  • 11. Data: 2016-05-06 13:53:59
    Temat: Re: O kropelce
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 maja 2016 21:41:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Volkswagen passat b1. Przy spokojnej jezdzie za miastem palil ponizej pieciu
    litrow. Golf z tamtych czasow zmiescil by sie w czterech litrach. Dalej szalu po
    piecdziesieciu latach nie ma. Kosztem zywotnoscinsilnika da sie takie oczednosci
    robic. Benzynowy jak przegrzac to zgasnie. A dizlowi 30 stopni wyzej roznicy nie
    zrobi. Zubozenie mieszanki w warunkach ustalonych potrafi zdzialac cuda jesli idzie o
    zuzycie paliwa. Ale glowica i przede wszystkim zawory wydechowe zdechna w takich
    warunkach bardzo szybko. Trzy litry z ogonkiem paliwa na sto kilometrow to prawie 40
    kilowatogodzin energi. Przy sprawnosci dizla w okolicach trzydziestu kilku procent to
    12kWh na sto kilometrow. Najslabsza Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto
    kilometrow. Pewno jak by ja puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km.
    Czyli tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy tyle paliwa
    co powinno.

    Mam bardzo podobne spostrzeżenia co do zuzycia paliwa w nowoczesnych silnikach.
    Nowe auta maja wieksze moce z litra i ogólnie większe moce per samochód. No i troche
    więcej ważą niz maluch.

    Pamietam jak przesiadłem się z malacza do fiesty 70KM.
    W sumie stwierdziłem wtedy że pali tyle samo, zbiera sie podobnie, ale w środku
    więcej miejsca, ciszej i ręce nie marzną :)
    No i po pewnym czasie sie okazało że sie tak ta fiesta nie psuje jak malacz.

    Ostatnio testowalem silnik w focusie - 1,8 TDCi 115KM.
    Moje minimalne spalanie w trasie - 4.03l/100km W tym byla jazda po wawie w godzinach
    szczytu.
    Srednie spalanie to okolice 5.3l/100km.
    Maksymalne (jazda w okolicy 130-150km/h przez cala polske w tym przez centrum lodzi -
    trasa górna) okolice 7.1l/100km.

    Wszystko powyżej to diesel.

    I w sumie to może tu jest ten postęp?
    Fiatem 125p jakby tak pocisnąć 400km ze średnią powyżej 120km/h to by wypił w okolicy
    tych 8-9l/100km benzyny?

  • 12. Data: 2016-05-06 21:14:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.05.2016 o 18:13, J.F. pisze:

    > No, ciekaw jestem jakim kosztem

    Rozwalone koło dwu masowe, przypalone zawory, dziury w tłokach, wybite
    panewki, itd, itp. Oczywiście nie od razu ale znacząco szybciej.
    Dawniej mówiono, że samochód musi coś palić, jak nie benzynę to zawory.
    Czyżby obecne konstrukcje były inne pod tym względem?
    Podobno obecnie na egzaminie jest też test z tzw. oszczędnej jazdy.