  • 1. Data: 2009-08-07 11:49:35
    Temat: windows: wirtualny driver do drukarki - od czego zacząć ?
    Od: "razor " <r...@g...pl>

    Witam.

    Chcę stworzyć wirtualny driver do drukarki (dla winxp,visty) - przechwytywać
    to co jest wysyłane z programu (np. outlooka, worda) na drukarkę ( a potem już
    dalej zapisać jako obraz)
    Czy ktoś stąd już coś takiego robił? od czego zacząć ? jakie można napotkać
    problemy?
    czy da się to zrobić w C# ? czy trzeba używać winapi czy wystarczy .net 3.5 ?
    czy jednak zostaje c/c++ ?

    pozdr,
    razor

  • 2. Data: 2009-08-07 12:18:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    A jest sens wywazac otwatre drzwi?
    PDF printer. Jest tego troche.

  • 3. Data: 2009-08-07 12:36:21
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    razor pisze:
> [...]
    > dalej zapisać jako obraz)
    > Czy ktoś stąd już coś takiego robił? od czego zacząć ? jakie można napotkać
    Ho ho ho
    > czy da się to zrobić w C# ? czy trzeba używać winapi czy wystarczy .net 3.5 ?
    > czy jednak zostaje c/c++ ?

    Popieram myśl Jacka o PDF.

    Gdybyś jednak chciał walczyć, to o ile aplikacja Win budowana jest na
    Win SDK (nie wnikam czy z nadbudową C++) czyli jak mówisz winapi, to
    temat driverowy robi się nad DDK (Device Development Kit). Są one do
    pobrania z MS na konkretne windowsy (być może po złożeniu jakiś
    oświadczeń - dawno nie pobierałem)
    Za czasów gdy miałem z tym kontakt, DDK były dedykowane (testowane) pod
    konkretny kompilator MS C (wprawdzie darmowy ale niepopularny)

    Czy nadbudowa obiektowa C++ ... nie spotkałem się, może jest. Czy .NET ?
    Mocno wątpię.

    Szukaj na codeguru albo codeproject.
    Jakieś podejścia do wirt.driverów, w tym również PDF-owego, nie wiem na
    ile dojrzałe, były na sourceforge.

  • 4. Data: 2009-08-07 14:07:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał(a):
    > Są one do pobrania z MS na konkretne windowsy (być może po złożeniu jakiś
    > oświadczeń - dawno nie pobierałem)

    Ja ściągałem niedawno, nie składałem żadnych oświadczeń :)

    > Za czasów gdy miałem z tym kontakt, DDK były dedykowane (testowane) pod
    > konkretny kompilator MS C (wprawdzie darmowy ale niepopularny)

    Mam DDK dla Visty. Wygląda to tak, że w menu start tworzone są podmenu dla
    Win2k, XP, 2003 i Visty. W każdym z nich są po dwa skróty do cmd.exe z
    ustawionymi odpowiednio zmiennymi środowiskowymi. Jeden skrót do
    kompilowania z symbolami (checked) a drugi do normalnego (free). Po
    kliknięciu takiego skrótu odpala się wiersz polecenia w którym można
    skompilować swój sterownik komendą build. Prawdę mówiąc nie wnikałem w to
    jaki kompilator jest używany, czy DDK ma swój czy też korzysta z Visual
    Studio. Gdzieś czytałem, że sterownik można kompilować z poziomu VS ale nie
    próbowałem, kompiluję z konsoli.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2009-08-07 14:10:52
    Od: "razor " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Studio. Gdzieś czytałem, że sterownik można kompilować z poziomu VS ale nie

    ściągam Windows Driver Kit (WDK) - ponoć jest tam przykład właśnie z driverem
    drukarki zapisującym wynik jako bitmapę.

  • 6. Data: 2009-08-08 13:14:34
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 07.08.2009 13:49, razor pisze:

> [...]
    > dalej zapisać jako obraz)
    > Czy ktoś stąd już coś takiego robił? od czego zacząć ? jakie można napotkać

    PDF Creator (http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/) ma dostępnę
    źródła. Wykorzystuje Ghostscripta, więc oprócz robienia z wydruków
    PDFów, potrafi też robić obrazy stron w różnych formatach graficznych.

    M.

  • 7. Data: 2009-08-11 14:01:37
    Od: "razor " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dokładnie, w WDK jest przykład, który operuje na bitmapie, wystarczy dodać
    zapis danych i już mamy 'wirtualny driver' drukarki który zapisuje bitmapę na
    dysku.