  • 1. Data: 2010-08-07 10:47:35
    Temat: Nowy netbook za 37 dolarów
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Zobaczcie jak na allegro zawyzaja ceny ...

    http://www.wykop.pl/ramka/399100/nowy-netbook-za-37-
    dolarow/

  • 2. Data: 2010-08-07 19:40:09
    Temat: Re: Nowy netbook za 37 dolarów
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    R.M. wrote:

    > Witam,
    > Zobaczcie jak na allegro zawyzaja ceny ...
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/399100/nowy-netbook-za-37-
    dolarow/

    Ani nowy ani za $37, ani tak do końca to nie netbook (bo z net- to tylko
    de facto www i parę oberżniętych aplikacji chodzi).

    --
    Marek Lewandowski

  • 3. Data: 2010-08-08 05:39:46
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-07 21:40, Marek Lewandowski pisze:

    > Ani nowy ani za $37, ani tak do końca to nie netbook (bo z net- to tylko
    > de facto www i parę oberżniętych aplikacji chodzi).

    To nie jest żaden Netbook. Urządzenia tej klasy to nic nowego - dostępne
    były na rynku już w latach dziewięćdziesiątych i od dawna mają swoją
    nazwę - Handheld PC. Podejrzewam, iż niejeden niekumaty nabywca srogo
    się rozczaruje.
    Po pierwsze to zupełnie inna platforma sprzętowa (ARM) oraz systemowa
    (WinCE). Po drugie niewielka wydajność - 300 MHz ARM był dobry w
    Pockerach albo Smartphone'ach z ekranem QVGA. Przy VGA (bez osobnej,
    sprzętowej akceleracji graficznej) to już bywało za mało. Tutaj ten
    procek musi obsłużyć o wiele więcej. NEC MP900 miał XScale 400 MHz a i
    tak chodził tragicznie. No i kwestia ekranu...

    Kupi ktoś tę zabawkę i zaraz się okaże, że filmy działają znośnie tylko
    po konwersji na QVGA, www tylko w NetFroncie i to góra dwie-trzy strony
    na raz.

    Świadomy użytkownik znajdzie dla tego jakieś zastosowania. Paru
    nieświadomych jednak pewnie też się rzuci na "okazję". ;)

  • 4. Data: 2010-08-08 08:36:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Atlantis pisze:

    > Kupi ktoś tę zabawkę i zaraz się okaże, że filmy działają znośnie tylko
    > po konwersji na QVGA, www tylko w NetFroncie i to góra dwie-trzy strony
    > na raz.
    Jakby toto sprzedawać jako terminal + skonfigurowana maszyna wirtualna
    to mogłoby być nawet sensowne ;)

    > Świadomy użytkownik znajdzie dla tego jakieś zastosowania. Paru
    > nieświadomych jednak pewnie też się rzuci na "okazję". ;)
    Jak np tutaj:
    http://allegro.pl/item1179305893_promo_miniht_arm_an
    yka_32bit_flash_2gb_7_cali_1zl.html
    DODATKOWO :
    [...]
    * Laptop bez Windowsa !
    [...]

    Michoo

  • 5. Data: 2010-08-08 09:04:58
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Michoo wrote:

    > Jak np tutaj:
> [...]

    Już jest 200zł, nie ma to jak świadomi kupujący :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-08-08 10:45:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Atlantis wrote:

    > Po pierwsze to zupełnie inna platforma sprzętowa (ARM) oraz systemowa
    > (WinCE).

    A Linux na tym pójdzie? Taki routerowy? Jako router (print server, file
    server itp) z konsolą to chyba się opłaca.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-08-08 10:58:44
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-08 12:45, Mirek pisze:

    > A Linux na tym pójdzie? Taki routerowy? Jako router (print server, file
    > server itp) z konsolą to chyba się opłaca.
    >
    > Mirek.

    A myslisz ze jaki system jest na tym czyms ? Z tego co widzialem to
    jest albo android albo WinCE albo jakos skrojony na miare Linux.

  • 8. Data: 2010-08-08 11:08:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-08 12:58, zenek pisze:

    > A myslisz ze jaki system jest na tym czyms ? Z tego co widzialem to
    > jest albo android albo WinCE albo jakos skrojony na miare Linux.

    Przy czym z tymi "skrojonymi" Linuksami to różnie bywa. Kiedyś
    interesowałem się tym zagadnieniem jako użytkownik Palma a potem
    PocketPC. Z niecierpliwością czekałem, iż w końcu pojawi się jakaś
    stabilna wersja na której działałyby wszystkie funkcje urządzenia i na
    którą w końcu zaczęto by przeportowywać aplikacje. Niestety - nie
    doczekałem się.

    Debian na wspomnianym MP900 działał ponoć koszmarnie...

  • 9. Data: 2010-08-08 11:13:21
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 08/08/2010 12:45 PM, Mirek wrote:

    > A Linux na tym pójdzie? Taki routerowy? Jako router (print server, file
    > server itp) z konsolą to chyba się opłaca.
    >
    > Mirek.

    zeby sie oplacalo, to by musialo to kosztowac w okolicach 100-150zl
    za 300zl, to moge miec plyte ATX (150zl), procesor 2GHz (100zl) i 512
    RAM (30zl)

  • 10. Data: 2010-08-08 11:35:19
    Od: r...@p...onet.pl

    W Polsce za ponad 300 zł...

    za te pieniądze spokojnie sie kupi używanego laptopa sprzed paru lat z
    normalnym windowsem PC, a nie CE.