  • 1. Data: 2023-10-02 12:59:24
    Temat: [OT] Jak laczyc TV z soundbarem?
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pytanie dotyczy jakości strumienia audio i współpracy TV z soundbarem.

    Do wyboru mam kilka możliwości:

    * bezprzewodowo:
    - po Bluetooth (i termometr zaokienny przestaje mi raportować do stacji pogodowej
    ;) na bodajże dwa sposoby, czyli Samsung Sound
    Connect (dobrze się spisuje co do funkcji, tylko ten nieszczęsny termometr ;) i
    zwykłe BT jak słuchawki;
    - po Wi-FI (sygnał leci chyba przez router jako Samsung Multiroom App, a nie
    direct wifi, ale nie jestem pewien, natomiast działa
    też w paśmie 5 GHz).

    * przewodowo:
    - po SPDIF czyli kabelku optycznym;
    - po HDMI (ARC);
    - po normalnym HDMI out-> HDMI in;
    - po analogowym out->in, ale o tym zapomnijmy

    Pytam, ponieważ internety piszą, że np. czasami HDMI (ARC) coś potrafi obciąć, np.
    kanały Dolby.

    W menu źródła dźwięku pojawia się do wyboru PCM, Dolby Digital oraz DTS Neo 2:5
    cokolwiek by to miało znaczyć (najlepiej przy
    ustawianiu włączyć TVP1 / TVP2 gdzie lecą po trzy ścieżki dźwiękowe). Mam tylko belkę
    pod ekranem (3-kanałową) i subwoofer (po BT),
    bez głośników satelitarnych. Roczniki modelowe sprzętu to 2015/16 bez Dolby Atmos.
    Źródło to wyłącznie przychodzący z anten sygnał
    cyfrowy telewizji naziemnej lub satelitarnej oraz wbudowane w Smarta youtube (chyba
    żadne z tych źródeł nie daje sygnału surround?),
    brak tunerów czy odtwarzaczy wpinanych do TV przez HDMI.