  • 1. Data: 2011-05-28 23:54:59
    Temat: Nowy układ wydechowy i zgon auta.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Dzisiaj właśnie odebrałem auto z naprawy układu wydechowego.
    Wymienili większość rur, tłumik drgań, mocowania, tłumiki zostały stare.

    No i po 50 km, auto zaliczyło awarię - po ruszeniu z parkingu przed sklepem
    przejechało kilkaset m, chwilę po mocniejszym pociągnięciu na 2 biegu nagle
    zgasło po puszczeniu gazu przed skrzyżowaniem i już nie odpaliło.
    Rozrusznik kręci normalnie, ale silnik nie zapala, jedyny efekt to głuche
    strzały w tłumiku.

    Podejmie się ktoś diagnozy w ciemno?

    Może to mieć jakikolwiek związek z naprawą wydechu, czy raczej to czysty
    przypadek?

    Silnik to turbobenzyna, auto dość wiekowe.

  • 2. Data: 2011-05-28 23:58:14
    Temat: Re: Nowy układ wydechowy i zgon auta.
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    gluche strzaly w tlumiku to by byla niespalona mieszanka.
    strzelam... rozjechal ci sie rozrzad?

    jakby cos spartolili przy wydechu to conajwyzej przy turbo - ale zapalic by
    zapoalil....

  • 3. Data: 2011-05-29 00:02:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:irrr5p$36p$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > gluche strzaly w tlumiku to by byla niespalona mieszanka.

    No tak właśnie zakładam.

    > strzelam... rozjechal ci sie rozrzad?

    Ale jak, tak sam z siebie i bez żadnych efektów ubocznych/dźwiękowych?

    > jakby cos spartolili przy wydechu to conajwyzej przy turbo - ale zapalic
    > by zapoalil....

    Myślałem raczej o czymś w stylu zapchania czymś wydechu, dolotu chyba nie,
    bo nic nie grzebali.

  • 4. Data: 2011-05-29 00:07:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Podejmie się ktoś diagnozy w ciemno?

    Może sondę lambda popsuli albo nie podłączyli?

  • 5. Data: 2011-05-29 00:11:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Może sondę lambda popsuli albo nie podłączyli?

    A te 50 km by przejechał?
    No i nie jestem przekonany że w ogóle to auto sondę posiada, może być sonda
    bez katalizatora?
    Lancia Delta Integrale 8V.

  • 6. Data: 2011-05-29 00:16:38
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 23:54, Cavallino pisze:
> [...]
    > przypadek?
    >
    > Silnik to turbobenzyna, auto dość wiekowe.

    sprawdź czy Ci pasek nie przeskoczył

  • 7. Data: 2011-05-29 00:17:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > A te 50 km by przejechał?
    > No i nie jestem przekonany że w ogóle to auto sondę posiada, może być
    > sonda bez katalizatora?
    > Lancia Delta Integrale 8V.

    A sorry, nie doczytałem, że wiekowe. Na starych się nie znam. ;) Ale
    obejrzałbym okolice turbiny itd. Co tam steruje ciśnieniem doładowania?
    Może turbo z jakiegoś powodu nie pompuje i prymitywny sterownik/gaźnik/
    cokolwiek zalewa Ci silnik paliwem?

  • 8. Data: 2011-05-29 00:51:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale jak, tak sam z siebie i bez żadnych efektów ubocznych/dźwiękowych?

    przeskoczony zabek nie bedzie sie objawialk tluczeniem raczej. chyba ze
    kolizyjny silnik:)
    natomiast podczas chechłania go moze byc inny dzwiek(tak jakby inaczej
    silnik pracowal). tak bylo u mnie jak zerwalo sie kolo na jednym walku
    rozrzadu (16v).

    > Myślałem raczej o czymś w stylu zapchania czymś wydechu, dolotu chyba nie,
    > bo nic nie grzebali.

    hmmm... czysto teoretycznie mogl ci sie np posypac i zapchac katalizator.
    zrob probe i zobacz czy (i co) wylatuje z rury jak ktos bedzi krecil
    rozrusznikiem.
    natomiast zaplonyu mieszanki w wydechu to pasuje badzo ladnie do rozrzadu.
    a nie masz tak ze checlajac go tak jakby porobowal zalapac (czyli zaplony
    jakies tam sa)?

  • 9. Data: 2011-05-29 00:52:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Może turbo z jakiegoś powodu nie pompuje i prymitywny sterownik/gaźnik/
    > cokolwiek zalewa Ci silnik paliwem?

    no ale na jalowych turbo nie da zadnego cisnienia doladowania - zapalic
    powinien bez problemu.

  • 10. Data: 2011-05-29 00:58:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > hmmm... czysto teoretycznie mogl ci sie np posypac i zapchac katalizator.

    Wątpię.

    > zrob probe i zobacz czy (i co) wylatuje z rury jak ktos bedzi krecil
    > rozrusznikiem.

    Coś tam wylatuje nawet po próbie, ale głównie z prawej i raczej nieciekawy
    dymek.

    > natomiast zaplonyu mieszanki w wydechu to pasuje badzo ladnie do rozrzadu.
    > a nie masz tak ze checlajac go tak jakby porobowal zalapac (czyli zaplony
    > jakies tam sa)?

    Właśnie nie.
    Ani drgnie, jakby mu bezpiecznik wywaliło od zapłonu.