  • 1. Data: 2009-08-07 11:32:34
    Temat: Nutkuś
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    Witam,

    Może się przypomnę, jestem ten od chrząszcza. Chrząszcz niestety nie
    stał się hitem, prawdopodobnie dlatego, że jest zupełnie bezużyteczny.
    Dzisiaj napisałem coś bardziej użytecznego, programik dla dzieci
    motywujący do gry na pianinie. Należy go zbudować z biblioteką
    portmidi (wymaga też libxml2 i SDL). Następnie podłączyć elektryczne
    pianino lub keyboard przez kabel MIDI->USB. Program trzeba odpalić z
    opcją --input i podać id urządzenia. Wtedy pojawia się okno, są tam
    cztery proste melodyjki, na środku stoi sobie ork. Program stara się
    rozpoznać melodię (analizuje zdarzenia MIDI) i porusza odpowiednio
    orkiem.

    https://sourceforge.net/projects/nutkus/

    Wypróbuje go dzisiaj mój tester (jak wróci z przedszkola). Mam
    nadzieję, że może ten pomysł kogoś zainteresuje. Posiedzę jeszcze nad
    tym programem. Byłoby ciekawiej, gdyby udało się robić bardziej
    skomplikowane rzeczy tylko za pomocą pianina, tj. bez użycia myszki
    czy klawiatury.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 2. Data: 2009-08-07 14:33:37
    Temat: Re: Nutkuś
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "xuesheng" <p...@e...fi> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Witam,
    >
    > Może się przypomnę, jestem ten od chrząszcza. Chrząszcz niestety nie
    > stał się hitem, prawdopodobnie dlatego, że jest zupełnie bezużyteczny.

    Wybacz mi, ale nie moge się powstrzymać

    < życzliwie i wycierając ekran opluty kawą>
    Najlepsza reklama jaką widziałem. Nic tylko pobrać Chrząszcza
    i sprawdzić czy faktycznie jest bezużyteczny :-)
    </ życzliwie i wycierając ekran opluty kawą>

    Powodzenia z Nutkusiem!

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 3. Data: 2009-08-08 13:04:54
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 7 Sie, 17:33, "Mateusz Loskot" <m...@l...net> wrote:
    > "xuesheng" <p...@e...fi> wrote in message
    [...]
    > Powodzenia z Nutkusiem!

    Dzięki.

    Dzisiaj dodałem do NUTKUSia jeszcze taką prostą grę typu TETRIS,
    losowe nutki przesuwają się w lewo i trzeba nacisnąć odpowiedni
    klawisz. Wymaga oczywiście urządzenia MIDI. Normalnie robię programy
    dla dziecka, teraz wyjątkowo działałem z nietypowym dla siebie
    altruizmem, ponieważ moje dziecko już nie gra (chociaż może jeszcze
    kiedyś zacznie).

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki