  • 1. Data: 2019-01-24 12:10:49
    Temat: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: "TOJA" <b...@s...pl>

    Uważam, że powinna być obowiązkowa, natychmiastowa
    (jeszcze tej zimy) kontrola wszystkich diesli zarejestrowanych
    w Polsce. Te, które przejdą obowiązkową kontrolę powinny
    dostać wyraźną naklejkę na przednią szybę. Pozostałym
    powinien zostać odebrany dowód rejestracyjny.

    Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-01-24 12:20:56
    Temat: Re: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jan 2019 12:10:49 +0100, TOJA

    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Nim się zaczniesz ciskać nad dieslami, zobacz co wylata z milionów kominów
    węglowo-drewnianych. To jest prawdziwy problem z którym od lat nic się nie
    robi. Samochody później.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-01-24 12:38:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:10:49 +0100, TOJA napisał(a):

    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Jest nagonka na diesle która ma niewiele wspólnego z rozumem. Benzyniaki
    wypuszczają jakieś 30% więcej na km spalin niż diesle i nikt nie
    lamentuje a powinien, bo to jest o 30% więcej antyklimatycznego CO2.
    Tyle że w dieslach jest procentowo więcej NOx, choć już nie jestem
    pewien czy również więcej na km. I tak się składa że NOx nie śmierdzą
    ani ich nie widać. Ponadto, jak już wcześniej ktoś powiedział, miejski
    zimowy smog składa się w 90% ze spalin z pieców węglowych.
    Zaryzykuję twierdzenie że ostatnimi dopuszczonymi do ruchu spalinówkami
    będą właśnie diesle.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-01-24 12:49:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jan 2019 12:38:59 +0100, Jacek Maciejewski

    > Jest nagonka na diesle która ma niewiele wspólnego z rozumem.

    Nagonka jest zasadna.

    > Benzyniaki wypuszczają jakieś 30% więcej na km spalin niż diesle
    > i nikt nie lamentuje a powinien, bo to jest o 30% więcej
    > antyklimatycznego CO2.

    Nie lamentuje, bo emisja CO2 to nie jest podstawowy problem. Tj. jak
    wdychasz CO2 ze spalin, to w zasadzie nic się nie dzieje, bo sam też CO2
    produkujesz.

    > Tyle że w dieslach jest procentowo więcej NOx, choć już nie jestem
    > pewien czy również więcej na km.

    Oczywiście że więcej.

    > I tak się składa że NOx nie śmierdzą ani ich nie widać.

    Za to widać PMy których diesle produkują znacznie więcej niż benzyniaki. Do
    tego NOx przyklejone do PMów sieją spustoszenie nie tylko w płucach.

    > Ponadto, jak już wcześniej ktoś powiedział, miejski
    > zimowy smog składa się w 90% ze spalin z pieców węglowych.

    Ale dla samych kierowców bezpośrednim zagrożeniem są właśnie diesle.

    > Zaryzykuję twierdzenie że ostatnimi dopuszczonymi
    > do ruchu spalinówkami będą właśnie diesle.

    :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-01-24 13:06:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Jan 2019 12:10:49 +0100, w <5c499d37$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    "TOJA" <b...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > powinien zostać odebrany dowód rejestracyjny.
    >
    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Czyżbyś padł/padła ofiarą szopki medialnej?
    Włącz myślenie.

  • 6. Data: 2019-01-24 13:06:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 12:49:22 +0100, Myjk napisał(a):

    > Nagonka jest zasadna.

    Zanim będziesz pieprzył dalej, poczytaj sobie choćby:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin
    Zwłaszcza porównaj najnowsze normy.
    Już tu kiedyś wspomniałem że znacznie łatwiej jest w dieslu obniżyć
    produkcję NOx (są opracowane metody tyle że koncerny się nie kwapią)
    aniżeli zejść ze spalaniem benzyniaków do poziomu diesli (z zasadniczych
    termodynamicznych powodów).
    Inna sprawa że jak ktoś ma niesprawny silnik to wszystko jedno czym
    popędzany, powinien nie przejść badań.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-01-24 13:21:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tuwim byl chyba wizjonerem bo napisal wiersz o Twoich rodzicach.

    "Karta z dziejów ludzkości"
    Spotkali się w święto o piątej przed kinem
    Miejscowa idiotka z tutejszym kretynem.

    Tutejsza idiotko! - rzekł kretyn miejscowy -
    Czy pragniesz pójść ze mną na film przebojowy?

    Miejscowa kretynka odrzekła - Z ochotą,
    Albowiem cię kocham, tutejszy idioto.

    Więc kretyn miejscowy uśmiechnął się słodko
    I poszedł do kina z tutejsza idiotką.

    Na miłym macaniu spłynęła godzinka
    I była szczęśliwa miejscowa kretynka.

    Aż wreszcie szepnęła: - kretynie tutejszy!
    Ten film, mam wrażenie, jest coraz nudniejszy.

    Więc poszli na sznycel, na melbe, na winko,
    Miejscowy idiota z tutejszą kretynką.

    Następnie się zwarli w uścisku zmysłowym
    Tutejsza idiotka z kretynem miejscowym.

    W ten sposób dorobią się córki lub syna:
    Idioty, idiotki, kretynki, kretyna.

    By znowu się mogli spotykać przed kinem
    Tutejsza idiotka z miejscowym kretynem.

  • 8. Data: 2019-01-24 13:31:34
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-24 o 12:10, TOJA pisze:
    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Naczytałeś się głupot o żabach, a teraz na siłę próbujesz zainteresować
    tym innych.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 9. Data: 2019-01-24 13:34:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Jan 2019 13:06:15 +0100, Jacek Maciejewski

    > Zanim będziesz pieprzył dalej, poczytaj sobie choćby:

    Nie będę marnował czasu, zresztą te normy jak i metodologię ich prowadzenia
    dla produktu końcowego znam -- tj. są one dla pracy silnika w spoczynku
    pojazu (bez obciążenia silnika), która nijak ma się do rzeczywistości (stąd
    gdzieś coś przebakiwali aby normy były mierzone w rzeczywistym ruchu) i
    dzięki czemu miała szansa zaistnieć dieselgate.

    To trochę jak w przypadku kotłów na wyngiel i inne biomasy. Kotły i piece
    mają świadectwa, ale uzyskane w LABORATORIUM w specyficznych i tak
    wyśrubowanych warunkach aby klasę spełnić, a nie w miejscu instalacji pod
    ręką ich docelowego palacza, z wątpliymi umiejętnościami i wiedzą, z ich
    paliwem, w warunkach rzeczywistych (pracy na pół, albo i ćwierć, gwizdka
    przez większość sezonu nigdy nawet nie dobijając do mocy nominalnych), z
    syfiastym (mokrym) paliwem, kiszeniem opału żeby domu nie ugotować itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-01-24 13:36:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** TOJA pisze tak:

> [...]
    >
    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    Uważam, że powinna być obowiązkowa, natychmiastowa
    (jeszcze tej zimy) kontrola wszystkich psów zarejestrowanych
    w Polsce. Te, które przejdą obowiązkową kontrolę powinny
    dostać wyraźną naklejkę na przednią szybę. Pozostałym
    powinien zostać odebrany dowód rejestracyjny.

    Dlaczego wszyscy są zmuszani do słuchania szczekania poza
    pojebanym właścicielem, który uczłowieczył swoje psy i spi
    z nimi w łózku i buziaczki daje?

    ;)

    --
    Piter