  • 1. Data: 2011-12-04 22:34:44
    Temat: Numeracja z 0 lub 9 na trzecim miejscu
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    Czy są już przypadki, by numer stacjonarny miał postać XX0xxxxxx lub
    XX9xxxxxx?

    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2011-12-04 23:11:07
    Temat: Re: Numeracja z 0 lub 9 na trzecim miejscu
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...usu-n-to.pl> napisał w wiadomości
    > Czy są już przypadki, by numer stacjonarny miał postać XX0xxxxxx lub
    > XX9xxxxxx?

    Tak bardzo jeszcze nie złapałem, ale już są w Warszawie numery 221xxxxxx,
    widzialem dla jakiejś taksiarni, oraz jeszcze coś, nie pamiętam co.
    Więc istnienie numeru o jakim piszesz jest nieco prawdopodobne (ze względu
    na niuanse numeracyjne), choć chyba mniej, niż warszawskie 221xxxxxx.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 3. Data: 2011-12-04 23:21:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> wrote:
    > Czy są już przypadki, by numer stacjonarny miał postać XX0xxxxxx lub XX9xxxxxx?

    Numery AB 9(8,9) są przyjęte jako rezerwa techniczna UKE, podobnie jak AB
    19. I bardzo dobrze. Pozostałe są teoretycznie dostępne, chociaż są
    oznaczone też jako rezerwa.
    Zera nikt sobie jeszcze nie wyobraża :-)

  • 4. Data: 2011-12-05 21:09:28
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    ...@n...home.net.pl...
    > Numery AB 9(8,9) są przyjęte jako rezerwa techniczna UKE, podobnie jak AB
    > 19. I bardzo dobrze.

    AB 19 to rezerwa techniczna? Sorki, nie chce mi się teraz zaglądać do PNK,
    ale na przykład numery do informacji kolejowej to m.in. 22 19436 i 42 19436.

    Chyba że chodzi o to, że AB 19QMCDU to rezerwa techniczna stworzona
    po to, żeby działały numery AB 19xxx. Jeżeli tak, to OK. :-)

    Piotr

  • 5. Data: 2011-12-05 21:26:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-12-05 22:09, PiotRek pisze:
> [...]
    >
    > Chyba że chodzi o to, że AB 19QMCDU to rezerwa techniczna stworzona
    > po to, żeby działały numery AB 19xxx. Jeżeli tak, to OK. :-)

    IMO numer powinien wybierany jako 19CDU. Rezerwa jest po to zrobiona,
    żeby umozliwić wybranie również AB 19CDU.

  • 6. Data: 2011-12-05 21:31:00
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    ...@n...home.net.pl...

    > IMO numer powinien wybierany jako 19CDU. Rezerwa jest po to zrobiona,
    > żeby umozliwić wybranie również AB 19CDU.

    Pewnie tak.

    Ale dlaczego na stronach PKP są podawane numery do info
    z cyframi AB 22 i 42?
    Tzn. wiem, dlaczego - bo w Wawie i w Łodzi są telecentra PKP.
    Ale czy numer postaci AB 19CDU jest zgodny z PNK?

    I jak to jest, gdy ktoś z innej niż wyżej wymienione strefy zadzwoni
    na "gołe" 19436?

    Piotr

  • 7. Data: 2011-12-05 22:00:36
    Od: "Telesfor Baudot" <t...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:jbjd86$c0h$1@inews.gazeta.pl...
    [...]

    > Tzn. wiem, dlaczego - bo w Wawie i w Łodzi są telecentra PKP.
    > Ale czy numer postaci AB 19CDU jest zgodny z PNK?

    JEST !

    2) schemat wybierania numeru AUS:
    a) z sieci stacjonarnej:
    ~ AUS,
    ~ WSN + AUS, gdzie AUS <różne od> 9XY, a WSN <różne od> WSN właściwego
    dla zakończenia sieci, z którego następuje wywołanie,
    b) z sieci ruchomej:
    AUS,
    WSN + AUS, gdzie AUS <różne od> 9XY;

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 8. Data: 2011-12-05 22:34:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Nawiasem mówiąc, problem "z którymq miastem łączy 919 z komórki albo 018
    919 skądkolwiek?" chyba się rozwiązał w ten sposób, że teraz
    przedsiębiorstwo z numerem 19191 jest tylko jedno na całą strefę...

    MJ

  • 9. Data: 2011-12-06 00:23:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-12-05 23:00, Telesfor Baudot pisze:

> [...]
    > ~ WSN + AUS, gdzie AUS <różne od> 9XY, a WSN <różne od> WSN właściwego
    > dla zakończenia sieci, z którego następuje wywołanie,

    Faktycznie, zapomniałem o tym. Tylko dlaczego, w takim razie, jest to
    rezerwa techniczna, a nie przydział numeracji dla AUS?

  • 10. Data: 2011-12-06 09:31:14
    Od: "Telesfor Baudot" <t...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:4edd6032$1@news.home.net.pl...

    > Faktycznie, zapomniałem o tym. Tylko dlaczego, w takim razie, jest
    > to rezerwa techniczna, a nie przydział numeracji dla AUS?

    Bo to nie jest format numeru tylko schemat wybierania... Bo tak!
    Co więcej dla AUS mamy nadal "otwarty plan numeracji" z dwoma
    poziomami numeracji: numerację strefową (skrytą) i krajową (jawną).
    Mimo, że rozporządzeniodawca nic o tym nie wspomina....

    --
    Telesfor BAUDOT