  • 11. Data: 2024-02-12 10:48:13
    Temat: Re: [OT] Fuzz do gitary
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2024 00:36, PD wrote:
    > To tu się trochę rozmijamy, na tyle że muszę to powiedzieć żeby mieć
    > czyste sumienie, nie gniewaj się że sprowadzę do absurdu. Jeśli dzieciak
    > okaże zainteresowanie np. czytaniem książek, to raczej nie dasz mu do
    > czytania książki telefonicznej bo jest za darmo. Jeśli jednak dasz, to
    > masz pewność że "pasja wyląduje na strychu" i "ograniczysz straty", ale
    > czy o to w tym chodzi?:)

    Przesadzasz w drugą stronę. Nie ma sensu inwestować w sprzęt za 1kzł,
    kiedy brzmienie jest bliżone do sprzętu za 100zł. Ja wiem, że przeciętny
    "ekspert" zaraz będzie bredził, jakie to gówno i że najlepsze były firmy
    X z lat 70, zrobione na lampach nadawczych z niemieckiej radiostacji,
    obecnie za 1mln$ na ebayu. Jesli to się przerodzi w coś profesjonalnego
    to i środki na profesonlane gadżety się znajdą, ale też nie na *takie*.
    Ja myślę racjonalnie: maksymalny efekt minimalnym kosztem, dobranym do
    okoliczności. Obecnie okoliczności są "hmmm, zobaczymy". Czyli byleco
    się nada, natomiast istotne jest aby to byleco nie odstraszało.

    Czyli: oszczędzanie, ale w granicy rozsądku.

    Albo inaczej: nie chcę aby to się przerodziło w audiofilstwo.

    Dam przykład: znajomy kupił kilka lat temu profesjonalne kable midi.
    Lepiej grają. Podobno. Mógłbym tłumaczyć tydzień jak to działa, ale
    "lepiej grają" i już. Wiec tego poziomu "inwestowania" chcę uniknąć
    nawet na etapie profesjonalnym.

  • 12. Data: 2024-02-12 11:01:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2024 09:34, DaNsOuNd wrote:
    > 1. Zabierasz córkę do sklepu z gitarami.
    > 2. Tłumaczysz sprzedawcy o co wam chodzi i czego poszukujecie.
    > 3. Próbujesz różne efekty które sklep ma na stanie.
    > 4. Zawężasz wybór do konkretnych modeli.
    > 5. Szukasz używek w internecie.

    Już to przerabiałem z klawiszami.

    Odnoszę wrażenie, że to zawracanie dupy znudzonemu kolesiowi
    przegladającemu demotywatory.

    Jakoś nie doznałem poczucia zaopiekowania.

    Wyszło tak, że ponieważ sprzedają Yamachy, to są z definicji najlepsze,
    zaś jeśli chodzi o kupno, to oczywiście model najdroższy będzie
    najlepszy. No i przy okazji człowiek wysłuchał wykładu o Korg M1, a w
    ogóle to najlepszy był Minimoog. Zastanawiałem się nawet, czy go nie
    zapytać, czy są dalej dostepne, ale nie wiem czy by zauważył to zaczepne
    pytanie w wylewie słów.

    W rzeczywistości kupione za grosze używane Casio CTK-691 okazało się
    strzałem w dziesiątkę jesli chodzi o amatorskie użycie, dostępne
    instrumenty, jakośc klawiszy i jakość dzwięku. W sam raz do zabawy i
    nauki. Spędziłem miesiąc na szukaniu, porównywaniu, analizowaniu.

    Nie twierdzę, że zawsze tak będzie, ale mam urazę do sprzedawców w
    sklepach muzycznych (nie tylko z tej 1 przyczyny, szukanie gitary
    akustyczniej wyglądało podobnie, najlepsza była najdroższa).

