  • 1. Data: 2016-05-02 22:07:54
    Temat: Klima scislego zarachowania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/koniec-z-nabij
    aniem-nieszczelnych-klimatyzacji-nowe-przepisy-dla-s
    erwisow/sgrzqr

    " Zgodnie z nowymi przepisami nie wolno już tak po prostu ,,dobić"
    klimy czynnikiem, jeśli brakuje go więcej niż 40 gramów! Większy
    ubytek traktowany jest jako ponadnormatywny, a uzupełnienie czynnika
    jest w takiej sytuacji możliwe dopiero po naprawieniu układu, przy
    czym naprawa taka powinna być udokumentowana!"

    "Poza tym, nieuczciwe warsztaty znają sposoby na napełnianie
    preparatami, które nie podlegają rejestracji, jak np. ogólnodostępnym
    propanem-butanem, czyli tanim LPG - porcja tego gazu potrzebna do
    napełnienia klimatyzacji kosztuje mniej niż 5 zł! A że jest on
    skrajnie łatwopalny? No cóż, nowy czynnik R1234yf też się pali!"

    "Dobrą stroną obowiązkowych szkoleń jest to, że być może przy okazji
    wielu samozwańczych fachowców dowie się, że np. coraz popularniejsze
    auta hybrydowe wymagają specjalnych procedur przy obsłudze
    klimatyzacji. Warsztat powinien mieć oddzielne urządzenie do
    serwisowania układów takich aut.

    Wynika to z faktu, iż do układów z kompresorami napędzanymi
    elektrycznie (takie rozwiązanie stosuje się w hybrydach i autach
    elektrycznych) wymagany jest specjalny olej o właściwościach
    dielektrycznych (nieprzewodzący) - nawet 1 proc. domieszki
    standardowego środka smarnego może doprowadzić do uszkodzenia układu.

    Jeśli serwisant się pomyli i nawet w porę zauważy swój błąd (zanim
    zatrze się kompresor i zaczną szaleć układy nadzorujące upływ prądu),
    konieczna będzie wymiana osuszacza, parownika, skraplacza i kompresora
    - czyli naprawa nawet za kilkanaście tysięcy złotych!"

    Czy ja dobrze mysle - silnik elektryczny kompresora jest w srodku
    szczelnego ukladu, jak w domowej lodowce ?

    J.

  • 2. Data: 2016-05-02 22:15:04
    Temat: Re: Klima scislego zarachowania
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 2 May 2016 22:07:54 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy ja dobrze mysle - silnik elektryczny kompresora jest w srodku
    >szczelnego ukladu, jak w domowej lodowce ?

    Dokładnie tak.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2016-05-02 22:18:22
    Od: j...@i...pl

    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy ja dobrze mysle - silnik elektryczny kompresora jest w srodku
    >szczelnego ukladu, jak w domowej lodowce ?

    http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/wp-content/u
    ploads/2012/12/kompresor-elektryczny-klimatyzacji-hy
    brydy.jpg