [...]
    > przekroczeniu Targowej w Warszawie. Jeden pas idzie prosto na
    > most Ś.D., drugi po kilkudziesięciu metrach przechodzi w
    > prawoskręt. Standardem jest, że prawy pas (przechodzący w
    > prawoskręt) jest zablokowany już na samym początku (tuż przy
    > Targowej), potem jest kilkadziesiąt metrów pustego pasa i nakaz
    > skrętu w prawo. Oczywiście, dużej cześci tzw. kierowców nie
    > przyjdzie do głowy, żeby wykorzystać ten pas na całej jego
    > długości. Chcą być "uczciwi", "kulturalni" w efekcie totalnie
    > blokują skrzyżowanie, bo wpychają się na lewy praktycznie jeszcze

    Tylko ze to bardzo zly przyklad. Bo gdzies tam z tylu jest ktos
    jadacy w prawo i klnie na chamow co mu korek robia.

    J.

  • 99. Data: 2010-05-14 16:37:28
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > W sklepie tez tak omijasz bokiem kolejke do kasy ? Bo w tym
    > przypadku zwezenie jest jedno, nikt nie mialby pretensji gdybys
    > poszkal drugiej kasy, tzn pojechal objazdem.

    Obawiam sie, ze to nieco slabe porownanie, bo niestety na zwezeniu i tak jestesmy
    skazani na wjazd w jeden pas z dwoch (trzech? ilustam?)
    A do kasy jednak z reguly ustawia sie jedna kolejka.

    I ide do tej kasy, gdzie koleijka jest krotsza i jakos nikt nie ma pretensji w
    kolejce obok, ze on stoi
    w dluzszej.

    Celem dla mnie jest dotarcie do kasy, a nie ominiecie tlumu przy niej w tym
    przypadku.

    Gdyby z tych pasow bylo wiecej wyjazdow-zwezen - to chyba mimo wszystko tez kierowcy
    by jechali
    do obu wylotow, a nie ustawiali sie przy jednym albo omijali go trawnikiem.

    Ja sie zreszta o to kopac nie mam zamiaru - bo przy zwezeniach wystarczylby po prostu
    rozsadek, odrobina
    dobrej woli i kultury.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 100. Data: 2010-05-14 16:46:52
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > W sklepie tez tak omijasz bokiem kolejke do kasy ? Bo w tym
    > przypadku zwezenie jest jedno, nikt nie mialby pretensji gdybys
    > poszkal drugiej kasy, tzn pojechal objazdem.

    EDIT: nie chce mi sie tego walkowac.
    Ja nie widze tego porownania zbyt dobrze - ale jesli ktos ma problem z tym, ze inni
    kierowcy jada wolnym pasem obok,
    tak samo uzytecznym, tak samo legalnie, bo nie mowimy o objezdzaniu kolejki
    czekajacych parkingami, trawnikami, chodnikami - to juz nie moj problem.