  • 1. Data: 2010-05-12 21:06:33
    Temat: Problem z układem kierowniczym KIA Carnival
    Od: Michal M <m...@g...com>

    Dzień dobry

    Czy może ktoś służyć fachową radą co może być zepsute, co można
    pooglądać i ile może kosztować naprawa. Ostatnio zauważyłem, że
    kierownica ma jakby zacięcia. Jadę, obracam i czuję w niektórych
    miejscach nieprzyjemny opór. Drugiego dnia objawy zniknęły ale
    pojawiły się znowu po miesiącu. Obecnie nie chodzi tak ciężko ale
    sprawa jest dość nieprzyjemna i obawiam się, że będzie się pogarszać.
    Obecnie jak kręcę kierownicą słychać jakby chrobotanie.
    Samochód to KIA Carnival z roku 2000 diesel.

    Za wszelkie sugestie serdecznie dziękuję
    Pozdrawiam
    Michał.

  • 2. Data: 2010-05-12 21:16:11
    Temat: Re: Problem z układem kierowniczym KIA Carnival
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Michal M wrote:
    > Ostatnio zauważyłem, że
    > kierownica ma jakby zacięcia.

    Z tego co miałem o podobnych objawach w innych samochodach to powodem było:

    a) mało płynu wspomagania

    b) kończy sie pompa wspomagania.

    Pierwsze łatwo sprawdzisz zagladając pod maskę.

  • 3. Data: 2010-05-12 21:29:45
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > a) mało płynu wspomagania
    >
    > b) kończy sie pompa wspomagania.
    >
    > Pierwsze łatwo sprawdzisz zagladając pod maskę.

    Potwierdzam - może to być zbyt niski poziom płynu układu
    wspomagania (przerobione w innym samochodzie)

    "Padu" pompy nie przerabiałem.

    Artur Dębski
    http://blogit.one.pl

  • 4. Data: 2010-05-13 02:00:44
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Z tego co miałem o podobnych objawach w innych samochodach to powodem było:
    >
    > a) mało płynu wspomagania
    >
    > b) kończy sie pompa wspomagania.
    >
    > Pierwsze łatwo sprawdzisz zagladając pod maskę.

    od razu niech sprawdzi wszystkie wezyki - bo bedzie dolewal, a sie okaze
    ze mu sie wezyk poci ...

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 5. Data: 2010-05-13 07:37:21
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    1) sprawdźczy masz dość płynu (wspomagania)w zbiorniczku okrągłym - po
    lewej stronie pod maską , nie patrz na znaczki i dolej do pełna - 0,5 cm

    2)czasem taklie zakleszczenia robi padający krzyżak - w okolicach
    pedałów znajdziesz , pokręć nim ręką i sprawdż luzy , wymiana ok 40 min
    , cena ok 270 zł ASO

    Andrzej