  • 1. Data: 2024-02-26 14:12:52
    Temat: Nowe ładowarki 90W z gniazdem USB-A a nie USB-C?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zauważyłem, że się pojawiły ładowarki dogniazdkowe ale z gniazdem
    USB-A a nie C, skoro już bardziej stały się popularne przewody C-C.
    Po co USB-A?
    Nawet Klawiter zapytał o to Xiaomi:

    https://youtu.be/Uh7XXTiWsq4?t=1m46s

    Ale gość bełkocze coś o protokole, przecież z drugie koniec kabla i
    tak jest USB-C więc??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-02-26 14:41:24
    Temat: Re: Nowe ładowarki 90W z gniazdem USB-A a nie USB-C?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.02.2024 o 14:12, Marek pisze:
    > Zauważyłem, że się pojawiły ładowarki dogniazdkowe ale z gniazdem USB-A
    > a nie C, skoro już bardziej stały się popularne przewody C-C.

    Ale jak 'pojawiły'?

  • 3. Data: 2024-02-26 18:04:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Feb 2024 14:41:24 +0100, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Ale jak 'pojawiły'?

    Do niedawna ładowarki dużej mocy miały w większości gniazdo USB-C, to
    miało wyprzeć w ogóle USB-A jako przyszłościowe gniazdo. Ale jednak
    nie, bo 90W i więcej z powortem są USB-A.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2024-02-26 18:33:01
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 18:04, Marek pisze:

    > Do niedawna ładowarki dużej mocy miały w większości gniazdo USB-C, to
    > miało wyprzeć w ogóle USB-A jako przyszłościowe gniazdo. Ale jednak nie,
    > bo 90W i więcej z powortem są USB-A.

    Duża moc, duże styki, duże gniazda.
    Ale zawsze jakiś pojebany wizjoner będzie przekonywał że
    jego rozwiązanie jest ładniejsze czy nowocześniejsze oraz bardziej
    z duchem czasu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2024-02-26 18:44:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Feb 2024 18:33:01 +0100, RadosławF<r...@o...pl>
    wrote:
    > Duża moc, duże styki, duże gniazda.

    Ale przecież z drugiej strony kabla i tak jest małe usb-c więc jaki
    to ma sens?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2024-02-26 18:46:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 14:12:52 +0100, Marek wrote:
> [...]
    > Nawet Klawiter zapytał o to Xiaomi:
    >
    > https://youtu.be/Uh7XXTiWsq4?t=1m46s
    >
    > Ale gość bełkocze coś o protokole, przecież z drugie koniec kabla i

    Po niedawnym popatrzeniu na ofertę różnych ładowarek na allegro,
    mam wrażenie, ze protokół PD (Power Delivery) jest dostępny tylko na
    USB-C.

    A na USB-A są inne protokoły.

    np : Interlook BK-375-Gan-B
    https://allegro.pl/oferta/szybka-ladowarka-sieciowa-
    gan-usb-usb-c-qc-65w-pd-14130659748

    A tu inny przykład, ale odwrotny:
    https://e-baseus.com/product-pol-4202-Baseus-GaN5-Pr
    o-2C-U-Ladowarka-sieciowa-zasilacz-3x-USB-A-USB-C-PD
    -QC3-0-65W.html

    Kiepsko opisali, czy użyli lepszego chipa i mają wiecej możliwości?

    po angielsku
    https://eu.baseus.com/products/cube-pro-3-ports-fast
    -charger-65w

    Output:
    TypeC1/Type-C2 Output:5.0V-3.0A (15.0W);9.0V-3.0A (27.0W); 12.0V-3.0A
    (36.0W); 15.0V-3.0A (45.0W); 20.0V-3.25A (65.0W) Max.

    USB Output:5.0V-3.0A(15.0W); 9.0V-3.0A (27.0W); 12.0V-2.5A (30.0W);
    20.0V-1.5A (30.0W) Max.

    Jest 20V, ale prąd na USB-A znacznie mniejszy.

    I dość ciekawe rysunki, jak moc wygląda na różnych gniazdkach.

    A tu inny przykład
    https://e-baseus.com/product-pol-3367-Baseus-Golden-
    Pro-Ladowarka-samochodowa-USB-USB-C-Power-Delivery-Q
    C-4-0-40W.html

    Na USB-A maksymalne napięcie 12V. Na USB-C 20V.

    A mój laptop przez USB-C się ładuje ... ale chyba potrzebuje wyzszego
    napięcia.
    12V mu starczy, czy raczej 20, a może 15?

    I efekt taki, ze z ładowarki z oboma gniazdami, ładuje się tylko przez
    kabel C-C

    J.

  • 7. Data: 2024-02-26 19:20:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.1191756238642630474@news.icm.edu.pl>
    user Marek pisze tak:

    > Ale przecież z drugiej strony kabla i tak jest małe więc jaki
    > to ma sens?

    1.jedno miejsce się grzeje a nie dwa.
    2.można używać starych kabli.
    3.ładowarka jest bardziej uniwersalna
    4.usb-c to mechanicznie delikatne brzydkie gówienko
    5.być może wypada z ładowarki?
    6.być może gniazdo usb A jest tańsze?
    wagony starych zapasów

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 8. Data: 2024-02-26 19:57:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Po niedawnym popatrzeniu na ofertę różnych ładowarek na allegro,
    > mam wrażenie, ze protokół PD (Power Delivery) jest dostępny tylko na
    > USB-C.

    Bo tak zwykle jest. PD powstał gdy jeszcze nie było USB-C i mógł działać
    przez USB-A, ale taka konfiguracja nie zyskała popularności.

    > A na USB-A są inne protokoły.

    Przy czym są one niestandardowe. I facet na filmie właśnie wspomina o
    używaniu "proprietary" protokołu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2024-02-26 20:02:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Feb 2024 19:57:06 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Przy czym są one niestandardowe. I facet na filmie właśnie wspomina
    > używaniu "proprietary" protokołu.

    No i w jaki sposób ów protokół powstrzymuje USB-C? ISB-C też można
    użyć dowolny proprietary protokół.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2024-02-26 20:07:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Feb 2024 19:57:06 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]
    > przez USB-A, ale taka konfiguracja nie zyskała popularności.

    > Przy czym są one niestandardowe. I facet na filmie właśnie wspomina o

    Tak, ale w czym problem, aby na USB-A pozwolić tez na protokól PD?

    J.