    > B.T.W. - >>>Jest gitara elektryczna. Najtańsza, stratocaster.<<<
    > Stratocaster to qltowa gitara i jedna z najdroższych. A córka ma
    > stratokształtną :-)

    Zgadza sie, ale tak się one nazywają w handlu i nic na to nie poradzę.
    Podobnie jak "szampan" w postaci lury z bąbelkami.

  • 13. Data: 2024-02-12 11:52:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Feb 2024 20:03:18 +0100, heby wrote:
    > Cześć.
    > Przepraszam za OT, ale pl.rec.muzyka jest martwą grupą, a temat zawadza
    > o elektronikę...
    >
    > Jest gitara elektryczna. Najtańsza, stratocaster.
    >
    > Córa chciała by jakiś pudełko do niej, które daje "metalowe"/"rockowe"
    > brzmienie. Takie w stylu np. "Van Halen" czy "Queen".
    >
    > Rzuciłem okiem na allegro i widzę:
    > 1) proste efekty typu pogłos.
    > 2) jakieś drogie efekty, których nazwy mi nic nie mówią.
    > 3) "przestery", cokolwiek to znaczy

    Te przestery to nie sa własnie fuzz'y?
    O ile pamietam, to fuzz miał zrobic z sinusoidy prostokąt/trapez,
    i przesterowany wzmacniacz swietnie się tu nadaje (IMHO, nigdy nie
    grałem).

    >Widzę 3 możliwosci:
    >1) Jest soft do tego. Sprawdziliśmy i to działa słabo. Płatnych nie
    >sprawdzałem (np. neuraldsp). Jestem pewny, że są świetne, ale troche w
    >ciemno mi nie pasuje brać. Po drugie, jest słyszalne opóźnienie.

    A to na pececie, czy jakims dedykowanym procku?
    IMO - jakis dedykowany procek nie powinien istotnie opóżniać.

    Pecet z windows to inna rozmowa ...

    > 3) Kupno pudełka gotowego. Jakie kupić? Budzet tak około 500zł, ale
    > prawdę mówiąc wolałbym mniej... na ali/allegro jest od groma pudełek,
    > ale mam takie wrażenie, że wiele z nich jest prostym przesterowaniem
    > wzmacniacza.

    A nie ma jakis sklepów, gdzie mozna podłaczyc, posłuchac ... no i
    kupic gdzie indziej :-)

    https://www.youtube.com/results?search_query=guitar+
    fuzz

    J.

  • 14. Data: 2024-02-12 11:59:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.02.2024 o 11:52, J.F pisze:

    > Te przestery to nie sa własnie fuzz'y?
    > O ile pamietam, to fuzz miał zrobic z sinusoidy prostokąt/trapez,
    > i przesterowany wzmacniacz swietnie się tu nadaje (IMHO, nigdy nie
    > grałem).

    Szkoda, wiedziałbyś że przesterowany wzmacniacz się do tego nie nadaje
    :) Nie chce mi się pisać tutaj "pracy doktorskiej" żebyś zrozumiał dlaczego.
    Tu masz prosty opis:

    https://www.sklepmuzycznydemo.pl/blog/fuzz-wszystko-
    co-trzeba-wiedziec

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2024-02-12 14:22:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 11:59:21 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > :) Nie chce mi się pisać tutaj "pracy doktorskiej" żebyś zrozumiał dlaczego.

    No ale piszą tam o "klipowaniu".

    Czyli fuzz to cos innego niz "przester" ?

    J.

  • 16. Data: 2024-02-12 14:30:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 11:01:39 +0100, heby wrote:

> [...]
    >
    > Jakoś nie doznałem poczucia zaopiekowania.
    >
    > Wyszło tak, że ponieważ sprzedają Yamachy, to są z definicji najlepsze,

    Moze są :-)

    > zaś jeśli chodzi o kupno, to oczywiście model najdroższy będzie
    > najlepszy.

    No coż - tańszy model czegos nie ma :-)

> [...]
    > instrumenty, jakośc klawiszy i jakość dzwięku. W sam raz do zabawy i
    > nauki. Spędziłem miesiąc na szukaniu, porównywaniu, analizowaniu.

