  • 71. Data: 2024-02-16 20:25:27
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.02.2024 o 19:16, io pisze:

    > Wszyscy zwolnili się :-)

    Ty byś testu nie przeszedł :D...testem może być wywiercenie 20 otworów
    młotowiertarką w cegle, wiertłem 5mm bez regulacji prędkości :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 72. Data: 2024-02-18 22:09:48
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Nie stosuje, są za słabe, jedynie w wiertarkach.

    > To nic nie zmienia, nadal udar jest pneumatyczny.

    Ok, teraz pytanie.

    Czy to co widać na zdjęciach to udar mechaniczny czy pneumatyczny?

    http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240218_152716.jpg

    http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240218_152807.jpg

    Tu przygryziony oring, moze to było powodem?

    http://arnold.ziffel.one.pl/IMG_20240217_215605.jpg

    Jest tłok, ale jak ten tłok pracuje? Tłucze bezlitośnie w coś, co tłucze w
    dłuto, czy robi tam jakąś poduszkę powietrzną, która tłucze?

    Generalnie rozebrałem, nie trzeba było dużo smarować, ale nasmarowałem
    tłok i jest jakby lepiej. Dużo rzadziej zrywa sobie ten udar.

    Może ten tłok faktycznie robi tam poduszkę powietrzną, ale uszczelnia się
    na smarze i tego smaru nadal tam jest za mało? Tłok nie wydaje się mieć
    żadnej uszczelki ani pierścienia... wygląda raczej jak pobijak.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy

  • 73. Data: 2024-02-18 22:20:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ale tam na mikrostyku drzwi to zrobione.

    To chyba było to. Z jakiegoś powodu ten styk zrobił zwarcie, ale nie
    uszkodził się. Działa dalej.

    Generalnie wymieniłem bezpiecznik (tymczasowo 6A3 szklany zwłoczny bo taki
    miałem, oryginalnie był 8A ceramiczny szybki, zamówiłem, jak przyjdzie to
    podmienię) i mikrofalówka działa.

    No i teraz kwestia co się tam w zasadzie zadziało, że ten "monitor"
    (wyczytałem, że tak to się nazywa) zadziałał. Jakiś łuk?

    Osobna sprawa to to, co jeśli się to powtórzy. Korci mnie, żeby odłączyć
    wtedy jeden biegun tego "monitora" (wtedy bezpieczeństwo nie powinno być
    mniejsze, bo ten switch przecież jest trzecim, który załącza mikrofalę, po
    prostu przełączając L między dalszą częścią obwodu a N), ale jednak z
    jakiegoś powodu tak to zrobili. I z jakiegoś powodu zadziałał... pytanie
    tylko czy to on zadziałał nadgorliwie, czy to dwa pozostałe przełączniki
    zadziałały zbyt leniwie.

    > Może tak ma być? Gdzieś widziałem, że nie zwiera na sztywno L z N, tylko
    > przez rezystor pół oma.

    Tutaj nie widziałem takiego rezystora (jest płytka a na niej dwa rezystory
    mocy, ale to jest w obwodzie soft startu), na schemacie innej mikrofalówki
    też widziałem, że zwiera bezpośrednio.

    Dla porządku: model to Amica AMGF20M1GS.

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 74. Data: 2024-02-18 22:50:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jest tłok, ale jak ten tłok pracuje? Tłucze bezlitośnie w coś, co tłucze w
    > dłuto, czy robi tam jakąś poduszkę powietrzną, która tłucze?

    Tu pokazali i opisali.

    https://www.researchgate.net/figure/Schematic-cross-
    section-diagram-of-electro-pneumatic-hammer_fig1_222
    521086

    Robert

  • 75. Data: 2024-02-19 00:36:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Tu pokazali i opisali.
    >
    > https://www.researchgate.net/figure/Schematic-cross-
    section-diagram-of-electro-pneumatic-hammer_fig1_222
    521086

    Ok, czyli jednak pneumatyczny. Tu też jest pokazane (to inny młot):

    https://www.youtube.com/watch?v=KJxwAy-SqNU#t=36

    Ten nie ma tego "intermediate piston".

    Generalnie proste jak konstrukcja cepa, a jednak czasem gubi udar. Patrząc
    na ten schemat to pasowałoby do tego, że zawiesza się któryś z tłoków
    pośrednich (albo "striker" albo "intermediate piston", o ile go mam u
    siebie).

