  • 1. Data: 2006-09-08 12:12:31
    Temat: bgp
    Od: linuksowiec <l...@i...pl>

    Witam,

    Mam zamiar przejśc na bgp i dodatkowe lacze. Mam publiczne IP, ale od
    TP.SA wiec bede musial je oddac . Dokładamy drugie łącze jako zapasowe z
    MAN-u. Chce mieć swoje adresy IP z ripe-u. Mam pytanie dla obeznanych w
    temacie czy mocno zmieni mi sie routing np do IP nalezacych do klientow
    TP-sy ( neostrady i dls-e) oraz do innych polskich serwisów www( onet,
    wp, o2.pl).Wiem ze bgp mozna wlaczyc tylko w opcji ATM global i nie
    mozna wykonywac tranzytu czyli prepend pewnie odpada. Czy warto i czy
    uzytkownicy zauważą jakąś rożnice?

    Pozdrawiam linuksowiec

  • 2. Data: 2006-09-08 12:28:15
    Temat: Re: bgp
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    linuksowiec napisał(a):
> [...]
    > wp, o2.pl).Wiem ze bgp mozna wlaczyc tylko w opcji ATM global i nie
    > mozna wykonywac tranzytu czyli prepend pewnie odpada. Czy warto i czy

    Wszystko zalezy od doboru operatorow, ich polityki oraz Twojej checi
    zabawy w kreatywna polityke routowania

    a co do tranzytu i prependow to nie zrozumialem, ale nie spotkalem sie
    jeszcze z opcja "brak mozliwosci prependu"

    --
    Mateo

  • 3. Data: 2006-09-08 12:43:23
    Od: linuksowiec <l...@i...pl>

    Mateo wrote:

> [...]
    >
    > a co do tranzytu i prependow to nie zrozumialem, ale nie spotkalem sie
    > jeszcze z opcja "brak mozliwosci prependu"

    Co rozumiesz przez pojecie "kreatywana polityka routowania " -
    polączenie z polskimi punktami wymiany ruchu ?

  • 4. Data: 2006-09-08 12:50:21
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    linuksowiec napisał(a):

    > Co rozumiesz przez pojecie "kreatywana polityka routowania " -
    > polączenie z polskimi punktami wymiany ruchu ?

    nie, to ze jak mi sie zapragnie to do onetu pojde via punkt wymiany
    ruchu, albo via netia, albo via POL34
    albo np nie chce zeby z telii ruch wracal netia - zakladam community i
    juz nie wraca

    to taka przykladowa moja mala polityka

    --
    Mateo

  • 5. Data: 2006-09-08 15:18:11
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > albo via netia, albo via POL34
    > albo np nie chce zeby z telii ruch wracal netia - zakladam community i juz

    BGP - Bardzo Grozny Protokol

    masz numer AS ?

  • 6. Data: 2006-09-08 16:07:58
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Olszewski Konrad [Etop] napisał(a):
    > Użytkownik "Mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > BGP - Bardzo Grozny Protokol
    >
    > masz numer AS ?

    mam, Ty tez masz - zle skonfigurowany czytnik newsow;)

    --
    Mateusz

  • 7. Data: 2006-09-08 19:49:30
    Od: "pilsner" <p...@o...pl>

> [...]
    > albo via netia, albo via POL34
    > albo np nie chce zeby z telii ruch wracal netia - zakladam community i juz

    nie zawsze jest to takie latwe, idealnie wymanewrowac ruch jak piszesz,
    jakkolwiek jest czym sie bawic

    pilsner

  • 8. Data: 2006-09-11 23:01:37
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > mam, Ty tez masz - zle skonfigurowany czytnik newsow;)
    >
    > --
    > Mateusz

    bo nie umiem - jestem noob