  • 1. Data: 2011-12-06 14:13:58
    Temat: FreePBX i konfiguracja
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Taki problem mam: Mam dwie centralki na FreePBX-ie, w jednej mam numery 1XX
    w drugiej 2XX, zestawione trunki pomiędzy nimi i outbound route'y - działa,
    można dzwonić. Ponaddto na tej z numerami 1XX jest zrobiony IVR, który,
    kiedy się do niego wdzwonimy prosi o podanie numeru wewnętrznego i po jego
    wprowadzeniu, dzwoni ten wewnętrzny. Problem jest tylko taki, że działa to
    tylko na numery 1XX a ja chciałbym jeszcze na na 2XX które są na tej drugiej
    centrlace... Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć? Wiem że można to generalnie
    zrobić za pomocą DISA ale tego wolałbym uniknąć z powodów bezpieczeństwa.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl

  • 2. Data: 2011-12-07 04:12:54
    Temat: Re: FreePBX i konfiguracja
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Cofała" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > generalnie
    > zrobić za pomocą DISA ale tego wolałbym uniknąć z powodów bezpieczeństwa.

    zrób na jednej centralce i spokój

    czeka cię wzajemne odwzorowanie numeracji wewnętrznych, za pomocą extension
    i wywołań: Local/2xx@from-internal

    disa nie jest takie złe gdy użyjesz innego from-internal... lub poprostu
    pojedynczego out...

    pytania odnośnie voip to raczej tutaj: alt.pl.voip

    erator/

  • 3. Data: 2011-12-08 14:50:26
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Zbigniew Cofała" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > zrób na jednej centralce i spokój

    Odpada, tych centralek jest kilka na całym świecie - przykład był dla
    uproszczenia. Chcę żeby można było sobie zadzwonić lokalnie do oddziału
    firmy np. w Polsce, zgłosi się IVR, i potem można sobie wybrać wewnętrzny
    numer pracownika, który siedzi w oddziale w Tokio czy Atlancie. Dzięki temu
    nie płacimy za połączenie międzynarodowe.

> [...]
    > extension i wywołań: Local/2xx@from-internal
    > disa nie jest takie złe gdy użyjesz innego from-internal... lub poprostu

    Już sobie poradziłem. Dodałem wszystkie numery na każdej centrali, potem do
    każdego "obcego" dodałem follow me, z właściwym prefiksem, żeby było wiadomo
    do której centrali kierować połączenie, a w outbound route skierowanie do
    właściwego trunka na podstawie prefiksu i równoczesne obcięcie tego
    prefiksu. I działa. :)

    > pytania odnośnie voip to raczej tutaj: alt.pl.voip

    Ok, dzięki. :)

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl

  • 4. Data: 2011-12-09 11:53:09
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > do której centrali kierować połączenie, a w outbound route skierowanie do
    > właściwego trunka na podstawie prefiksu i równoczesne obcięcie tego

    nie jestem pewien czy follow me ma właściwy tu sens
    naturalnie zawsze jest wiele dróg do osiągnięcia tego samego

    zapraszam do polemik na gg: 4612824 ;)

    erator/