    A uzywana yamahy ile kosztują?

    > Nie twierdzę, że zawsze tak będzie, ale mam urazę do sprzedawców w
    > sklepach muzycznych (nie tylko z tej 1 przyczyny, szukanie gitary
    > akustyczniej wyglądało podobnie, najlepsza była najdroższa).

    Z jakis powodów te inne są tańsze :-)

    No ale przeciez zachecamy do pójscia i przetestowania/posłuchania :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-02-12 14:52:32
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.02.2024 o 14:22, J.F pisze:

    co-trzeba-wiedziec

    > No ale piszą tam o "klipowaniu".
    >
    > Czyli fuzz to cos innego niz "przester" ?

    Oczywiście. Nazywanie fuzza przesterem jest barbarzyństwem. Obojętnie
    jak będziesz kombinował z przesterowaniem, to nie uzyskasz tam efektu
    jaki robi fuzz, czyli domieszką sprzężenia zwrotnego, kompensacją
    brzmienia, głębią, czy innymi bogatymi "udoskonaleniami" To jak
    porównanie spalonego na czarno, suchego kotleta do dobrze wypieczonego i
    soczystego kotleta :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2024-02-12 15:09:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2024 14:30, J.F wrote:
    > Moze są :-)

    To silnie zalezy od funkcji celu. Na przykład mogę miec funkcję celu w
    której najlepszym samochodem na świecie jest Smart Fortwo.

    > A uzywana yamahy ile kosztują?

    Obecnie nie wiem. Wspomniane klawisze kupowałem nascie lat temu i wtedy
    miałem rynek obcykany.

    Dzisiaj wydaje mi się, że kupiłbym klawisze midi i całośc podpiął pod kompa.

    > No ale przeciez zachecamy do pójscia i przetestowania/posłuchania :-)

    Z klawiszami było t samo: "patrz Pan jak to gra". No gra pięknie. Nic
    dziwnego, naście tyś kosztowało.

  • 19. Data: 2024-02-12 16:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 15:09:16 +0100, heby wrote:

    > To silnie zalezy od funkcji celu. Na przykład mogę miec funkcję celu w
    > której najlepszym samochodem na świecie jest Smart Fortwo.

    Moze być, ale w muzyce ... yamaha ma jakies wady, poza ceną? :-)

    > Obecnie nie wiem. Wspomniane klawisze kupowałem nascie lat temu i wtedy
    > miałem rynek obcykany.
    >
    > Dzisiaj wydaje mi się, że kupiłbym klawisze midi i całośc podpiął pod kompa.

    Ale rozumiem, ze ciagle jeszcze chodzi o granie palcami głównie?

    Wiec ten komputer, to zastępuje ... wbudowany sekwenser?
    Ale akurat CTK-691 sewenser ma.

    > Z klawiszami było t samo: "patrz Pan jak to gra". No gra pięknie. Nic
    > dziwnego, naście tyś kosztowało.

    To trzeba zacząc od słuchania najtanszych, moze gra wystarczająco
    dobrze :-)

    Albo ... patrzec ile kosztują używane :-)

    yamaha w porównaniu do Casio jakies zalety jak rozumiem ma ?

    J.

  • 20. Data: 2024-02-12 16:03:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 14:52:32 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > jaki robi fuzz, czyli domieszką sprzężenia zwrotnego, kompensacją
    > brzmienia, głębią, czy innymi bogatymi "udoskonaleniami" To jak

    A masz jakis schemat? Bo mnie to sprzęzenie zaintrygowało.

    > porĂłwnanie spalonego na czarno, suchego kotleta do dobrze wypieczonego i
    > soczystego kotleta :)

    https://www.youtube.com/watch?v=yLhShDtvZ1E

    ale ja drewniane ucho mam ... choc fuzz jakos inaczej brzmi :-)

    J.