  • 1. Data: 2006-09-11 09:23:09
    Temat: Jakość radiolinii
    Od: "Jermi" <j...@p...onet.pl>

    Jeden z dużych operatorów zaproponował mi zestawieni łącza symetrycznego 2
    Mb/s za pomocą radiolinii. Punkt dostępowy jest ok. 6 km od nas. W związku z
    tym mam pytanie:
    Jeśli operatar po wizji lokalnej uzna, że można zestawić takie łącze to jak
    to się sprawuje w "praniu"?
    Zakładając, że jego łącza są w miarę niezawodne i mają dużą przepustowość
    chodzi mi raczej o niezawodność głównie ze względu na warunki atmosferyczne.
    Na podstawie doświadczeń znajomych, którzy mają dostęp radiowy do operatorów
    osiedlowych bywa z tym różnie.
    Moje długofalowe doświadczenie z telewizją satelitarną też mówi, że podczas
    poważnych opadów deszczu/śniegu występują co najmniej odczuwalne zakłócenia.
    Biorąc jednak pod uwagę jakość sprzętu i profesjonalizm/doświadczenie
    pracowników tak dużego dostawcy myślę, że jest szansa na lepszę
    niezawodność. Zależy mi oczywiście na maksymalnej niezawodności takiego
    łącza porównywalnej z łączem miedzianym.
    Czy jest to możliwe?

  • 2. Data: 2006-09-11 09:56:06
    Temat: Re: Jakość radiolinii
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > niezawodność. Zależy mi oczywiście na maksymalnej niezawodności takiego
    > łącza porównywalnej z łączem miedzianym.

    jest, 6km to jest żadna odległość.
    Nawet dla 38GHz są w stanie uzyskać poziom sygnału -40dBm (anteny 0.6m) a
    czułość radiolini będzie
    na poziomie -82dBm. Zeby działało praktycznie w każdych warunkach, GSMowcy
    ustawiają
    tak żeby było 30dB fade margin, czyli jak będzie sygnał na poziomie -52dBm
    to żadną pogodą tego
    nie zamordujesz, przynajmniej nie powinieneś.

    Marcin

  • 3. Data: 2006-09-11 19:24:14
    Od: "loksim" <loksim4WON_SPAM@WON_SPAMpoczta.onet.lp>

> [...]
    > tym mam pytanie:
    > Jeśli operatar po wizji lokalnej uzna, że można zestawić takie łącze to

    jesli operator jest powazny, to radio bedzie pracowac w kanale
    przydzielonym, a nie obok kuchenek mikrofalowych; tym samym implikuje to
    powazny sprzet, a nie jakies wifi;
    za 2Mb powinienes zaplacic minimum 800 netto na czas okreslony, w przeciwnym
    wypadku wietrze podstep

    loksim

  • 4. Data: 2006-09-11 19:35:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "loksim" <loksim4WON_SPAM@WON_SPAMpoczta.onet.lp> napisał w
    wiadomości news:ee4d4s$2ia$1@news.onet.pl...
> [...]
    > powazny sprzet, a nie jakies wifi;
    > za 2Mb powinienes zaplacic minimum 800 netto na czas okreslony, w

    Jeżeli nie jest to centrum aglomeracji, to 5g da radę. Są też wyższe
    częstości uwolnione, tylko dostępność sprzętu słaba.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2006-09-20 09:35:19
    Od: "tomeks" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > powazny sprzet, a nie jakies wifi;
    > za 2Mb powinienes zaplacic minimum 800 netto na czas okreslony, w przeciwnym

    jesli operator jest powazny, to nie zestawi radiolini punkt-punkt na lacze 2M
    za 800pln,
    mysle ze proponuje Ci punkt-wielopunkt w technologii LMDS i tu mozesz otrzymac
    maksymalnie 2XE1,jednoczenie przy 2M zachowujac dobra cene,
    a w praniu laczko takie jest stabilne ,zwazywszy na mala odleglosc od stacji bazowej

    pozdr
    ts

  • 6. Data: 2006-09-20 23:15:31
    Od: "Karol Knapik" <k...@k...com.pl>

    6 km to nie jest zbyt wiele nawet na niekomercyjnych pasmach ludzie
    zestawiaja dalsze polaczenia i szybsze

    --
    Pozdrawiam:
    Karol Knapik