    Chyba po prostu powyciągam wszystko z tego cylindra i porządnie nasmaruję
    (na razie wyciągnąłem tylko tłok, tzn. sam się wyciągnął jak wyciągałem
    cylinder, i ten drugi tłok, "striker").

    Możliwe że to jest uszczelnione po prostu smarem? Ten który kupiłem (ktoś
    polecił w tym wątku) jest gęsty, ale rzadszy niż ten, który znalazłem w
    młocie (do smarowania trybów, nie samego tłoka i cylindra). Same tłoki
    chodzą w cylindrze luźno (ten "striker" sam mi wypadł).

    --
    Jesteśmy bardzo biedni. Żona musiała sprzedać nerkę żebyśmy mieli co
    jeść w Boże Narodzenie. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zrezygnować z

  • 76. Data: 2024-02-19 00:42:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I tu się mylisz :) Kupiłem 15 lat temu młot w Praktikerze za 100zł
    > :D...jeśli chodzi o "przebieg" to zniszczył 1/4 muru berlińskiego,
    > łącznie z fundamentami a ilość dziur w żelbecie jest taka, że mógłbym z
    > tego zrobić "czarną dziurę" wielkości księżyca :D
    >
    > Do dzisiaj to sprzedają i wcale dużo więcej nie kosztuje.
    >
    > Skróciłem tylko 2x kabel (nie wymieniałem) bo się "ukruszył" i nadal
    > działa w 100% Używam tego naprawdę sporo. Walizka jedynie pękła na
    > zawiasach i tyle :)
    >
    > Link do modelu:
    >
    > https://lombard66.pl/produkt/391159,mlotowiertarka-n
    upower-nupk620

    Potwierdzam. Też mam taki. Zniszczyłem nim życie sąsiadom jak jeszcze
    mieszkałem w bloku. Jak pierwszy raz wjechałem nim w żelbeton to
    myślałem, że trafiłem w jakieś puste miejsce.

    Gdyby jakimś cudem to padło ( nie zanosi się ) to lecę po taki sam bez
    zastanawiania się.

  • 77. Data: 2024-02-24 11:12:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Może ten tłok faktycznie robi tam poduszkę powietrzną, ale uszczelnia się
    > na smarze i tego smaru nadal tam jest za mało? Tłok nie wydaje się mieć
    > żadnej uszczelki ani pierścienia... wygląda raczej jak pobijak.
    Chyba tak to działa, w dużych młotach takich drogowych zasilanych takim
    dużym kompresorem na kołach, też jest taki 'latający' tłok który wali w
    pobijak, nawet go widać z boku w szparze który wylatuje powietrze.
    Młota nigdy nie rozbierałem więc nie wiem jak jest zrobiony ale co
    wkleił Robert wynika że chyba smar tam musi być aby uszczelnić ten tłok
    pompujący, ale nie ten latający bo nie będzie odpowiednio 'bił'.

    --
    Janusz

  • 78. Data: 2024-02-25 01:31:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Młota nigdy nie rozbierałem więc nie wiem jak jest zrobiony ale co
    > wkleił Robert wynika że chyba smar tam musi być aby uszczelnić ten tłok
    > pompujący, ale nie ten latający bo nie będzie odpowiednio 'bił'.

    Nasmarowałem porządnie oba, nawet bardziej ten latający, bo miałem do
    niego lepszy dostęp. Młot się naprawił :) Działa jak nowy.

    --
    Śmiech dziecka jest najcudowniejszym dźwiękiem jaki istnieje.
    No chyba, że jest 3 w nocy, a ty jesteś w domu sam.

  • 79. Data: 2024-02-27 12:44:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nasmarowałem porządnie oba, nawet bardziej ten latający, bo miałem do
    > niego lepszy dostęp. Młot się naprawił :) Działa jak nowy.

    No to super, gratulacje :)
    I dobrze wiedzieć na przyszłość.

    --
    Janusz

  • 80. Data: 2024-02-27 23:18:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.02.2024 o 12:44, Janusz pisze:

    > No to super, gratulacje :)
    > I dobrze wiedzieć na przyszłość.

    ...ja tylko podpowiem, że w oryginalnym pudełku/walizce jest dodawany
    pojemnik ze smarem :) Przynajmniej te, które widziałem i które kupiłem.
    https://lombard66.pl/produkt/391159,mlotowiertarka-n
    upower-nupk620
    Ten pojemnik z czerwoną zakrętką, to właśnie smar :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>