  • 81. Data: 2024-02-29 02:02:58
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ...ja tylko podpowiem, że w oryginalnym pudełku/walizce jest dodawany
    > pojemnik ze smarem :) Przynajmniej te, które widziałem i które kupiłem.
    > https://lombard66.pl/produkt/391159,mlotowiertarka-n
    upower-nupk620
    > Ten pojemnik z czerwoną zakrętką, to właśnie smar :)

    Tu nie było oryginalnego pudełka :)

    A tak się jeszcze zastanawiam. Te młoty mają jakieś sprzęgło do wiercenia?
    Sugeruje to doświadczenie, które raz miałem.

    Poprosiłem znajomego, żeby pożyczył mi wiertarkę na SDS-a, bo chciałem
    wywiercić konkretny otwór w betonie, a tą moją małą za 60 zł bym się
    prędzej... wiadomo co. I tak bym tam wiertła nie założył, bo futerko mam
    na 10 mm, a otwór potrzebowałem 18 mm. No to pożyczył, ale nie wiertarkę,
    bo ta akurat była gdzieś potrzebna, a młot. I nie mi, a przyszedł zrobić.
    Czyli pożyczył młot razem z usługą.

    No to dobra, chce to niech wierci. No to staje i wierci. Wierci, wierci, i
    to wiertło co chwilę staje w tym gruzie betonem zalanym. Młot się kręci,
    wiertło tłucze (udarem), i to wszystko. Staje dęba i nie kręci. Walczy z
    tym młotem, wyciąga go co chwilę, w końcu jakoś z bólem się dowiercił (a
    ból był jeszcze większy, jak mu powiedziałem, że to był pierwszy otwór z
    trzech).

    I tak sobie teraz myślę, że może tam jest po prostu jakieś sprzęgło, żeby
    łapy nie urwało przy zatrzymaniu wiertła? Bo to jednak moc chyba podobna
    do zwykłej wiertarki, ale obroty mniejsze, więc moment większy. Miałoby to
    sens.

    --
    Skarbie, jestem w pracy. Jedzenie jest na kuchence, musisz tylko podpalić,
    gaz jest już odkręcony. Buziaki.