  • 1. Data: 2013-06-08 23:21:33
    Temat: OT Internet w Orange CDMA
    Od: "kolec" <s...@n...koniu.pl>

    Znajomy ma takie coś w domu, jest nietechniczny, wuj mu to kiedyś założył
    i ma, problem w tym że to działa tragicznie.
    Nie znam tej technologii i nie korzystałem z takiego łącza wcześniej.
    Dlaczego to działa tak gównianie, mimo 4 kresek zasięgu?
    Rozumiem że są tam limity, jak sprawdzić ile jeszcze zostało?
    Drugie pytanie: czy trzeba za każdym razem klikać na connect w tym durnym
    programie od rutera? Jak to wyłączyć? Przecież to straszna kicha, ruter
    wifi z którego tak naprawdę może korzystać tylko jeden komputer, utrudnia
    to życie i jest upierdliwe, nie może to działać normalnie jak choćby w
    neostradzie?

  • 2. Data: 2013-06-08 23:33:33
    Temat: Re: OT Internet w Orange CDMA
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-08 23:21, kolec pisze:
    > Dlaczego to działa tak gównianie, mimo 4 kresek zasięgu?

    Sprecyzuj "gównianie".
    Ale jak każde łącze radiowe starszej technologii - cudów nawet pod
    stacją bazową nie będzie.
    Na resztę pytań chętnie odpowie wujek Google.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-06-08 23:56:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "kolec" <s...@n...koniu.pl> wrote:
> [...]
    > to życie i jest upierdliwe, nie może to działać normalnie jak choćby w neostradzie?

    Pierwsze pytanie - jaki modem?

  • 4. Data: 2013-06-09 12:05:39
    Od: "kolec" <s...@n...koniu.pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Sprecyzuj "gównianie".
    > Ale jak każde łącze radiowe starszej technologii - cudów nawet pod
    > stacją bazową nie będzie.
    > Na resztę pytań chętnie odpowie wujek Google.

    Potrafi przez chwilę działać normalnie, tzn w granicach 512kbit, by nagle
    spaść prawie do zera, taka żaba, o Youtube na tym w ogóle można zapomnieć,
    parę minut potrafi się ładować godzinami, komp nie jest zainfekowany
    niczym.

  • 5. Data: 2013-06-09 12:06:05
    Od: "kolec" <s...@n...koniu.pl>

    > Pierwsze pytanie - jaki modem?

    Axesstel MV510VR

  • 6. Data: 2013-06-09 12:22:09
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-09 12:05, kolec pisze:
> [...]
    > nagle spaść prawie do zera, taka żaba, o Youtube na tym w ogóle można
    > zapomnieć, parę minut potrafi się ładować godzinami, komp nie jest

    Zakłócenia w transmisjach radiowych może powodować tyle rzeczy, że
    szkoda wymieniać. Zaś abstrahując od mocy sygnału, istotne jest również
    to, z jakim serwerem się łączysz (gdzie na globie umiejscowionym).
    Znajomy ma to na umowę? Jeśli tak, to trudno coś poradzić. Wątpię, by
    (dedykowany?) modem miał tu wiele do problemu. Jeśli nie ma umowy bądź
    się skończyła/kończy, to lepiej pomyśleć o innej technologii. Jak
    mieszka w szczerym polu i tylko radio jest opcją, to trzeba sprawdzić
    jacy providerzy mają w pobliżu BTS-y i pochodzić po salonach, bo zdaje
    się, że wszyscy więksi dają możliwość bezpłatnego przetestowania swojego
    mobilnego internetu.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-06-09 13:03:06
    Od: "kolec" <s...@n...koniu.pl>

> [...]
    > jacy providerzy mają w pobliżu BTS-y i pochodzić po salonach, bo zdaje
    > się, że wszyscy więksi dają możliwość bezpłatnego przetestowania swojego

    To pipidówa, sprawdzałem i w 3G da się tam tylko złapać Plusa, ale cenowo
    nie wychodzi to zbyt fajnie.

  • 8. Data: 2013-06-09 13:17:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "kolec" <s...@n...koniu.pl> wrote:

    > Axesstel MV510VR

    Z głowy, bo nie mam pod ręką.
    Kabel ethernet, logujesz się na router (domyślny user/pass w instrukcji).
    Ustawiasz wifi w trybie router z szyfrowaniem WPA2 z wybranym przez siebie
    hasłem. W zakładce połączenia (lub podobnie) ustawiasz funkcję "zawsze
    podłączony".
    Rouer Wifi ma limit bodajże 127 podłączonych urządzeń, więc powinno
    wystarczyć.

  • 9. Data: 2013-06-09 13:20:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "kolec" <s...@n...koniu.pl> wrote:

> [...]
    > spaść prawie do zera, taka żaba, o Youtube na tym w ogóle można
    > zapomnieć, parę minut potrafi się ładować godzinami, komp nie jest zainfekowany

    Maksymalną prędkość możesz mieć ograniczoną przez Orange w profilu
    użytkownika do 1 Mb/s. Teoretycznie ten modem wyciągnie nieco ponad 3.
    Nowsze karty/modemy mogą działać do ponad 9 Mb/s, warto zapytać w BOK-u czy
    jest jakiś limit prędkości.
    No i pytanie - jaki pakiet danych w abo. Być może użyszkodnik zużywa go
    przez pierwsze dni okresu rozliczeniowego, a potem może liczyć na litość
    operatora :-)

  • 10. Data: 2013-06-09 17:01:53
    Od: "kolec" <s...@n...koniu.pl>

> [...]
    > podłączony".
    > Rouer Wifi ma limit bodajże 127 podłączonych urządzeń, więc powinno

    Wifi już odpaliłem, ale wciąż trzeba przez aplikację connect wpisywać pin
    i łączyć się za każdym razem,
    jak sprawdzić pozostały limit do wykorzystania?