  • 1. Data: 2017-11-03 20:04:58
    Temat: Nowy akumulator NiCd do wkrętarki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Jest sobie wkrętarka, zacnej marki i w niezłym stanie ale z
    zakatowanymi akumulatorami NiCd 12 V. I tak się zastanawiam, co da się z
    tym zrobić.

    1. Producent *nadal* oferuje oryginalne akumulatory NiCd w cenie
    wyglądającej na atrakcyjną ( <100 zł ), ale obawiam się czy takie NOSy
    jeszcze trzymają parametry.

    2. Są też alternatywne akumulatory NiMh, w cenie j.w., oby tylko
    ładowarka do NiCd się z nimi dogadała.

    3. Ludzie pakują różne zastępcze ogniwa do wypatroszonych obudów
    oryginalnych akumulatorów, ale wówczas trzeba będzie kombinować inną
    ładowarkę.

    Jakieś propozycje - szkoda wywalić sprawne narzędzie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2017-11-03 20:19:52
    Temat: Re: Nowy akumulator NiCd do wkrętarki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >1. Producent *nadal* oferuje oryginalne akumulatory NiCd w cenie
    >wyglądającej na atrakcyjną ( <100 zł ), ale obawiam się czy takie

    Rok produkcji warto by sprawdzic ...

    >2. Są też alternatywne akumulatory NiMh, w cenie j.w., oby tylko
    >ładowarka do NiCd się z nimi dogadała.

    A ta ladowarka jakas zacna ?
    Bo mam wrazenie, ze one jakies bardzo proste, i trzeba po prostu
    pilnowac czasu ladowania.
    Albo zrobic sobie/kupic porzadna ladowarke.

    >3. Ludzie pakują różne zastępcze ogniwa do wypatroszonych obudów
    >oryginalnych akumulatorów, ale wówczas trzeba będzie kombinować inną
    >ładowarkę.

    Li-ion lepsze niz NiMH pod wieloma wzgledami, ale ladowarke faktycznie
    trzeba inna.

    >Jakieś propozycje - szkoda wywalić sprawne narzędzie.

    Wiecej propozycji nie ma :-)

    No chyba, zeby tak zrobic zasilacz z kabelkiem :-)

    Ja bym tam zobaczyl co to za ogniwa i ile kosztuje wymiana, a potem
    zdecydowal - NiMH czy te fabryczne.
    Fabryczne jak kiepskie byc moze da sie oddac.

    J.

  • 3. Data: 2017-11-03 21:16:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 20:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup

    > Rok produkcji warto by sprawdzic ...

    Ale jakie kryterium przyjąć ?

    > A ta ladowarka jakas zacna ?

    Też firmowa, szybka. Chyba z kontrolą temperatury, akumulator trzeci
    styk ma.

    > No chyba, zeby tak zrobic zasilacz z kabelkiem :-)

    Też opcja, i chyba najtaniej wyjdzie i funkcjonalność na akceptowalnym
    poziomie, ale pojawia się pytanie o wydajność prądową takiego zasilacza.
    12 V 10 A kosztuje ok. 40 zł, ale nie wiem czy ograniczenie prądowe na
    takim poziomie nie zabije narzędzia.

    > Ja bym tam zobaczyl co to za ogniwa i ile kosztuje wymiana, a potem
    > zdecydowal - NiMH czy te fabryczne.

    Stare ogniwa NiCd totalnie nietypowe, średnica jak R14 ale długość
    połowa z R14.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2017-11-03 21:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Ale jakie kryterium przyjąć ?

    Roczne bym kupil, dwuletnie .. niechetnie.
    Choc eneloopow dluzej uzywam.

    >Stare ogniwa NiCd totalnie nietypowe, średnica jak R14 ale długość
    >połowa z R14.

    a nie cos takiego
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4993
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=5703

    tylko ... tez stowa :-)

    W miare mozliwosci przerobilbym na jakis popularny rozmiar.

    J.

  • 5. Data: 2017-11-03 22:57:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    PeJot wrote:

    Wybierz pkt. 1.

    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 6. Data: 2017-11-04 04:15:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PeJot <P...@n...pl> wrote:
> [...]
    > ładowarkę.
    >
    > Jakieś propozycje - szkoda wywalić sprawne narzędzie.

    Poszukaj na Amazonie - ja znalazlem za te same ok. 100zl (u mnie $39) dwie
    baterie NiCd Black&Decker/QuantumPro z darmowa wysylka do domu.
    Własnie mysle czy to kupic czy nie :-)

  • 7. Data: 2017-11-04 07:50:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 21:37, J.F. pisze:

    > a nie cos takiego
    > http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4993
    > http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=5703
    >
    > tylko ... tez stowa :-)

    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=5675

    Za 10 sztuk można mieć zewnętrzny zasilacz.

    > W miare mozliwosci przerobilbym na jakis popularny rozmiar.

    Na przykład ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2017-11-04 15:15:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2017 o 20:04, PeJot pisze:
    > Czołem. Jest sobie wkrętarka, zacnej marki i w niezłym stanie ale z
    > zakatowanymi akumulatorami NiCd 12 V. I tak się zastanawiam, co da się z
    > tym zrobić.
    1. jak ma działać, chcesz mieć święty spokój - kup oryginał za 100zł -
    to i tak jest tanio
    2. jak chesz się pobawić w partyzantkę, to ogniwa 18650, i ładowarka/ki.
    przy dużej akceptacji druciarstwa, oblecisz ładowanie za 3 usd, a ogniwa
    po 5zł/szt. tyle że jeśli silnik może pociągnąć 30 amper, to albo
    zajedziesz ogniwa, albo sam wstawisz sobie ogranicznik do palca.

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-11-04 15:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Nov 2017 15:15:35 +0100, ToMasz napisał(a):
    > 1. jak ma działać, chcesz mieć święty spokój - kup oryginał za 100zł -
    > to i tak jest tanio

    Tanio, ale czy dobrze, jesli przyjac, ze juz kilka lat przelezaly :-(

    J.

  • 10. Data: 2017-11-04 20:44:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

> [...]
    > takim poziomie nie zabije narzędzia.

    > Stare ogniwa NiCd totalnie nietypowe, średnica jak R14 ale długość

    2/3C?