  • 61. Data: 2012-07-25 18:32:32
    Temat: Re: Nowy raport: Agile to sciema
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Tak czy inaczej, dziękuję za potwierdzenie mojej zasadniczej tezy.

    Absolutnie _nie potwierdzam_ tej twojej zasadniczej tezy.

    Python nie jest szczelny jesli chodzi o hermetyzacje,
    ale nie znaczy to, ze hermetyzacji nie posiada.
    alez posiada (_, __, __all__).

    W C++ rowniez bez najmniejszego problemu mozna
    obejsc 'private' co tez nie znaczy ze C++ hermetyzacji
    nie posiada.

    W Javie jest lepiej ale.. zalozysz sie ze nie da sie obejsc 'private' ?.
    Ostrzegam ze doskonale znam JNI a i reflection Javowe bardzo
    mi bliskie (mimo ze sama Jave wlasciwie malo znam) + troche znajomosci
    bytecodes i kto wie czy sie nie da (nie probowalem, bo i po co:) obejsc
    to private :)

    Andrzejku, hermetyzacja jest w celu informowanie normalnych
    ludzi (a nie hakierow), ze "nie nada wziat atrybuta".
    Oczywiscie jesli jezyk jest szczelny to ideal i nigdy
    nie twierdzilem ze do niego nie trzeba dazyc.

    AK

  • 62. Data: 2012-07-25 20:35:29
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/07/2012 17:32, AK wrote:

    > Absolutnie _nie potwierdzam_ tej twojej zasadniczej tezy.
    >
    > Python nie jest szczelny jesli chodzi o hermetyzacje,
    [...]

    Moja zasadnicza teza nie dotyczyła w ogóle Pythona. To, co pisałem o
    Pythonie było tylko ilustracją tej tezy. Być może, że nietrafną
    ilustracją, ale nie ma to większego znaczenia, bo w międzyczasie
    potwierdziłeś tę tezę kilka razy na inne sposoby. I za to właśnie dziękuję.

    Gwoli przypomnienia, teza brzmiała "OO to religia".

  • 63. Data: 2012-07-26 08:43:24
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Gwoli przypomnienia, teza brzmiała "OO to religia".

    Jednak jestes zwyczajnie "guuuupi" :)

    AK

  • 64. Data: 2012-07-26 09:50:57
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/07/2012 07:43, AK wrote:

    > Jednak jestes zwyczajnie "guuuupi" :)

    Z przekonaniami religijnymi nie dyskutuję.