  • 1. Data: 2006-09-18 11:13:49
    Temat: [OT] quagga i rozne ASy - cele statystyczne
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    przepraszam za OT ale na a.p.l.sieci nie dostałem odpowiedzi :(

    mam pytanie:
    mam uruchomioną quagge, wszystko smiga idealnie,
    ale jak "skapnąć" się do jakiego ASa mam najwięcej ruchu?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2006-09-18 12:52:59
    Temat: Re: [OT] quagga i rozne ASy - cele statystyczne
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mam pytanie:
    > mam uruchomioną quagge, wszystko smiga idealnie,
    > ale jak "skapnąć" się do jakiego ASa mam najwięcej ruchu?

    mierzyc traffic na interfejsach sieciowych? http://oss.oetiker.ch/mrtg/

    MaW

  • 3. Data: 2006-09-18 14:17:42
    Od: wer <b...@n...pl>

    Mariusz Wołek wrote:
    > Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mierzyc traffic na interfejsach sieciowych? http://oss.oetiker.ch/mrtg/

    A jak wszystko sie ma na jednym interfejsie?

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 4. Data: 2006-09-18 16:52:05
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Mariusz Wołek napisał(a):
    > Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mierzyc traffic na interfejsach sieciowych? http://oss.oetiker.ch/mrtg/
    hmm
    to powiedz mi, jak w taki sposób wyciągnąć informację, że najwięcej
    ruchu przychodzi z np. AS123 ?

    nie chodzi mi o to który styk jest obciążony najbardziej :) ale o to,
    skąd (z jakiego ASa) przychodzi do mnie najwiecej ruchu (na dowolny
    interfejs/styk z dostawcą)

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2006-09-18 17:11:22
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    icek wrote:

    > nie chodzi mi o to który styk jest obciążony najbardziej :) ale o to,
    > skąd (z jakiego ASa) przychodzi do mnie najwiecej ruchu (na dowolny
    > interfejs/styk z dostawcą)

    Jest wiele sposobów, jeśli masz kilka interesujących Cie ASN-ów i chcesz
    się dowiedzieć ile ruchu leci z/do, to polecam iptables + mrtg. Z
    bardziej zagmatwanych rzeczy może spróbować poszukać po snmp lub pobawić
    się NetFlow.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 6. Data: 2006-09-18 17:34:51
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    icek <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > nie chodzi mi o to który styk jest obciążony najbardziej :) ale o to,
    > skąd (z jakiego ASa) przychodzi do mnie najwiecej ruchu (na dowolny

    Oczywiścnie nie podałeś, o jaki OS chodzi. Jeżeli o Linuksa to rozwiązanie
    jest dość proste:

    http://vcalinus.gemenii.ro/quaggarealms.html

    Poza tym mocno NTG.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 7. Data: 2006-09-18 17:39:16
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > Oczywiścnie nie podałeś, o jaki OS chodzi. Jeżeli o Linuksa to rozwiązanie
    > jest dość proste:
    Linux

    > http://vcalinus.gemenii.ro/quaggarealms.html
    obadam
    > Poza tym mocno NTG.
    wiem i bardzo przepraszam,
    ale nie wiedziałem gdzie zadać pytanie w tej sprawie, a na a.p.l.s nikt
    nie odpowiedział mi.

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2006-09-18 18:19:04
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 18 Sep 2006 19:11:22 +0200 I had a dream that SoR <d...@d...poczta.fm>
    wrote:
> [...]
    >się dowiedzieć ile ruchu leci z/do, to polecam iptables + mrtg. Z
    >bardziej zagmatwanych rzeczy może spróbować poszukać po snmp lub pobawić

    Najlepiej to netflow+flowscan.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2006-09-18 19:55:30
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Najlepiej to netflow+flowscan.

    ale stety/niestety platforma dla BGP to Linux..

    --
    pozdros
    icek

  • 10. Data: 2006-09-18 20:51:14
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 18 Sep 2006 21:55:30 +0200 I had a dream that icek <i...@p...onet.pl>
    wrote:
    >ale stety/niestety platforma dla BGP to Linux..

    A w czym to przeszkadza?

    --
    Grzegorz Janoszka