  • 1. Data: 2006-03-14 18:25:12
    Temat: O biznesie ... (było: Podziel się swoim internetem - a w Polsce to my mamy od wielu lat)
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    Wiadomość brzmiała tak:

    > Google i Skype zainwestowały 18 mln euro w mało znaną hiszpańską
    > spółkę Fon Technologies, która umożliwia klientom dzielenie się
    > bezprzewodowym dostępem do internetu.

    A ktoś komentując ją na news://pl.internet.polip w temacie napisał "... a w
    Polsce to my mamy od wielu lat". Otóż z tym zdaniem pozwolę sobie nieco
    popolemizować.

    W Polce rzeczywiście nałogowo dzieli się rozwiązania DSL na wielu
    użytkowników (neostrada na czterech albo i czterdziestu) ale nikt z tego nie
    zrobił jeszcze biznesu w który ktoś by zainwestował więcej niż cztery
    tysiące a więc nie jest prawdą, że "mamy to od wielu lat".

    Nie jest sztuką kupić radiowy routerek z portem DSL i dzielić się z kumplami
    opłatami dla TPSA. Nie jest też sztuką odsprzedawać kawałek neostrady
    sąsiadom, mieć internet za darmo i jeszcze parę złotych na piwo. Sztuką jest
    zrobić biznesplan przedsięwzięcia, wsadzić w pomysł niewielki kapitał,
    sprawić aby w jakiś sposób pomysł zaskoczył (czyli już się realizował),
    potem zrobić szum w głowach inwestorów i analityków, opracować prospekt,
    przeprowadzić negocjacje i sprawić, że wielka firma zainwestuje w
    przedsięwzięcie 18mln euro.

    I tego niestety w Polsce ciągle nie mamy - Polak potrafi zrobić w garażu
    sklep osiedlowy z zawsze świeżym chlebem i tanią wódką ale nie potrafi
    zrobić ogólnokrajowej sieci tysiąca takich sklepów i dopiero muszą do nas
    przyjechać Portugalczycy, Hiszpanie, Włosi aby takie Żabki, Groszki i A, B,
    C... masowo otwierać. I problem nie jest w kapitale ale w myśleniu,
    kulturze, kompetencjach i celach.

    Wojtek

  • 2. Data: 2006-03-14 18:29:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    [...]

> [...]
    > przyjechać Portugalczycy, Hiszpanie, Włosi aby takie Żabki, Groszki i A, B,
    > C... masowo otwierać. I problem nie jest w kapitale ale w myśleniu,

    Wojtku, sam się zaprzedałeś obcemu kapitałowi i marudzisz ;-P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-03-14 18:36:57
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Wojciech Apel napisał(a):
    > C... masowo otwierać. I problem nie jest w kapitale ale w myśleniu,
    > kulturze, kompetencjach i celach.

    A ja myślę, że problem jest w tym, że zanim sobie wymościsz grzędę
    między paragrafami polskiego prawa i zarobisz na zastęp prawników,
    którzy będą chronić twój tyłek to już cię dawno nie ma. Nawet taki
    Kluska nie dał rady.
    --
    Olek

  • 4. Data: 2006-03-14 18:42:30
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Wojtku, sam się zaprzedałeś obcemu kapitałowi i marudzisz ;-P

    1. Nie marudzę tylko obserwuję i komentuję.

    2. Masz jakieś nieaktualne dane - pracuję u siebie. Krótki epizot pracy u
    zachodniego kapitalisty udającego operatora telekomunikacyjnego służył celom
    edukacyjnym :-)

    3. Ale adres (domenkę) masz super!

    4. Pozdrawiam

    W.

  • 5. Data: 2006-03-14 18:43:10
    Od: "Jan Pliszka" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Apel" <w...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:dv71qi$10d8$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    "... a w
    > Polsce to my mamy od wielu lat". Otóż z tym zdaniem pozwolę sobie

    ciach

    oczywiście ..........tylko zacznij robić ten biznesplan i udaj się do
    banku -WTEDY POJMIESZ DLACZEGO POZOSTAŁ CI GARAŻ

    --
    Jan Pliszka

  • 6. Data: 2006-03-14 22:27:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    > 1. Nie marudzę tylko obserwuję i komentuję.

    Jasssne... ;-P

    > 2. Masz jakieś nieaktualne dane - pracuję u siebie. Krótki epizot pracy u
    > zachodniego kapitalisty udającego operatora telekomunikacyjnego służył celom
    > edukacyjnym :-)

    To też. Ale pik-net pozwoliłeś opchnąć...

    > 3. Ale adres (domenkę) masz super!

    Ale przez Twojego open-relaya zaspamowany strasznie. Wyobraź sobie, że
    david wszystko, co zaczyna się od 'roman' (szczególnie w domenie
    netia.com.pl) pcha na moje stare konto... A adres zażarły chyba
    wszystkie robale w sieci. Nie dość, że walczę z własnym spamem, to
    teraz jeszcze cudzy mi się trafia.

    > 4. Pozdrawiam

    Nieustająco ;-)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-03-14 23:58:42
    Od: Temujin <t...@C...pl>

    Jan Pliszka napisał(a):

    > oczywiście ..........tylko zacznij robić ten biznesplan i udaj się do
    > banku -WTEDY POJMIESZ DLACZEGO POZOSTAŁ CI GARAŻ

    To ja już oczyma wyobraźni widzę Pańskie biznesplany...

    --
    Temujin
    "Słychać też złowrogi stukot setek kielni, a także

  • 8. Data: 2006-04-18 20:29:45
    Od: "Dyzmund" <n...@c...spamu.pl>

    Tu się zgodzę. Dla bankowców liczy się czy już masz jakiś dochód a nie
    wyimaginowany na papierze. Najlepiej do tego poręczyciele albo zastaw.
    Z biznesplanem to możemy się chyba udać do prywatnej większej firmy w której
    zrozumieją naszą wizję. Może to być firma krajowa albo ..... zagraniczna.
    Hiszpanie mogli mieć podobny problem z rodzimymi bankami i inwestorami,
    dlatego może Google.