  • 71. Data: 2017-06-08 10:16:04
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Pytasz ogólnie jak jest? Nie robiłem badań statystycznych, ale kilka lat
    > temu zmieniłem tak adres wysyłki w pewnej aptece online. Z innego maila,
    > wystarczył numer zamówienia (inkrementowany globalnie ;).

    Ja kiedyś dostałem potwierdzenia umówienia wakacji z pewnego biura
    podróży. W URLu był numerek zamówienia, co mnie zainteresowało.
    Zmniejszyłem o 1 i dostałem komplet danych osobowych jakiegoś
    Stanisława. W ramach eksperymentu sczytałem im całą bazę zamówień
    wgetem. Powiadomiłem GIODO, a ten malowniczo olał zgłoszenie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 72. Data: 2017-06-08 10:17:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Przesadzasz, akurat uważam że TME jedną z lepszych stron, dzięki filtrom
    > przeglądam tylko to czego szukam a nie dziesięć tysięcy niepotrzebnych
    > rzeczy, śmiem twierdzić że żadna firma nie ma lepszego wyszukiwania,
    > RS, farnel się chowają, o mniejszych firmach już w ogóle szkoda wspominać.

    +1.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 73. Data: 2017-06-08 10:22:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Świat idzie w kierunku transakcji bezgotówkowych gdzie równiez szary
    > kowalski nie da rady bez banku.

    Bezgotówkowo, powiadasz... To spróbuj we Wrocławiu zapłacić
    w taksówce za kurs kartą. W autobusie się da bez łaski,
    a u taksiarzy musisz sobie to zastrzec przy zamawianiu,
    choć często i tak spotkasz się z pytaniem, czy koniecznie
    musi to być karta. Mam nadzieję, że ich Uber szybko wykończy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 74. Data: 2017-06-08 10:29:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Np. swego czasu zakup uC SAM7 był możliwy tylko w TME, za
    > bandyckie pieniądze. I płaciłem bo zakup poza PL oznaczał 7x więcej za
    > przesyłkę :/

    Ja ostatnio nakupiłem za bandyckie pieniądze PSOCów 5LP,
    bo tylko w Farnellu mieli:

    http://pl.farnell.com/cypress-semiconductor/cy8c5888
    axi-lp096/mcu-32bit-cortex-m3-80mhz-tqfp/dp/2630758

    Po niemal stówie za sztukę, choć gotowy zestaw ewaluacyjny z takim
    rdzeniem kosztuje 10$ w tym samym Farnellu. Tylko obudowa QFN, a ja się
    w wyluty nie zamierzam bawić. Takie selawi...

    No, ale układzik jest odlotowy, zwłaszcza w zakresie bloków analogowych.
    Jest na to GCC, tylko niestety Cypress uznaje tylko istnienie C.
    Przejście na C++ jest bolesne i wymaga m.in. ręcznego edytowania
    fabrycznych skryptów linkera. Leśne dziadki trzymają się mocno.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 75. Data: 2017-06-08 13:29:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    >Bezgotówkowo, powiadasz... To spróbuj we Wrocławiu zapłacić
    >w taksówce za kurs kartą. W autobusie się da bez łaski,

    Widziales jakie wielkie pudlo w autobusie :-)

    >a u taksiarzy musisz sobie to zastrzec przy zamawianiu,
    >choć często i tak spotkasz się z pytaniem, czy koniecznie
    >musi to być karta. Mam nadzieję, że ich Uber szybko wykończy.

    A w Uberze sie da ?

    No coz, te wszystkie przepisy taksowkowe wprowadzano nie tylko po to,
    aby ich opodatkowac, a teraz Uber wyrzuci to wszystko do kosza ...
    myslisz, ze dobrze bedzie ?

    J.

  • 76. Data: 2017-06-08 13:37:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A w Uberze sie da ?

    W Uberze nie płacisz kierowcy, tylko centrali Ubera i oni
    się tam jakoś już dalej rozliczają. Wsiadasz, wysiadasz,
    wystawiasz kierowcy komentarz. Bez gotówkowość do bólu.

    > No coz, te wszystkie przepisy taksowkowe wprowadzano nie tylko po to,
    > aby ich opodatkowac, a teraz Uber wyrzuci to wszystko do kosza ...

    Nie zapominajmy o aptece dla aptekarza.

    > myslisz, ze dobrze bedzie ?

    Ja lubię mieć większy wybór niż mniejszy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 77. Data: 2017-06-08 16:28:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 09:59, Piotr Wyderski pisze:

    > W sklepach też nie masz gwarancji jakości obsługi.
    > Ostatnio kupowałem trochę w KAMAMI. Po zakupie okazało
    > się, że nie ma możliwości zapłacenia kartą ani mTransferem
    > i muszę zmontować przelew, który oni sobie następnie potwierdzą
    > i jak nie będą mieli zastrzeżeń, to postarają się wysłać
    > jeszcze dziś. Klientowi się śpieszy, a nadchodzi trzecia dekada
    > XXI wieku.
    >
    > Albo oferta rezonatorów kwarcowych. Potrzebowałem 24MHz. Mają:
    >
    > https://kamami.pl/rezonatory-kwarcowe/59205-q24mhz-s
    md.html?search_query=24mhz&results=11

    > "Rezonator kwarcowy, obudowa SMD HC49S, RoHS"
    >
    > Krzywa mamusiu, ale jakie kondensatory obciążające mam do tego
    > podłączyć, ile to ma PPM i kto to w ogóle zrobił?
    >
    > Dla porównania, element kupiony w Farnellu wygląda tak:
    >
    > http://pl.farnell.com/txc/7b-24-000meeq-t/xtal-24-00
    0mhz-10pf-smd-5-0x3/dp/1841991?CMP=i-ddd7-00001003

    > Zakres temperatur pracy, 10ppm, 10pF, pełna karta katalogowa.

    W tme podobnie

    http://www.tme.eu/pl/details/24.00m-smdxt224/rezonat
    ory-kwarcowe-smd/yic/

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 78. Data: 2017-06-08 19:09:13
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 08.06.2017 o 09:59, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    >
    > Krzywa mamusiu, ale jakie kondensatory obciążające mam do tego
    > podłączyć, ile to ma PPM i kto to w ogóle zrobił?

    Chesz kupować w AVT i się dziwisz, że nie wiedzą co sprzedają?

  • 79. Data: 2017-06-16 11:02:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie widze nic złego w
    > kupowaniu starych elementów jeśli mają konkurencyjna cenę.

    Stare elementy mają też tę cechę, że już przeszły proces starzenia
    i parametry będą miały stabilne. Czasami to ma znaczenie.

    Pozdrawiam, Piotr