  • 1. Data: 2023-10-02 18:43:49
    Temat: komputer
    Od: krzysiek k <h...@g...com>

    mam taki komputer

    AMD Athlon XP 32 bit
    ASUS KT400
    512MB RAM
    GeForce 6200 AGP x8
    SSD 120GB

    i moje pytanie do czego go wykorzystac

    do neta sie nie da bo zadna przegladarka nie chce odpalic

    jakies propozycje ?

    na razie odpalilem DOS i gram w proste gry

  • 2. Data: 2023-10-02 18:50:30
    Temat: Re: komputer
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2023 18:43, krzysiek k wrote:
    > AMD Athlon XP 32 bit
    > ASUS KT400
    > 512MB RAM
    > GeForce 6200 AGP x8
    > SSD 120GB

    Prawdopodobnie wyprzedzi to jakieś współczesne Pi mieszczące się w kieszeni.

    > i moje pytanie do czego go wykorzystac

    Zostaw, z nikłą nadzieją, że kiedyś będzie coś warte jako "retro".

    Problemem takiego sprzętu jest prądożerność. Nie nadaje sie na serwer bo
    z dużo zjada per mips. Nie nadaje się do pracy bo za wielkie i głośne.
    Nie nadaje się do grania bo za nowe i za stare na raz. Tego typu sprzęt
    leży po śmietnikach, bo ta "era" nie jest jeszcze retro i możliwe, że
    nigdy nie będzie.

  • 3. Data: 2023-10-02 22:11:55
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/10/2023 05:50 pm, heby wrote:
    > Prawdopodobnie wyprzedzi to jakieś współczesne Pi mieszczące się w kieszeni.

    Specyfikacje, juz przed ostatniego raspberry pi.

    https://www.raspberrypi.com/products/raspberry-pi-4-
    model-b/specifications/

    Ja akurat mam wersje 4GB RAM.

    :)

    Ppzdrawiam
    --
    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 4. Data: 2023-10-02 22:25:09
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, October 2, 2023 at 11:43:51 a.m. UTC-5, krzysiek k wrote:
> [...]
    >
    > do neta sie nie da bo zadna przegladarka nie chce odpalic
    >
    > jakies propozycje ?
    >
    > na razie odpalilem DOS i gram w proste gry

    Dysk i cpu wyjac, dyska uzyc, cpu do szuflady, reszte zezlomowac.

    Mimo calej mojej milosci do nie smiecenia czy reuzywania, to bez dodania nieco ramu,
    wymiany grafiki na cos nieco lepszego to ten sprzet sie nie nadaje na retro granie
    czy domowy serwer.
    Jak by ci ktos tam dolozyl ramu do 4GB i grafe podmienil na najlepsze co mozna w agp
    wsadzic - obie rzeczy za darmo to bym to na maszyne do grania zaaranzowal.
    Jakies xp, plus emulatory i stare gry (q3, cod, simsy wczesniejsze itp) to to ma
    sens. Maly bo maly ale jakis ma.

    Poza tym nie widze zastosowania poza jakimis super niszowymi sprawami.

  • 5. Data: 2023-10-03 00:21:31
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, October 2, 2023 at 3:21:20 p.m. UTC-5, 2late wrote:
    > Specyfikacje, juz przed ostatniego raspberry pi.
    >
    > https://www.raspberrypi.com/products/raspberry-pi-4-
    model-b/specifications/

    > Ja akurat mam wersje 4GB RAM.
    >
    > :)

    https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_athlon
    _5350-vs-raspberry_pi_4_b_broadcom_bcm2711

    Mam wrazenie ze te raspberry duzo szybsze nie bedzie.
    Do ogladania video czy rekodowania filmikow sie nada ale zipowac to tak srednio
    lepiej.

  • 6. Data: 2023-10-03 04:56:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-02, krzysiek k <h...@g...com> wrote:
    > mam taki komputer
    >
    > AMD Athlon XP 32 bit
    > ASUS KT400
    > 512MB RAM
    > GeForce 6200 AGP x8
    > SSD 120GB
    >
    > i moje pytanie do czego go wykorzystac

    Do nauczenia się, że nie każdy sprawny sprzęt ma użytkowy sens. Za duże
    TDP na serwer czegokolwiek. Zbyt nędzne funkcjonalnie na inne
    zastosowania. Historycznie tez nic specjalnego. Mam kubeł takich (w
    tym Durony, Pentium 4 i inne przejściowej epoki) wyłącznie z powodu
    osobistych tendencji do dziadowania i bólu związanego z wyrzucaniem
    sprawnych rzeczy.

    > do neta sie nie da bo zadna przegladarka nie chce odpalic
    >
    > jakies propozycje ?

    Rozbierz na częsci, zabezpiecz. Za jakiś dłuższy czas z sentymentu
    złożysz i odpalisz ponownie, jeśli wczesniej nie wyrzucisz.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-10-03 09:21:28
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Może poszukaj ostatnią wersję Safari for Windows.

    -----

  • 8. Data: 2023-10-04 08:27:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.10.2023 18:43, krzysiek k wrote:
    > mam taki komputer
    >
    > AMD Athlon XP 32 bit
    > ASUS KT400
    > 512MB RAM
    > GeForce 6200 AGP x8
    > SSD 120GB
    >
    > jakies propozycje ?

    Jakby to była Amiga, Atari czy Commodore...to byłby większy potenciał,
    ale nadal możesz:

    - zrobić konsolę dla młodszego dziecka: Quake3, Giants - Citizen Kabuto,
    Battlefield 1942/Vietnam; te tytuły świetnie na tym pójdą.
    - możesz na nim przeglądać pocztę
    - zrobić z niego maszynę do pisania
    - poeksperymentować z dystrybucjami Linuksa/Unixa
    - zrobić konsolę do nauki programowania np. Pythona
    - starsze multimedia - CD, DVD, MP3 - także pewnie sobie poradzi

    Ewentualnie:
    - nauczyć się na nim wymieniać pastę pod CPU lub GPU
    - sprzedać na części za grosze, ale Tobie to da: kilka złotych,
    satysfakcję z handlu, radość że komuś jeszcze to posłuży a nie pójdzie
    na górę piętrzyć śmietnisko

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2023-10-06 22:06:59
    Od: "jedrek" <...@...j>

    > do neta sie nie da bo zadna przegladarka nie chce odpalic

    No jak nie chce odpalić?
    Tu masz kilka przeglądarek co biegają pod XP na starych procach
    https://msfn.org/board/topic/184051-my-browser-build
    s-part-4/page/157

    K-Meleon powinna ruszyć bez problemu
    https://o.rthost.win/kmeleon/KM76.4.9-Goanna-2023093
    0.7z
    nie wszystko na niej chodzi, ale coś tam pooglądasz.

    Zobacz czy ten Basilisk ruszy
    https://o.rthost.win/basilisk/basilisk52-g4.8.win32-
    git-20230930-3219d2d-uxp-7a3845abaf-xpmod-ia32.7z

    To też ma szansę zagadać
    https://o.rthost.win/gpc/files1.rt/firefox-45.9.34-2
    0230930-69f77fc6e-win32-ia32.7z
    https://o.rthost.win/palemoon/palemoon-27.10.0.win32
    -git-20230930-bc755da7a5-xpmod-ia32.7z

  • 10. Data: 2023-10-07 10:57:25
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 2 Oct 2023 09:43:49 -0700 (PDT), użytkownik krzysiek k
    napisał:

    > i moje pytanie do czego go wykorzystac

    Do oswojenia się z linuksem. Zainstaluj parę linuksów - Minta, Ubuntu,
    Fedorę czy co ci tam przyjdzie do głowy i pobaw się w wolnej chwili.
    Bonus - pod linuksem ci pójdą najnowsze przeglądarki :)

    --
    Jacek